Τέλος στην ασφάλιση των αυτοκινήτων τα οποία δεν έχουν περάσει από το ΚΤΕΟ βάζει το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων. Με το νομοσχέδιο για την Οδική Ασφάλεια, που αναμένεται να κατατεθεί μέσα στο επόμενο διάστημα, προβλέπεται, όπως ανέφερε χθες ο υπουργός Υποδομών Δημήτρης Ρέππας, η σύνδεση των ασφαλίστρων των οχημάτων με την κάρτα ελέγχου καυσαερίων.
Η έλλειψη της κάρτας ελέγχου δεν θα επιτρέπει στα οχήματα να ασφαλίζονται, ενώ ανασφάλιστα οχήματα δεν θα μπορούν να προσέρχονται στα ΚΤΕΟ για έλεγχο. Ταυτόχρονα όμως θα υπάρξουν ρυθμίσεις και για τον ελεγχο των ΚΤΕΟ. Οπως έγινε χθες γνωστό κατά τη διάρκεια παρουσίασης τού νομοσχεδίου, υπάρχει ένα ποσοστό οδηγών που κυμαίνεται από 35% έως 40% που δεν περνούν τα αυτοκίνητά τους από ΚΤΕΟ. Την ίδια ώρα, προβληματισμό προκαλούν στην ηγεσία του υπουργείου Υποδομών τα στοιχεία που δίνονται από τα ΚΤΕΟ για τους τεχνικούς ελέγχους.
«Οταν, για παράδειγμα, σε ένα ΚΤΕΟ το 90% των οχημάτων ύστερα από τεχνικό ελεγχο διαπιστώνεται- εκτός και εντός εισαγωγικών- ότι είναι απολύτως εντάξει αντιλαμβάνεστε ότι προκύπτει ένας προβληματισμός. Ειναι δυνατόν μόνο το 10% να παρουσιάζει κάποιο μικρό πρόβλημα;» αναρωτήθηκε ο υπουργός Υποδομών κ. Δημήτρης Ρέππας.
Με το νέο νομοσχέδιο, μειώνεται το πρόστιμο των 400 ευρώ για τα αυτοκίνητα που δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ με την προϋπόθεση ο οδηγός μέσα σε 10 μέρες- από την ημέρα που πήρε κλήση- να προσκομίσει το δελτίο τεχνικού ελέγχου. Τότε, θα καταβάλει το 1/8 του προστίμου, δηλαδή 50 ευρώ. Παράλληλα, προβλέπεται η έκδοση κάρτας ελέγχου θορύβου για δίκυκλα και τρίκυκλα. Ο πρώτος έλεγχος θα είναι δωρεάν, αλλά αν υπάρχουν υπερβάσεις θα προβλέπεται η καταβολή τέλους για τον επανέλεγχο.
Ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Δημήτρης Ρέππας άφησε χθες ανοιχτό το ενδεχόμενο να επιτραπεί η πετρελαιοκίνηση σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. «Είναι κάτι που μας απασχολεί. Εχει αρχίσει η επεξεργασία ρυθμίσεων για ένα νέο νομοσχέδιο με σειρά ρυθμίσεων», τόνισε χαρακτηριστικά. «Εμείς είμαστε ανοιχτοί ως υπουργείο σε οτιδήποτε εξασφαλίζει φθηνή μετακίνηση χαμηλού κόστους υπό την προϋπόθεση ότι θα λάβουμε τον περιβαλλοντικό παράγοντα υπόψη μας».
Ο Δ. Ρέππας προανήγγειλε χθες την απελευθέρωση της αγοράς που αφορά την κίνηση των αυτοκινήτων με αέρια καύσιμα (υγραέριο και φυσικό αέριο). Οπως είπε, «σήμερα στην Ελλάδα δεν υπερβαίνουν τα 15 τα συνεργεία και τα πρατήρια για αυτοκίνητα με αέρια καύσιμα, ενω η μετατροπή στην Ελλάδα κοστίζει περίπου 2.000 ευρώ, όταν στην Τουρκία και τη Βουλγαρία δεν υπερβαίνει τα 500 ευρώ. Με το νέο νομοσχέδιο προβλέπονται ρυθμίσεις που ανοίγουν αυτή την αγορά. Δίνονται δυνατότητες πρόσβασης στους ενδιαφερόμενους να λειτουργήσουν ένα συνεργείο ή πρατήριο για αυτοκίνητα που κινούνται με αέρια καύσιμα».
Με το νέο νομοσχέδιο προβλέπεται μείωση της ελάχιστης απόστασης ασφαλείας μεταξύ των πρατηρίων υγρών καυσίμων και των σταθμών αυτοκινήτων που είναι εξοπλισμένοι με αντλίες καυσίμων από 200 μέτρα στα 50 μέτρα από χώρους όπου μπορεί να υπάρχουν τουλάχιστον 50 άνθρωποι. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι βενζινάδικα που σήμερα λειτουργούν κάτω από ξενοδοχεία ή χώρους γραφείων θα πρέπει με τη λήξη των συμβάσεων (συνήθως είναι 10-12 χρόνια) να απομακρυνθούν.
ΠΡΕΖΑ TV
27-7-2010
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου