Αλαλούμ επικρατεί στο καθεστώς μεταφοράς και εξαγωγής των νωπών ελληνικών προϊόντων προς τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης και των Βαλκανίων. Αιτία τρεις αντιφατικές - αντικρουόμενες πολιτικές.
Του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης, του Συνδέσμου Ελληνικών Επιχειρήσεων Εξαγωγής, Διακίνησης Φρούτων, Λαχανικών και Χυμών Incofruit-Hellas και του υπουργείου Μεταφορών.
Το τελευταίο αρνείται να χορηγήσει κάρτες σε αυτοκίνητα φορτηγά και ψυγεία τρίτων χωρών για μεταφορά φρούτων και λαχανικών προς άλλες χώρες αφού τα ελληνικά μεταφορικά μέσα δεν επαρκούν από την έλλειψη φορτίων επιστροφής. Το γεγονός αυτό έδωσε το έναυσμα στους Ελληνες μεταφορείς για υπέρμετρη αύξηση των κομίστρων σε βάρος της ανταγωνιστικότητας των νωπών οπωροκηπευτικών προϊόντων μας.
Με εγκύκλιο (14.6.2010) το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης προς τις Νομαρχιακές Διευθύνσεις ζητά «αυστηρή εφαρμογή των κανόνων ποιότητας, τυποποίησης υγιεινής και ασφάλειας των προϊόντων και των καταναλωτών». Ομως την ίδια στιγμή εξακολουθούν να διακινούνται ατυποποίητα, χύμα εντός των μεταφορικών μέσων (ακόμη και σε φορτηγά, που έχουν μεταφέρει οικοδομικά υλικά), προϊόντα που φορτώνονται απευθείας από το χωράφι, σε επαναχρησιμοποιημένα μέσα συσκευασίας, καταστρατηγώντας τις εθνικές και κοινοτικές διατάξεις και θέτοντας σε κίνδυνο την υγεία των καταναλωτών.
Με την εγκύκλιο που υπογράφει η προϊσταμένη Διεύθυνσης Α/Α Ε. Κουραντά καλούνται οι «επόπτες-ελεγκτές των Διευθύνσεων Αγροτικής Ανάπτυξης των Νομαρχιών να πάρουν τα απαραίτητα μέτρα για τη διενέργεια αυστηρών ελέγχων συμμόρφωσης, κυρίως στα συσκευαστήρια, στα σημεία φόρτωσης και εξόδου των προϊόντων από τη χώρα».
Ο Σύνδεσμος Ελληνικών Επιχειρήσεων Εξαγωγής, Διακίνησης Φρούτων, Λαχανικών και Χυμών Incofruit-Hellas, διά του προέδρου του Γ. Φραγκίστα και του ειδικού συμβούλου Γ. Πολυχρονάκη, επικρίνει το υπουργείο Μεταφορών ότι εξαιτίας της στάσης του ελλοχεύει ο κίνδυνος να μείνουν αδιάθετα αρκετά νωπά προϊόντα μας και να χαθούν προγραμματικές συμφωνίες με αλυσίδες λιανικής στην Ευρώπη.
Επίσης κάνει λόγο για «μηδενικούς ελέγχους στα λιμάνια Πατρών και Ηγουμενίτσας, όπου γίνεται επιβίβαση λαθρομεταναστών με συνέπεια εκτός από τις ζημιές στα προϊόντα, να καθυστερεί η παράδοση στις αγορές και να πλήττεται η αξιοπιστία των Ελλήνων εξαγωγέων.
Παράλληλα, αναφέρουν ότι:
**Στις 9/6 στο υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης αποφασίστηκε η χορήγηση καρτών σε επιπλέον 1.000 αυτοκίνητα από Ρωσία, λόγω της αυξημένης ζήτησης των εξαγωγών ροδάκινων.
**Στις 15/6 η Διαρκής Επιτροπή του Συμβουλίου Εξαγωγών συζήτησε για το ίδιο πρόβλημα που πλήττει τις εξαγωγές των θερινών οπωροκηπευτικών προϊόντων μας, «αλλά δυστυχώς το υπουργείο Μεταφορών δεν ανταποκρίθηκε στο αίτημα για χορήγηση τριγωνικών καρτών σε αλλοδαπά αυτοκίνητα, δίνοντας το έναυσμα για ράλι κομίστρων από τα ελληνικά μεταφορικά μέσα».
**Ζήτησαν το πάγωμα της επιστροφής του πιστωτικού ΦΠΑ, ή επιβάρυνση του χαρατσιού-ελεγχόσημου στα εξαγόμενα προϊόντα που επιβαρύνει την ανταγωνιστικότητά τους αλλά και άλλων αντικινήτρων.
Ενώ οι τιμές στις καταναλωτικές αγορές σημειώνεται είναι «ασυνήθιστα σταθερές» και οι τιμές παραγωγού χαμηλές, κάποιοι έμποροι που είναι πρόθυμοι για υπέρογκα κόμιστρα, προσφέρουν περιέργως και τιμές πώλησης χαμηλότερες αυτών της αγοράς.
ΠΡΕΖΑ TV
20-7-2010
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου