Τρίτη, Ιουλίου 20, 2010

ΣΤΟΝ ΕΙΣΑΓΓΕΛΕΑ ΓΙΑ ΤΟ ΜΠΟΤΙΛΙΑΡΙΣΜΑ ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ Η «ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΑΙΓΑΙΟΥ ΑΕ»

Στη δικαιοσύνη ετοιμάζονται να προσφύγουν οι φορείς της Πιερίας σε βάρος της “Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε.”, που επέλεξε να προχωρήσει σε έργα αποκατάστασης του ασφαλτοτάπητα της ΠΑΘΕ εν μέσω καλοκαιριού, δυσκολεύοντας την πρόσβαση των επισκεπτών στις τουριστικές περιοχές του νομού, γεγονός με σοβαρές οικονομικές επιπτώσεις.
Η ταλαιπωρία την οποία υπόκεινται λόγω των έργων οι οδηγοί κατά τη μετακίνησή τους από και προς την Πιερία εξοργίζει τους επαγγελματίες που αυτή την περίοδο περιμένουν να ανακάμψουν οικονομικά από την κρίση στην οποία περιήλθαν. Το Σαββατοκύριακο, τις ώρες αιχμής, δηλαδή κατά τη μετάβαση και την επιστροφή των εκδρομέων, τα μποτιλιαρισμένα αυτοκίνητα σχημάτιζαν ουρά που ξεπερνούσε τα 15 χιλιόμετρα. Το ταξίδι από τη Θεσσαλονίκη μέχρι την Κατερίνη και αντίστροφα, που υπό φυσιολογικές συνθήκες γίνεται σε σαράντα λεπτά, διαρκούσε περισσότερο από δύο ώρες, προκαλώντας αγανάκτηση και νεύρα στους επιβάτες των Ι.Χ.
Η παραχωρησιούχος εταιρεία του αυτοκινητόδρομου άρχισε εργασίες αποκατάστασης και συντήρησης του τμήματος Κατερίνη - Κλειδί της ΠΑΘΕ κλείνοντας από μία λωρίδα κυκλοφορίας και στα δύο ρεύματα. Εκτός αυτού, διέκοψε εντελώς την κυκλοφορία στον ανισόπεδο κόμβο Μακρύγιαλου στην κατεύθυνση προς Αθήνα και την κυκλοφορία στον κόμβο Αιγινίου πλην της εξόδου προς Αθήνα.
“Έχουμε δύο Σαββατοκύριακα που χάνουμε κόσμο λόγω της ταλαιπωρίας. Το πλεονέκτημα που είχε η Πιερία, δηλαδή το καλό οδικό δίκτυο με τη γρήγορη και ασφαλή πρόσβαση, η Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε. και η επιβλέπουσα Εγνατία Οδός Α.Ε. το μετέτρεψαν σε μειονέκτημα, γιατί πλέον οι επισκέπτες κάνουν δυόμισι ώρες για να βρεθούν στις ακτές. Όσοι ήρθαν αυτές τις ημέρες δεν πρόκειται να ξανάρθουν”, περιγράφει ο κ. Ηλίας Χατζηχριστοδούλου, πρόεδρος του Επιμελητηρίου Πιερίας. Ο ίδιος αναφέρει ότι, “αν και μας είπαν ότι το επόμενο Σαββατοκύριακο δεν θα υπάρχει πρόβλημα, εμείς θα προχωρήσουμε στην κατάθεση ασφαλιστικών μέτρων για διαφυγόντα κέρδη. Δεν μπορεί να την πληρώνει πάντα ο μικρός επαγγελματίας. Θα μπορούσαν να κάνουν τα έργα σε άλλο χρόνο και όχι την τουριστική περίοδο, που περιμένουμε να πάρουμε μια ανάσα”.
Αποκλεισμένος από τη Θεσσαλονίκη είναι ο Μακρύγιαλος, καθώς έκλεισε ο κόμβος πρόσβασης. “Είναι καταστροφικό αυτό για τον τόπο μας μέσα στην τουριστική σεζόν. Χάνουμε κόσμο”, αναφέρει ο κ. Κώστας Αβραμίδης, δήμαρχος Μεθώνης. “Αν δεν μας εγγυηθούν ότι θα τελειώσουν γρήγορα τα έργα, θα καταθέσουμε αγωγή μαζί με τη νομαρχία”, προσθέτει ο δήμαρχος.

Το ζήτημα που δημιουργήθηκε από τη συντήρηση του αυτοκινητόδρομου έγινε αντικείμενο συσκέψεων τοπικών φορέων υπό τον νομάρχη Πιερίας Γιώργο Παπαστεργίου, κατά τις οποίες αποφασίστηκε να κατατεθούν αγωγές σε βάρος των υπευθύνων. Θέση πήρε και ο νομάρχης Θεσσαλονίκης Παναγιώτης Ψωμιάδης, ως υποψήφιος περιφερειάρχης, ο οποίος τόνισε ότι “είναι απαράδεκτο να γίνονται τέτοιες ενέργειες στη μέση του καλοκαιριού και με τέτοιο ρυθμό που ακυρώνει κάθε προσπάθεια των τοπικών φορέων και του νομάρχη Πιερίας για τουριστική προβολή του νομού του. Είναι απίστευτο αυτό που συμβαίνει, και δεν πλήττει μόνο την Πιερία αλλά και τη Θεσσαλονίκη και την ευρύτερη περιοχή”. Ο κ. Ψωμιάδης επισήμανε ότι “σε μια περιοχή που έχει δεχτεί επί πέντε μήνες το τρομερό οικονομικό πλήγμα λόγω των Τεμπών, είναι αδιανόητο αυτό που συμβαίνει. Η πολιτεία πρέπει να δώσει άμεσα λύση. Να αναστείλει τις εργασίες για τον Σεπτέμβριο, ώστε να μη χαθεί τελείως η τουριστική σεζόν, και να φροντίσει να αποζημιώσει τους επιχειρηματίες της περιοχής για τη ζημιά που υπέστησαν και υφίστανται”.
Ο νομάρχης Πιερίας Γιώργος Παπαστεργίου δήλωσε ότι εξανεμίζεται η κοινή προσπάθεια όλων των φορέων της Πιερίας για την προσέλκυση του τουρισμού, η προετοιμασία και η τουριστική προβολή, αφού οι τουρίστες που πηγαίνουν στην Πιερία, μετά την τεράστια ταλαιπωρία στην οποία υπόκεινται, θα αναζητήσουν άλλους προορισμούς, στους οποίους θα έχουν ευκολότερη πρόσβαση.

Οι εργασίες ασφαλτόστρωσης μπορούν να γίνουν μόνο τους καλοκαιρινούς μήνες, απαντά η Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε. Η εταιρεία δηλώνει ότι κατανοεί απόλυτα τους οδηγούς που υπόκεινται σε ταλαιπωρία, αλλά τα έργα είναι προγραμματισμένα βάσει χρονοδιαγράμματος που ορίζεται στη σύμβασή της με το δημόσιο. “Ο όγκος εργασιών είναι μεγάλος και δεν μπορεί να γίνει από τη μία ημέρα στην άλλη. Είναι ένα μεγάλο έργο και για την ασφάλεια των χρηστών. Κατανοούμε την ταλαιπωρία, αλλά πραγματικά δεν μπορεί να γίνει αλλιώς”, απαντά η κ. Ειρήνη Ζαβρίδου, εκπρόσωπος της Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε.
Σύμφωνα με την εταιρεία, οι εργασίες αποκατάστασης και συντήρησης του οδοστρώματος από το Κλειδί μέχρι την Κατερίνη άρχισαν τον Ιούνιο με προγραμματισμό να ολοκληρωθούν το αργότερο μέχρι το τέλος Οκτωβρίου, διότι τον Νοέμβριο πέφτουν οι θερμοκρασίες και δεν μπορεί να στρωθεί αντιολισθητικός τάπητας στο οδόστρωμα. Βάσει της σύμβασης, η εταιρεία έχει υποχρέωση να ολοκληρώσει τις εργασίες μέχρι τον Μάρτιο του 2011. Η εκπρόσωπος της εταιρείας απέκλεισε το ενδεχόμενο να διακόπτονται οι εργασίες το Σαββατοκύριακο.

Του Φώτη Κουτσαμπάρη

ΠΡΕΖΑ TV
20-7-2010

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

μάλιστα...
δηλαδή εκεί στη βόρεια ευρώπη που κρεμιόντουσαν από τα δέντρα όταν εμείς χτίζαμε παρθενώνες, δεν έχουν άσφαλτο στους δρόμους, μιας και οι θερμοκρασίες του καλοκαιριού τους είναι οι δικές μας οι χειμερινές, ναι?
ουγκα ουγκα κυρία Ειρήνη Ζαβρίδου...