Μπορεί η κυβέρνηση να περιγράφει την άρση του καμποτάζ ως μια μεγάλη διαρθρωτική τομή στον χώρο της θαλάσσιας κρουαζιέρας, ωστόσο παράγοντες της αγοράς τονίζουν την ανάγκη ύπαρξης μέτρων για να μην αποτελέσει «κερκόπορτα» σε βάρος της ναυτιλίας και των Ελλήνων ναυτικών. Η Ευρωπαϊκή Ενωση επιδεικνύει ιδιαίτερη ευαισθησία στο θέμα του ανταγωνισμού, ακόμη και στον τομέα της Ναυτιλίας, που οι ευαισθησίες της περιορίζονται λόγω του ότι η Ευρώπη, πλην των περιπτώσεων των Ελλάδας, Κύπρου και Μάλτας, δεν διαθέτει αξιόλογη εμπορική ναυτιλία, ούτε πλέον και ναυτικούς.
Παρ’ όλα αυτά, επιτρέπει στα κράτη-μέλη της να λαμβάνουν προστατευτικά μέτρα, προκειμένου να αντιμετωπίσουν μερικώς τον αθέμιτο ανταγωνισμό, τον οποίο ασκούν τρίτες χώρες που διαθέτουν πλοία στα οποία εργάζονται ναυτικοί τριτοκοσμικών χωρών, έναντι ιδιαίτερα χαμηλής αμοιβής και χωρίς καμία κοινωνικοασφαλιστική μέριμνα.
Για την προστασία λοιπόν των ναυτικών τους αλλά και των ναυτιλιακών τους εταιρειών που διαθέτουν εμπορικά πλοία και κρουαζιερόπλοια, οι χώρες-μέλη της Ε.Ε. λαμβάνουν διάφορα δημοσιονομικά μέτρα που αναφέρονται στην επιδότηση των ασφαλιστικών εισφορών και την απαλλαγή των ναυτικών από τον φόρο εισοδήματος. Παραδείγματος χάριν, η ανταγωνιστική μας Ιταλία, η Πορτογαλία και η μη κοινοτική Νορβηγία προσφέρουν ολική απαλλαγή των εργοδοτών και των ναυτικών από την υποχρέωση καταβολής ασφαλιστικών εισφορών. Η δε Γαλλία προσφέρει ολική απαλλαγή των εργοδοτών και μερική απαλλαγή των ναυτικών από την υποχρέωση καταβολής των ασφαλιστικών εισφορών.
Η Γερμανία και η Ισπανία προσφέρουν μερική απαλλαγή των εργοδοτών από τις ασφαλιστικές εισφορές και μερική απαλλαγή των ναυτικών από τον φόρο εισοδήματος. Η Ολλανδία προσφέρει ολική απαλλαγή εργοδοτών και ναυτικών από τις ασφαλιστικές εισφορές και ολική απαλλαγή των ναυτικών από τον φόρο εισοδήματος. Η Δανία προσφέρει ολική απαλλαγή των ναυτικών από ασφαλιστικές εισφορές και φόρο εισοδήματος.
Στοιχεία που αποδεικνύουν ότι οι ευρωπαϊκές χώρες, παρά το γεγονός ότι δεν διαθέτουν αξιόλογη ναυτιλία, εντούτοις λαμβάνουν προστατευτικά μέτρα για την επιβίωσή τους. Οπως χαρακτηριστικά επισημαίνουν στο «Εθνος» παράγοντες της ναυτιλιακής κοινότητας, η ελληνική ναυτιλία ουδέποτε φοβήθηκε τον ανταγωνισμό και από αυτόν γιγαντώθηκε, αρκεί ο ανταγωνισμός να είναι υγιής, θεμιτός και να μην παραβιάζεται από πλοία τα οποία φέρουν σημαίες φορολογικών παραδείσων.
Ενα μέτρο πάντως -το οποίο έχει πέσει και στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων μεταξύ της κυβέρνησης και των ναυτιλιακών φορέων- που θα δημιουργούσε ίσους όρους ανταγωνισμού, εφόσον το χρησιμοποιήσει η κυβέρνηση, θα ήταν η επιβολή υψηλών λιμενικών δικαιωμάτων μόνο για τα μη κοινοτικά πλοία, μέτρο που είναι συμβατό με την κοινοτική νομοθεσία περί ανταγωνισμού.
ΠΡΕΖΑ TV
27-7-2010
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου