Η επικινδυνότητα των στενών εθνικών οδών, που δεν διαθέτουν διαχωριστικό στηθαίο, έχουν οδόστρωμα ολισθηρό και σε κακή κατάσταση, άστοχα γεωμετρικά χαρακτηριστικά και ελλιπή σήμανση, διαπιστώθηκε για άλλη μια φορά με τραγικό τρόπο με το προχθεσινό τροχαίο δυστύχημα στο 45ο χλμ. της εθνικής οδού Θεσσαλονίκης - Βέροιας, στις 9.30 το πρωί. Από τη μετωπική σύγκρουση τουριστικού λεωφορείου με φορτηγό έχασαν τη ζωή τους τρία άτομα, οι δύο οδηγοί των οχημάτων και ένας ιερέας, συνοδηγός στο λεωφορείο που πραγματοποιούσε προσκυνηματική εκδρομή από την Καστανούσα Σερρών στην Ημαθία και την Πέλλα, μεταφέροντας 46 επιβάτες, μεταξύ των οποίων και παιδιά. Τα 34 άτομα που τραυματίστηκαν, 26 ενήλικες και 8 παιδιά, μεταφέρθηκαν σε νοσοκομείο και είναι καλά στην υγεία τους. Το συγκεκριμένο τροχαίο, που έγινε υπό συνθήκες βροχής, προκλήθηκε -σύμφωνα με τις πρώτες μαρτυρίες- όταν το φορτηγό εισήλθε στην αντίθετη λωρίδα κυκλοφορίας.
Στον νομό Ημαθίας, όπου συνέβη το δυστύχημα, έχουν επισημανθεί από την τροχαία ως επικίνδυνα οδικά τμήματα και η στροφή μετά τη γέφυρα του Λουδία, λίγο πριν από το εργοστάσιο ζάχαρης Πλατέος, το τμήμα από το 66ο μέχρι το 73ο χλμ. της ε.ο. Θεσσαλονίκης - Βέροιας που είναι εντός του Μακροχωρίου και από το 6ο μέχρι το 14ο χλμ. της οδού Βέροιας - Σκύδρας.
Στον νομό Θεσσαλονίκης τα περισσότερα τροχαία ατυχήματα καταγράφηκαν σε διάρκεια δεκαετίας σε 11 σημεία-καρμανιόλες, και συγκεκριμένα: στην ε.ο. Θεσσαλονίκης - Νέων Μουδανιών στο 9ο, 14ο, 23ο χλμ., στην ε.ο. Θεσσαλονίκης - Πολυγύρου στο 27ο χλμ., στην ε.ο. Θεσσαλονίκης - Καβάλας στο 11ο, 46ο, 53ο, 77ο, 83ο χλμ., στην παλαιά ε.ο. Θεσσαλονίκης - Κιλκίς στο 8ο χλμ. και στην ε.ο. Θεσσαλονίκης - Έδεσσας στο 33ο χλμ.
Η εθνική οδός Θεσσαλονίκης - Καβάλας καθώς και η περιφερειακή οδός είναι οι δύο δρόμοι του νομού που παρουσιάζουν ιδιαίτερη επικινδυνότητα. Όσον αφορά τις επαρχιακές οδούς, τροχαία καταγράφονται ως επί το πλείστον στην επαρχιακή οδό Λαγκαδά - Ρεντίνας, στην οδό Θεσσαλονίκης - Νέας Μηχανιώνας, στους δρόμους Πανοράματος - Χορτιάτη - Ασβεστοχωρίου, Χορτιάτη - Αγίου Βασιλείου, Ασσήρου προς Κριθιά, Νέου Ρυσίου - Βασιλικών.
Το δίκτυο της Χαλκιδικής θεωρείται απαρχαιωμένο και αδύναμο να εξυπηρετήσει με ασφάλεια την αυξημένη κίνηση της περιόδου του καλοκαιριού. Με βάση τη συχνότητα των ατυχημάτων, η τροχαία επισήμανε επικίνδυνα σημεία στον δρόμο Θεσσαλονίκης - Πολυγύρου - Σιθωνίας: 1. Στο ύψος του χωριού Γαλαρινός, πριν τον Πολύγυρο, όπου ο δρόμος στενεύει απότομα. 2. Στο ύψος Πολυκάστρου, πριν τον Πολύγυρο, οι οδηγοί πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί λόγω κατολισθήσεων. 3.Η επικίνδυνη στροφή ένα χιλιόμετρο μετά τον Πολύγυρο προς Σιθωνία. 4. Επικίνδυνη στένωση του δρόμου στο ύψος της Γερακινής.
Στο ανατολικό τμήμα της Χαλκιδικής επικίνδυνα σημεία χαρακτηρίζονται: 1. Η κάθετη διασταύρωση στον δρόμο μεταξύ Αγίου Νικολάου και Πυργαδικίων. 2. Ο παραλιακός δρόμος που συνδέει την Ιερισσό με το Στρατώνι. 3. Ο ορεινός δρόμος που συνδέει το Στρατώνι με τον Πολύγυρο, στο ύψος του Παλαιοχωρίου και της Αρναίας.
Το τμήμα Σωζόπολη - Νέα Μουδανιά είναι επικίνδυνο, χωρίς λωρίδα έκτακτης ανάγκης, καθώς και το τμήμα πριν από τη γέφυρα της Ποτίδαιας. Σε όλο το επαρχιακό δίκτυο της Σιθωνίας χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή λόγω των συχνών στροφών.
Στην ΠΑΘΕ, το τμήμα από τον Πλαταμώνα μέχρι τη διασταύρωσή του, από το 92ο μέχρι το 95ο χλμ. Θεσσαλονίκης - Λάρισας, εγκυμονεί κινδύνους τροχαίων ατυχημάτων, καθώς διατηρεί τα παλαιά γεωμετρικά χαρακτηριστικά. Στην ε.ο. Θεσσαλονίκης - Φλώρινας σημεία-παγίδες χαρακτηρίζονται το 40ό, το 42ο, το 51ο-53ο, το 83ο-85ο και το 102ο χλμ., ενώ στον δρόμο Δράμας - Καβάλας το 4ο-5ο και το 13ο-15ο χλμ.
Κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου συνέβησαν τα περισσότερα ατυχήματα στη χώρα μας κατά το πρώτο εξάμηνο του 2010, σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία του αρχηγείου της ΕΛΑΣ. Στο σύνολο των 525 θανατηφόρων, των 656 σοβαρών και των 6.413 ελαφρών τροχαίων που καταγράφηκαν στη χώρα από τον Ιανουάριο μέχρι και τον Ιούνιο του τρέχοντος έτους, 1.630 έγιναν Σάββατο, 1.592 Κυριακή, 1.455 Παρασκευή, 863 Πέμπτη, 761 Δευτέρα, 679 Τρίτη και 614 Τετάρτη. Ως επί το πλείστον, τα τροχαία γίνονται από τα μεσάνυχτα μέχρι τις 4 τα ξημερώματα. Συγκεκριμένα, στο χρονικό αυτό διάστημα καταγράφηκαν 1.416 τροχαία, από τις 5 μ.μ. έως τις 9 μ.μ. έγιναν 1.359 τροχαία, από τις 9 μ.μ. έως τα μεσάνυχτα 1.323, από τις 7 π.μ. έως τις 9 π.μ. καταγράφηκαν 918 τροχαία, από τις 9 π.μ. έως τη μία μετά το μεσημέρι 898, από τη μία έως τις 3 μ.μ. 717, από τις 3 μ.μ. έως τις 5 μ.μ. 886 και από τις 4 τα ξημερώματα μέχρι τις 7 το πρωί καταγράφηκαν 77 τροχαία. Κυριότερες αιτίες των περισσότερων ατυχημάτων ήταν η απόσπαση της προσοχής του οδηγού (965 ατυχήματα), η παραβίαση προτεραιότητας (861 ατυχήματα), η οδήγηση σε κατάσταση μέθης (763 ατυχήματα).
Στα 525 θανατηφόρα ατυχήματα του πρώτου εξαμήνου του 2010 έχασαν τη ζωή τους 571 άτομα, ενώ στα 7.069 σοβαρά και ελαφρά τροχαία τραυματίστηκαν σοβαρά 781 άτομα και ελαφρά 8.662 άτομα. Από τους συνολικά 10.014 παθόντες των τροχαίων, οι 1.384 ήταν οδηγοί ΙΧ που φορούσαν ζώνη, οι 1.060 οδηγοί δίκυκλων που φορούσαν κράνος, οι 3.418 οδηγοί χωρίς ζώνη ή κράνος, οι 910 επιβάτες με ζώνη, οι 544 επιβάτες με κράνος και οι 1.682 επιβάτες χωρίς ζώνη ή κράνος.
Του Φώτη Κουτσαμπάρη
ΠΡΕΖΑ TV
26-7-2010
2 σχόλια:
ΡΕ ΜΟΥΝΟΠΑΝΑ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ...ΤΗΣ ΚΑΘΕ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ!!!ΧΑΝΟΝΤΑΙ... ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΜΕΝΟΙ.ΔΕΝ ΣΑΣ ΝΟΙΑΖΕΙ? ΓΑΜΩ ΤΟΝ ΚΟΛΟΤΟΠΟ ΠΟΥ ΜΑΣ ΕΛΑΧΕ ΝΑ ΖΗΣΟΥΜΕ...
Μια χώρα χωράφι...
Δημοσίευση σχολίου