Παρασκευή, Ιουλίου 02, 2010

Ο ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΤΩΝ ΠΑΡΑΤΥΠΙΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΕΩΝ

Πληθώρα παρατυπιών και καθυστερήσεις στην τήρηση συμβατικών υποχρεώσεων στα έργα για τον αυτοκινητόδρομο Μεταμόρφωση Αττικής - Σκάρφεια Φθιώτιδας εντοπίζουν δέκα εκπρόσωποι της Δημοτικής και Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης στη ΒΑ Αττική, με γνωστοποίηση-αίτηση προς τον υπουργό Υποδομών, τον εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, τον γενικό επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης και τους επιθεωρητές Περιβάλλοντος.

Καλούν, μάλιστα, τον Δ. Ρέππα να προχωρήσει σε καταγγελία της σύμβασης, ενώ θεωρούν ότι υπάρχουν παρατυπίες στην κατασκευή των σταθμών διοδίων σε Αφίδνες, Καπανδρίτι και Μαλακάσα. Στο 20σέλιδο κείμενο επισημαίνουν:
* Ο ανεξάρτητος μηχανικός, που με βάση τη σύμβαση υποκαθιστά τις υπηρεσίες ελέγχου του Δημοσίου, πιστοποίησε τον Δεκέμβριο του 2007 και τον Αύγουστο του 2009 ότι έχουν υλοποιηθεί όλες οι προβλεπόμενες εργασίες, με αποτέλεσμα το υπουργείο να καταβάλει στην κατασκευάστρια κοινοπραξία 132 εκατ. ευρώ, σε δύο δόσεις. Θεωρούν ότι το ποσό αυτό πρέπει να επιστραφεί στο Δημόσιο, λόγω αχρεώστητης καταβολής.
* Καθυστέρηση στην υλοποίηση 16 δράσεων, που περιγράφονται αναλυτικά και έπρεπε να έχουν υλοποιηθεί ώς τον περασμένο Αύγουστο, αλλά ώς τις 22 Ιουνίου 2010 δεν είχαν ξεκινήσει. Οι σημαντικότερες παρεμβάσεις αφορούν την αντικατάσταση των στηθαίων ασφαλείας, την εγκατάσταση σταθμού μέτρησης της ρύπανσης, τη φύτευση κατά μήκος του αυτοκινητόδρομου και την τοποθέτηση ηχοπετασμάτων στις περιοχές Μεταμόρφωσης, Κηφισιάς, Ερυθραίας, Εκάλης, Αγίου Στεφάνου και Κρυονερίου. Μόλις τον Νοέμβριο ξεκίνησε η τοποθέτηση ηχοπετασμάτων σε τμήματα της Κηφισιάς.
* Το Δημόσιο έπρεπε επίσης να επιβάλει τις προβλεπόμενες από τη σύμβαση ποινικές ρήτρες, που υπολογίζονται σε 24 εκατ. ευρώ, για τις καθυστερήσεις στην υλοποίηση της σύμβασης, που φθάνουν τις 304 ημέρες.
* Οι οδηγοί που κινούνται στο συγκεκριμένο τμήμα της εθνικής οδού υποχρεώθηκαν να καταβάλουν αυξήσεις στα διόδια, παρά το γεγονός ότι δεν εφαρμόστηκε η σύμβαση. Να σημειωθεί ότι μόνον σε δύο σταθμούς, στις Αφίδνες και την Τραγάνα, τα πρόσθετα τέλη υπολογίζεται ότι έως τώρα φθάνουν τα 43 εκατ. ευρώ.

Ειδικά για την κατασκευή ή την ανακαίνιση των σταθμών διοδίων, στο έγγραφο αναφέρεται ότι προχώρησαν χωρίς εγκρίσεις του Δασαρχείου, της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας και της Αρχιτεκτονικής Επιτροπής, όπως επιβάλλει ο νόμος 1577/1985 για ειδικά κτίρια. Σημειώνεται, μάλιστα, ότι οι εγκαταστάσεις στις Αφίδνες βρίσκονται μέσα στη ζώνη απόλυτης προστασίας του Πεντελικού όρους. Από την πλευρά της, η κατασκευάστρια κοινοπραξία θεωρεί ότι, με βάση τη σύμβαση (νόμος 3555/2007), οι σταθμοί διοδίων δεν εμπίπτουν στην αρμοδιότητα των πολεοδομικών γραφείων και οι άδειες εγκρίνονται μόνον από τον ανεξάρτητο μηχανικό.
Την αίτηση υπογράφουν οι δήμαρχοι Ανοιξης Ι. Νικητόπουλος και Αγίου Στεφάνου Π. Βοριάς, οι πρόεδροι των κοινοτήτων Κρυονερίου Ι. Καφατέλλης, Μαλακάσας Κ. Λίτσας και Πολυδενδρίου Αθ. Σαρκίρης, κοινοτικοί σύμβουλοι από τις Αφίδνες και τον Βαρνάβα, καθώς και τρεις νομαρχιακοί σύμβουλοι της Ανατολικής Αττικής.
* Ο δαίμων της... διόρθωσης θεώρησε λίγα τα 1.900 ευρώ που διατέθηκαν από την Αττικό Μετρό για διαφημιστικές καταχωρίσεις το τελευταίο εννιάμηνο και αύξησε... αυτοβούλως το ποσό στα 1,9 εκατ. ευρώ.

Της ΧΑΡΑΣ ΤΖΑΝΑΒΑΡΑ

ΠΡΕΖΑ TV
2-7-2010

Δεν υπάρχουν σχόλια: