Σε μετωπική σύγκρουση οδηγείται πλέον η κυβέρνηση και οι ιδιοκτήτες φορτηγών και βυτιοφόρων μετά τη χθεσινή απόφασή τους να συνεχίσουν τις απεργιακές τους κινητοποιήσεις. Οι απεργοί σκοπεύουν να σκληρύνουν από σήμερα τη στάση τουςμε μπλόκα στα διυλιστήρια- ενώ η κυβέρνηση επιστρατεύει κάθε δημόσιο βυτιοφόρο, ακόμα και εκείνα των Ενόπλων Δυνάμεων, για τον εφοδιασμό των πρατηρίων.
Παράλληλα, η κυβέρνηση έδωσε εντολή να ολοκληρωθεί άμεσα η επίδοση των κλήσεων επίταξης στους ιδιώτες οδηγούς φορτηγών και στις περιπτώσεις που εκείνοι αρνηθούν την παραλαβή τους ή δεν επιστρέψουν στην εργασία τους να εφαρμοστεί αυστηρά ό,τι προβλέπει ο νόμος, δηλαδή να κινηθεί η διαδικασία του αυτόφωρου και να προβεί η Πολιτεία στην αφαίρεση αδειών.
Σημειώνεται ότι μέχρι χθες το απόγευμα η επίδοση των φύλλων επιστράτευσης και επίταξης προχωρούσε με πολύ αργούς ρυθμούς σε αρκετές από τις νομαρχίες της χώρας.
Διυπουργική. Μετά την απόφαση της συνέλευσης των απεργών να συνεχίσουν την απεργία συνήλθε Διυπουργική Σύσκεψη στο υπουργείο Μεταφορών παρουσία των κ.κ. Δημήτρη Ρέππα, Θόδωρου Πάγκαλου, Χάρη Παμπούκη, Ευάγγελου Βενιζέλου, Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, Νίκου Αθανασάκη και Πάνου Μπε γλίτη,η οποία αποφάσισε να εφαρμόσει «κατά κεραία τον νόμο σε περίπτωση που οι φορτηγατζήδες απεργοί παραμείνουν αμετακίνητοι» και να αξιοποιήσει όλα τα δημόσια φορτηγά και βυτιοφόρα, και κυρίως του Στρατού, για να αντιμετωπίσει το πρόβλημα.
Παράλληλα αποφάσισε την άρση της απαγόρευσης της κυκλοφορίας φορτηγών στις εθνικές οδούς το Σαββατοκύριακο προκειμένου να διευκολύνει την κατάσταση και να υπάρξει τροφοδοσία της αγοράς με καύσιμα και άλλα κοινωνικά αγαθά.
«Να μπει τέλος». Την ίδια ώρα την απόλυτη αποφασιστικότητά του «να κλείσει σήμερα κιόλας» το θέμα με τους απεργούς μετέφερε ο Πρωθυπουργός από την Κρήτη σε στελέχη της κυβέρνησης, με τα οποία είχε τηλεφωνικές συνομιλίες καλώντας τους να προβούν στις απαραίτητες εκείνες ενέργειες που θα δώσουν λύση στο πρόβλημα χωρίς να μείνουν ατιμώρητοι όσοι αγνοούν τις αποφάσεις της Πολιτείας.
Πηγές από το υπουργείο Μεταφορών έλεγαν χθες το απόγευμα πως «η πρότασή μας ήταν γενναία» και αναφέρονταν τόσο στις φοροαπαλλαγές που δόθηκαν από την κυβέρνηση όσο και στα κίνητρα αντικατάστασης, ενώ προσέθεταν πως εάν οι απεργοί παραμείνουν αμετακίνητοι και δεν συμμορφωθούν με το Σύνταγμα και τον Νόμο τότε θα υποστούν τις προβλεπόμενες συνέπειες. Να σημειωθεί πως η κυβέρνηση θεώρησε ότι πρέπει να δείξει σκληρό πρόσωπο απέναντι στους απεργούς διότι δημιουργήθηκε προσωρινώς η εντύπωση ότι οι ιδιοκτήτες φορτηγών την εμπαίζουν και πως δεν είναι σε θέση να εφαρμόσει την πρωθυπουργική απόφαση για πολιτική επιστράτευση.
Η όποια ελπίδα να λήξει η απεργία χάθηκε χθες το μεσημέρι στη γενική συνέλευση που έγινε στο θέατρο «Περοκέ», η οποία άρχισε με μία ώρα καθυστέρηση. Στην τεταμένη ατμόσφαιρα που επικρατούσε το κυρίαρχο θέμα ήταν αν θα δεχτούν ή όχι οι αυτοκινητιστές τη θέση της κυβέρνησης για αντιστάθμισμα της απώλειας της αξίας των αδειών τους με φορολογικές ελαφρύνσεις.
Η όποια φωνή ωστόσο που ακούστηκε για λήξη της απεργίας συνάντησε την αντίδραση και το γιουχάισμα των περισσότερων αυτοκινητιστών. Η κυρίαρχη θέση ήταν «δεν έχουμε τίποτα να χάσουμε». Ο πρόεδρος τού Πανελληνίου Συνδέσμου Χερσαίων και Εμπορευματικών Μεταφορών κ. Γιώργος Τζωρτζάτος ενημέρωσε τους προέδρους των 96 σωματείων και των 9 ομοσπονδιών για τις θέσεις της κυβέρνησης.
Οπως επισημάνθηκε από μέλη της Επιτροπής Αγώνα, η όποια απόφαση έπρεπε να παρθεί υπό το πρίσμα της επίταξης, της δύσκολης οικονομικά εποχής αλλά και των προβλημάτων που προκάλεσε η απεργία στην τροφοδοσία της αγοράς. Η απόφαση για συνέχιση της απεργίας συνάντησε τη γενική αποδοχή των αυτοκινητιστών οι οποίοι αμέσως μετά τη λήξη της συνέλευσης πραγματοποίησαν πορεία προς τη Βουλή, όπου και επέδωσαν ψήφισμα διαμαρτυρίας.
Μεγάλες προσδοκίες. Η κατάσταση από το βράδυ της Πέμπτης είχε ξεφύγει από τον έλεγχο των συνδικαλιστών. Το ζήτημα που προέκυψε ήταν ότι κάποιοι από τους συνδικαλιστές όλο το διάστημα πριν και κατά τη διάρκεια των κινητοποιήσεων καλλιέργησαν μεγάλες προσδοκίες στους αυτοκινητιστές και έτσι ήταν που δύσκολο τώρα να τους πείσουν για λιγότερα.
Αυτός ήταν και ο λόγος για τον οποίο στη συνάντηση που είχαν προχθές το μεσημέρι οι εκπρόσωποι των ιδιοκτητών φορτηγών αυτοκινήτων και βυτιοφόρων με τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Δημήτρη Ρέππα προσπάθησαν να «κερδίσουν» μια δέσμευση πέρα από τα όσα προβλέπει το νομοσχέδιο, προκειμένου να μπορέσουν να μιλήσουν στους συναδέλφους τους για λήξη της απεργίας. Από την πλευρά του, ο κ. Ρέππας είχε εντολή να εξαντλήσει όλα τα περιθώρια διαλόγου για επιμέρους ζητήματα χωρίς να κάνει ένα βήμα πίσω από την ψήφιση του νομοσχεδίου- δηλαδή στην απελευθέρωση του επαγγέλματος. Οι συνδικαλιστές από την πλευρά τους, θέτοντας το ζήτημα των αποζημιώσεων των αδειών τους προσπάθησαν να πετύχουν στην πράξη μια «γκρίζα» απελευθέρωση. Το θέμα αυτό δεν το συζητάει η κυβέρνηση η οποία αντιπρότεινε να δοθεί μια 2η άδεια η οποία θα προσμετράται στο κεφάλαιο των νέων μεταφορικών εταιρειών. Συζητούν ακόμη και τη φορολογική απόσβεση των αδειών σε βάθος χρόνου- και πέρα από την τριετία.
Ακριβότερα. Τα χρήματα είναι περισσότερα για τα βυτιοφόρα, αφού οι άδειες είναι ακριβότερες. Γι΄ αυτό και οι βυτιοφορείς είναι οι πιο «σκληροπυρηνικοί» και αντιδρούν περισσότερο στο άνοιγμα του επαγγέλματός τους. Γι΄ αυτό και οι εκπρόσωποί τους ανησυχούσαν περισσότερο για τις αντιδράσεις των συναδέλφων τους. Ετσι, υπό το βάρος των πιέσεων προτίμησαν να θέσουν το ζήτημα για τη συνέχιση ή όχι των απεργιακών κινητοποιήσεων στη Γενική Συνέλευση.
ΠΡΕΖΑ TV
31-7-2010
1 σχόλιο:
μπορεί να έχω μείνει χωρίς βενζίνη στην κρήτη και να μην έχω πως να γυρίσω αθήνα αλλά καλά κάνουν έτσι να μην υποχωρήσουν,κάποιος πρπ να κάνει πια την αρχή σ αυτή την χώρα για να δείξουμε ότι δεν είμαστε άβουλος λαός που επειδή μας ξεπούλησε ο παπανδρέου με το πρόσχημα της κρίσης,εμείς πρπ να το ανεχτούμε ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΡΕ ΕΞΩ ΟΙ ΦΑΜΙΛΙΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΤΡΟΙΚΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΜΑΣ
Δημοσίευση σχολίου