Παρασκευή, Ιουλίου 02, 2010

ΤΑ ΚΟΛΕΓΙΑ ΠΙΟ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΑΕΙ, ΤΕΙ...ΑΛΛΑ ΘΑ ΔΙΝΟΥΝ ΠΤΥΧΙΑ ΜΕ ΤΑ ΙΔΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ...ΟΠΟΤΕ ΤΙ ΝΑ ΤΟ ΚΑΝΕΙΣ;;;

Το σχέδιο νόμου για τη Διά Βίου Μάθηση, που θα διαμορφώσει το νέο πλαίσιο όλων των μαθησιακών δραστηριοτήτων εκτός του τυπικού εκπαιδευτικού συστήματος, παρουσίασε χθες στο υπουργικό συμβούλιο η υπουργός Παιδείας Αννα Διαμαντοπούλου.

Στις ρυθμίσεις του σχεδίου περιλαμβάνεται και το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων που θα συνδέει με νέους όρους την εκπαίδευση με την αγορά εργασίας (κατηγοριοποίηση των όποιων τίτλων σπουδών και αντίστοιχη σύνδεση με επαγγελματικά δικαιώματα), κάτι που έχει προκαλέσει αντιδράσεις κυρίως από τα κολέγια.
Σύμφωνα με πληροφορίες, τα κολέγια κατατάσσονται πιο χαμηλά από τα τριτοβάθμια Ιδρύματα, στα επίπεδα της μεταλυκειακής εκπαίδευσης (τέταρτο και πέμπτο) και ενδεχομένως μία κατηγορία πάνω από τα Κέντρα Ελευθέρων Σπουδών λόγω της συνεργασίας τους με τα ξένα πανεπιστήμια. Κατά τ' άλλα στο σχέδιο νόμου, που βρίσκεται ακόμα σε διαβούλευση, ρυθμίζεται όλος ο χώρος έξω από το τυπικό εκπαιδευτικό σύστημα. Δηλαδή, η μεταδευτεροβάθμια εκπαίδευση που συνίσταται στην αρχική και τη συνεχιζόμενη επαγγελματική κατάρτιση και στην τυπική και τη γενική εκπαίδευση ενηλίκων (ΙΕΚ, ΚΕΚ, Κέντρα Μεταλυκειακής Εκπαίδευσης, Κολέγια κ.ά.).

Επιτελικοί φορείς στο νέο σύστημα θα είναι:
α) Το Εθνικό Κέντρο Πιστοποίησης (ΕΚΕΠΙΣ), που έχει την αρμοδιότητα της πιστοποίησης / αδειοδότησης των δομών εκπαίδευσης (φορείς, εκπαιδευτές).
β) Ο Οργανισμός Πιστοποίησης Προσόντων (μια μετεξέλιξη του ΟΕΕΚ), που θα αναλάβει την κατάρτιση του Πλαισίου Προσόντων και την αναγνώριση/πιστοποίηση των προσόντων.
γ) Το Εθνικό Κέντρο Επαγγελματικού Προσανατολισμού με συμβουλευτικές αρμοδιότητες.

Στο σχέδιο νόμου προβλέπεται η ύπαρξη μητρώων (εκπαιδευτών, φορέων), κάρτας διά βίου μάθησης του πολίτη και το ευρωδιαβατήριο. Παράλληλα, θεσπίζονται διάφορα κίνητρα όπως:
α) Αναγνώριση και πιστοποίηση της πρότερης μάθησης, ώστε όλες οι μορφές τυπικής, μη τυπικής εκπαίδευσης και άτυπης μάθησης να συσχετίζονται μεταξύ τους και τα αποτελέσματά τους να αναγνωρίζονται και να πιστοποιούνται.
β) Ατομικοί εκπαιδευτικοί λογαριασμοί από τους οποίους ο εργαζόμενος μπορεί να αποσύρει χρήματα για την κάλυψη των εκπαιδευτικών αναγκών του (με καταθέτες εργοδότες-με φοροαπαλλαγές- το κράτος, τους ίδιους τους εργαζόμενους αλλά και άλλους φορείς).
γ) Ατομικοί λογαριασμοί μαθησιακού χρόνου. Σε περιπτώσεις υπερωριακής απασχόλησης ο εργαζόμενος καταθέτει χρόνο στο λογαριασμό του για εκπαιδευτικούς λόγους.

ΠΡΕΖΑ TV
2-7-2010

4 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

αλλά οι ικανότητες δεν θα είναι ίδιες... οπότε τι να το κάνεις πάλι από πάνω θα είμαστε εμείς που είμαστε στα ΑΕΙ και αυτοί που είναι στα ΤΕΙ
αλλά ξέχασα τα κοματοσκυλά (ΔΑΠ,ΠΑΣΠ,ΠΚΣ,ΕΑΑΚ) που και αυτοί δεν θα έχουν ικανότητες μιας και θα έχουν πτυχίο με μέσο πλέον θα έχουν ανταγωνισμό άρα υπάρχει πρόβλημα..

Ανώνυμος είπε...

ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΣΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΗΓΕΣΙΑ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ

http://www.youtube.com/watch?v=3lbyqU9q1p4

Ανώνυμος είπε...

1:22

Ικανότητες μπορεί να έχεις αλλά μπορεί να μην έχεις βύσμα. Και μη μου πεις ότι και στον ιδιωτικό τομέα δεν το χρειάζεσαι...

Ανώνυμος είπε...

2.20
άμα έχεις μια δουλειά εσύ θα πάρεις τον ικανότερο ή τον άσχετο,η αγορά εργασίας έχει κλείσει και τα κριτήρια κυρίως στο ιδιωτικό έχουν στενέψει ,πλέον μόνο στο δημόσιο παίζει το βύσμα αλλά είτε υπάρχουν τα κολέγια είτε όχι αυτό δεν αλλάζει αφού τα μεγαλύτερα βύσματα είναι στις παρατάξεις στα πανεπιστήμια