Παρασκευή, Ιουλίου 16, 2010

ΓΚΑΖΙ ΣΤΙΣ ΠΕΡΙΚΟΠΕΣ ΣΕ ΔΕΚΟ ...ΠΡΑΣΙΝΟ ΦΩΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΣΕ ΟΣΕ, ΑΣΤΙΚΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ...ΞΕΠΟΥΛΑΜΕ ΟΣΟ ΟΣΟ ΜΕ ΣΥΝΟΠΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ...

Τo πράσινο φως για να προχωρήσουν το συντομότερο δυνατόν- εντός του φθινοπώρου- τα σχέδια αναδιάρθρωσης για τον ΟΣΕ και τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας, δύο από τις πλέον υπερχρεωμένες ΔΕΚΟ του υπουργείου Μεταφορών, άναψε χθες η κυβέρνηση.
Κατά τη διάρκεια σύσκεψης υπό τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης Θ. Πάγκαλο, στην οποία μετείχαν ο υπουργός Υποδομών Δημήτρης Ρέππας και ο υπουργός Επικρατείας Χάρης Παμπούκης, παρουσιάστηκαν συνολικά τα σχέδια που έχουν ετοιμαστεί όχι μόνο για τον ΟΣΕ και τον ΟΑΣΑ, αλλά και για το άνοιγμα των κλειστών επαγγελμάτων, τις οπτικές ίνες, την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), καθώς και για τα μεγάλα έργα υποδομών.
Πιεστική ωστόσο κρίνεται η εφαρμογή των σχεδίων για τον σιδηρόδρομο (οι συσσωρευμένες ζημιές ξεπερνούν τα 9,5 δισ. ευρώ) και τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας (ζημιές 3 δισ. ευρώ), τα οποία προβλέπουν μειώσεις και μετατάξεις προσωπικού, περικοπές αμοιβών και δρομολογίων, συγχωνεύσεις οργανισμών, αλλά και είσοδο ιδιωτών σε ορισμένες από τις εταιρείες ΔΕΚΟ.
Η ανακοίνωση του σχεδίου για τον ελληνικό σιδηρόδρομο, που είναι έτοιμο τουλάχιστον έναν μήνα, αναμένεται να γίνει τις επόμενες ημέρες. Πιθανότατα την ερχόμενη εβδομάδα, αφού προηγουμένως παρουσιαστεί στο Υπουργικό Συμβούλιο. Θα ακολουθήσει το σχέδιο για τις αστικές συγκοινωνίες της πρωτεύουσας, το οποίο μέχρι στιγμής σκοντάφτει στη διασφάλιση της χρηματοδότησης όχι μόνο των αναγκαίων εκκρεμών έργων υποδομής, αλλά και της λειτουργίας των συγκοινωνιακών φορέων. Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών επιμένει ότι οι κρατικές επιδοτήσεις και ο δανεισμός με την εγγύηση του Δημοσίου δεν μπορούν να περικοπούν από τη μια στιγμή στην άλλη, δεδομένου ότι οι αστικές συγκοινωνίες πέραν του ότι επιτελούν κοινωνικό έργο, πουθενά στην Ευρώπη δεν είναι κερδοφόρες.

Στη χθεσινή σύσκεψη η ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών παρουσίασε τα σχέδιά της για όλους τους τομείς αρμοδιότητάς της. Ειδικότερα, για τον ΟΣΕ, το νομοσχέδιο που είναι έτοιμο περιλαμβάνει: Μείωση του προσωπικού ακόμα και στο μισό και περικοπές αποδοχών. Περίπου 1.500 εργαζόμενοι προβλέπεται να συνταξιοδοτηθούν φέτος, ενώ υπολογίζεται ότι κάθε χρόνο θα βγαίνουν στη σύνταξη άλλοι 300-500 εργαζόμενοι. Περίπου 1.000 εργαζόμενοι θα μεταταγούν στον ευρύτερο δημόσιο τομέα.
Επίσης, το σχέδιο προβλέπει είσοδο στρατηγικού επενδυτή στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με παραχώρηση του μάνατζμεντ και δυνατότητα αξιοποίησης από τους ιδιώτες μέρους της ακίνητης περιουσίας του Οργανισμού. Το 49% της εταιρείας, η οποία έχει περίπου 600 εκατ. ευρώ χρέος, θα πωληθεί απαλλαγμένο από χρέη. Επίσης, προωθούνται περικοπές στα ζημιογόνα δρομολόγια (σε Πελοπόννησο, Δυτική Μακεδονία, Θράκη) και ένταξη ορισμένων γραμμών σε επιδοτούμενο καθεστώς άγονων γραμμών. Αυξήσεις στα κόμιστρα των εμπορευματικών μεταφορών αλλά και στα εισιτήρια των επιβατικών αμαξοστοιχιών. Κατασκευή εμπορευματικών κέντρων στο Θριάσιο Πεδίο και τη Θεσσαλονίκη.

Για τις αστικές συγκοινωνίες
Οσον αφορά τις αστικές συγκοινωνίες, η εξυγίανση των οποίων βρίσκεται ψηλά στην ατζέντα και της τρόικας που πιέζει για δραστικά μέτρα, η κυβέρνηση εξετάζει το ενδεχόμενο ιδιωτικοποίησης του ελέγχου και της έκδοσης των εισιτηρίων, σε συνδυασμό με αύξηση της τιμής τους ώστε να κλείσει σταδιακά η μαύρη τρύπα των ελλειμμάτων. Η αύξηση του ενιαίου εισιτηρίου αναμένεται να τεθεί σε ισχύ από τον ερχόμενο Ιανουάριο, όπως και η είσοδος ιδιωτών στον τομέα της εκτύπωσης, διαχείρισης και ελέγχου των εισιτηρίων των αστικών συγκοινωνιών.
Επίσης, αναμένεται η συγχώνευση των συγκοινωνιακών εταιρειών σε δύο φορείς (ΕΘΕΛ- ΗΛΠΑΠ, ΗΣΑΠ- Μετρό- ΤραμΠροαστιακός) υπό την ομπρέλα του ΟΑΣΑ, ο οποίος θα μετεξελιχθεί σε μητροπολιτικό φορέα και θα χρηματοδοτεί κάθε εταιρεία βάσει κριτηρίων.
Ταυτόχρονα θα προωθηθεί ειδική ρύθμιση που θα επιτρέπει καλύτερη διαχείριση του προσωπικού με μετακινήσεις από εταιρεία σε εταιρεία και μετατάξεις υπαλλήλων. Παράλληλα θα γίνουν περικοπές σε επιδόματα και υπερωρίες ώστε οι δευτερεύουσες απολαβές των εργαζομένων στις συγκοινωνιακές εταιρείες να μην ξεπερνούν το 8% των κύριων, με στόχο τη μείωση των λειτουργικών εξόδων κατά 10%.
Στη χθεσινή σύσκεψη συζητήθηκαν και οι προσθήκες στο νομοσχέδιο για την απελευθέρωση του κλάδου των φορτηγών, που περιλαμβάνουν μείωση του κόστους έκδοσης αδειών.

ΠΡΕΖΑ TV
16-7-2010

Δεν υπάρχουν σχόλια: