Αποφασισμένοι να μην υποχωρήσουν από τη σκληρή τους στάση είναι οι ιδιοκτήτες φορτηγών και βυτιοφόρων. Την ίδια ώρα όμως διαφαίνεται κάποιο φως στις κινητοποιήσεις των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας.
Μετά την απόφαση της ΥΠΑ να μην προχωρήσει στην αναστολή των αδειών που είχε ανακοινώσει νωρίς το πρωί, οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας, αποφάσισαν χθες το απόγευμα, να αναστείλουν την προγραμματισμένη για το ερχόμενο Σάββατο 24ωρη απεργία Συνεχίζουν ωστόσο τη λευκή απεργία.
Από χθες το μεσημέρι άρχισαν διαβουλεύσεις μεταξύ ελεγκτών και υπουργείου Υποδομών για την αποκλιμάκωση της έντασης. Από το υπουργείο Υποδομών τους διαβεβαιώνουν ότι με το νέο νομοσχέδιο θα υπάρχει διοικητική και οικονομική αυτοτέλεια, ενώ στελέχη του υπουργείου έχουν αναλάβει, σύμφωνα με πληροφορίες, να φέρουν σε επαφή τους ελεγκτές με το υπουργείο Οικονομικών για να υπάρξει συζήτηση για τα επιδόματα και τα νυχτερινά τους στο πλαίσιο μιας κίνησης καλής θέλησης.
Νωρίτερα, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Δημήτρης Ρέππας μίλησε ευθέως για οικονομικά αιτήματα που υπάρχουν πίσω από τις κινητοποιήσεις. «Το θέμα είναι ότι κάποιοι θεωρούν πως με την απεργία τους, κρύβοντας ίσως το πραγματικό αίτιο που έχει οικονομικό περιεχόμενο, ταλαιπωρούν τους έλληνες πολίτες, τους ξένους επισκέπτες της χώρας και βλάπτουν την ελληνική οικονομία », τόνισε χαρακτηριστικά.
Εν τω μεταξύ ο υπουργός Υποδομών παρουσίασε χθες 3 νέα νομοσχέδια: για την αναδιάρθρωση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, για τις Οδικές Εμπορευματικές Μεταφορές και για την Οδική Ασφάλεια. Με το πρώτο νομοσχέδιο προβλέπεται και η είσοδος ιδιωτών στα 34 περιφερειακά αεροδρόμια είτε με συμβάσεις παραχώρησης για ορισμένο χρόνο είτε με την ίδρυση ανώνυμων εταιρειών. Η πλειοψηφία του μετοχικού κεφαλαίου θα ανήκει ωστόσο στο Ελληνικό Δημόσιο. Με το ίδιο νομοσχέδιο προβλέπεται ακόμη και η μείωση των εργαζομένων στην πρώην Ολυμπιακή Αεροπορία. Σύμφωνα με τον κ. Ρέππα, μέχρι στιγμής υπάρχουν 742 αιτήσεις (326 από πιλότους, 161 από μηχανικούς και 265 από διοικητικούς υπαλλήλους) να πάνε στην ΥΠΑ. Σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών, από αυτούς «η ΥΠΑ έχει δυνατότητα απορρόφησης μόνο των διοικητικών υπαλλήλων, ενώ από τους πιλότους μπορεί να απορροφήσει μέχρι 80 και από τους μηχανικούς μέχρι 100».
Παρουσιάζοντας το νομοσχέδιο για τις οδικές εμπορευματικές μεταφορές ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Δημήτρης Ρέππας ανέφερε χθες ότι με βάση τον αρχικό σχεδιασμό του υπουργείου, το μεταβατικό στάδιο για την οριστική απελευθέρωση ήταν 5 χρόνια, αλλά εξαιτίας των αντιδράσεων της τρόικας που ήθελε η απελευθέρωση να γίνει αμέσως, τα χρόνια περιορίστηκαν στα 3 ύστερα από σκληρές διαπραγματεύσεις που έγιναν το περασμένο Σαββατοκύριακο.
Με το νέο νομοσχέδιο για τις εμπορευματικές μεταφορές μειώνεται η αξία της άδειας ενός φορτηγού και ενός βυτιοφόρου δημόσιας χρήσης. Οι νέες υπό διαμόρφωση τιμές- με βάση το νο μοσχέδιο- φθάνουν για ένα φορτηγό 45 τόνων σε 71.500 ευρώ και για ένα βυτιοφόρο υγρών καυσίμων 42 τόνων σε 102.000 ευρω. Με βάση το σημερινό καθεστώς οι τιμές για ένα φορτηγό αυτοκίνητο αρχίζουν από 50.000 ευρώ και μπορεί να φθάσουν και τις 200.000
ευρώ, ενώ για ένα βυτιοφόρο μπορεί να φθάσουν και τις 300.000 ευρώ.
Με το νομοσχέδιο το κόμιστρο διαμορφώνεται ελεύθερα. Δυνατότητα επιβολής ανώτατης τιμής θα υπάρχει μόνο σε περιπτώσεις νησιών και μεμονωμένων ορεινών περιοχών που αντιμετωπίζουν πρόβλημα πρόσβασης. Για την έκδοση των νέων αδειών θα λαμβάνονται υπόψη τα κριτήρια της οικονομικής ικανότητας, της επαγγελματικής επάρκειας, της καλής φήμης και της ύπαρξης υποδομών.
Οπως προαναφέρθηκε, με το νομοσχέδιο δίνεται 3ετής μεταβατική περίοδος ως χρόνος προσαρμογής στα νέα δεδομένα που αφορούν 33.000 φορτηγά Δημόσιας Χρήσης. Σε αυτό το διάστημα και μέχρι το 2013, που λήγει η μεταβατική περίοδος, θα εκδίδονται νέες άδειες με καταβολή ειδικής προσφοράς, η οποία κάθε χρόνο θα μειώνεται και στο τέλος της τριετίας θα μηδενιστεί, με συνέπεια οι νέοι επαγγελματίες που θέλουν να μπουν στον χώρο των μεταφορών να καταβάλλουν μόνο τα διοικητικά έξοδα, που θα υπολογίζονται από 1.500 ευρώ έως 2.000 ευρώ, εκτός του κεφαλαίου που θα απαιτείται για τη δημιουργία της εταιρείας.
Για όσους δραστηριοποιούνται ήδη στην αγορά προβλέπονται κίνητρα όπως φοροαπαλλαγές, ενώ για τη δημιουργία της εταιρείας θα καταβάλλουν ως μετοχικό κεφάλαιο την αξία της άδειας, αφού αναγνωρίζονται δικαιώματα και άυλες αξίες που έχουν δημιουργηθεί.
Με το νέο νομοσχέδιο η έκδοση των αδειών θα γίνεται σε διάστημα 3 μηνών και θα υπάρχουν 2 κατηγορίες αδειών. Οι εθνικές και οι διεθνείς, αντί των 4 κατηγοριών που υπάρχουν σήμερα (εθνικές, διεθνείς, νομαρχιακές και βυτιοφόρων).
ΠΡΕΖΑ TV
27-7-2010
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου