ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ του ελέγχου και της έκδοσης των εισιτηρίων, σε συνδυασμό με αύξηση της τιμής τους, προβλέπει το σενάριο που εξετάζει η κυβέρνηση για την αναδιάρθρωση και τον περιορισμό των ζημιών των αστικών συγκοινωνιών.
Το θέμα των ζημιών των αστικών συγκοινωνιών (το 2009 έφτασαν τα 525 εκατ. ευρώ στον ΟΑΣΑ) έχει ανησυχήσει, σύμφωνα με πληροφορίες, τα στελέχη της τρόικας, ιδίως μετά τη διαπίστωση ότι μεγάλο μέρος αυτών έχει καλυφθεί τα προηγούμενα χρόνια μέσω δανεισμού με εγγύηση του Ελληνικού Δημοσίου. Ετσι, η τρόικα φοβάται ότι θα βρεθεί μποστά σε νέες ανυπολόγιστες υποχρεώσεις του Δημοσίου και πιέζει την κυβέρνηση να προχωρήσει επειγόντως σε δραστική λύση, ώστε να πάψουν να είναι ζημιογόνες οι εν λόγω επιχειρήσεις.
Στελέχη του υπουργείου Οικονομικών διέψευδαν τις προηγούμενες ημέρες ότι σχεδιάζουν ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών. Σχετικά σενάρια είχαν τροφοδοτηθεί μετά την καθυστέρηση στην καταβολή των μισθών της ΕΘΕΛ. Ομως, οι ίδιοι μιλούσαν για αναδιάρθρωση και συγκεκριμένα ανέφεραν ότι:
Το εισιτήριο πρεπει να αντανακλά, εν μέρει τουλάχιστον, το κόστος. Αυτό σημαίνει ότι θα υπάρξουν αυξήσεις στα εισιτήρια, ενώ ένα μέρος του κόστους- που όμως θα προσδιοριστεί, με συγκεκριμένο τρόπο- θα το επιδοτεί, ίσως, το Δημόσιο.
Εξετάζεται να δοθεί σε ιδιώτες η έκδοση και ο έλεγχος των εισιτηρίων, καθώς σήμερα το 20% περίπου των επιβατών δεν πληρώνει, με αποτέλεσμα να υπάρχει μεγάλη διαρροή εσόδων για τις συγκοινωνίες.
Οι σχετικές παρεμβάσεις θα γίνουν άμεσα, σημείωναν οι ίδιες πηγές. Παράλληλα, τα σενάρια προέβλεπαν και συγχωνεύσεις των συγκοινωνιακών φορέων.
Την ίδια ώρα, σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται και το σχέδιο για την εξυγίανση του ΟΣΕ, με την προκήρυξη για την εκδήλωση ενδιαφεροντος από ιδιώτες επενδυτές να τοποθετείται στα τέλη του χρόνου, με τις αρχές του επόμενου.
Η τρόικα θέλει να έχουν κλείσει αυτές οι δυο μεγάλες πληγές ώς τον επόμενο χρόνο.
Αντίθετα, σε ό,τι αφορά την ΕΥΔΑΠ και την ΕΥΑΘ, η κυβέρνηση ανασχεδιάζει- όπως αναφέρουν τα στελέχη της- την αρχική στρατηγική της, η οποία προέβλεπε παραχώρηση του μάνατζμεντ σε ιδιώτες και προβλέπει πλέον μικρή μόνο παρουσία ιδιωτών στο μάνατζμεντ.
Οι εκπρόσωποι της τρόικας θεωρούν επιθυμητή, σύμφωνα με πληροφορίες, την ιδιωτικοποίηση και της ΑΤΕ, αλλά αρμόδια στελέχη του υπουργείου Οικονομικών αρνούνται ότι υπάρχει τέτοιος σχεδιασμός και περιορίζονται στο να αναφέρουν ότι υπάρχουν εργαλεία για να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα της συσσώρευσης πολύ «κακών» δανείων.
ΠΡΕΖΑ TV
14-7-2010
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου