Δευτέρα, Ιουλίου 19, 2010

ΑΔΥΝΑΜΟΣ ΚΡΙΚΟΣ ΤΩΝ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΤΑ ΜΠΛΕ ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ ...ΒΓΑΖΟΥΝ ΤΩΡΑ ΣΚΑΡΤΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΘΕΛ ΓΙΑ ΝΑ ΤΗΝ ΞΕΠΟΥΛΗΣΟΥΝ...ΤΩΡΑ ΤΑ ΑΝΑΚΑΛΥΨΑΝ ΟΛΑ...

ΡΕΠΟΡΤΑΖ-ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑ ΠΟΥ ΠΑΡΟΥΖΙΑΖΕΙ ΤΑ ΑΣΤΙΚΑ ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ ΩΣ ΠΛΗΓΜΑ ΓΙΑ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΗΜΟΣΙΟ...ΤΩΡΑ ΤΟ ΚΑΤΑΛΑΒΑΝ;;;
ΟΧΙ...
ΑΠΛΑ ΤΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΟΥΝ ΩΣ ΣΚΑΡΤΑ ΩΣΤΕ ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΟΥΝ ΤΟ ΚΑΤΑΛΛΗΛΟ BACKRΟUND ΓΙΑ ΝΑ ΤΑ ΞΕΠΟΥΛΗΣΟΥΝ.

Αντιμέτωπες με τουλάχιστον 15 «μαύρες τρύπες», που φρενάρουν την ανάπτυξη και τον εκσυγχρονισμό των μέσων μαζικής μεταφοράς της πρωτεύουσας και ταλαιπωρούν καθημερινά το επιβατικό κοινό, βρίσκονται οι διοικήσεις του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών της Αθήνας (ΟΑΣΑ).
Στα προβλήματα αυτά ήρθαν να προστεθούν πρόσφατα και οι διαφορετικές θέσεις των υπουργείων Υποδομών και Οικονομικών για το μέλλον των αστικών συγκοινωνιών και ειδικότερα για τα μπλε λεωφορεία, τα οποία το υπουργείο Οικονομικών φέρεται να επιθυμεί να ιδιωτικοποιηθούν.
Οι βαρύγδουπες εξαγγελίες πριν και αμέσως μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004, για πλήρη εκσυγχρονισμό- εξευρωπαϊσμό του συστήματος των μετακινήσεων στο Λεκανοπέδιο με τα δημόσια μέσα μεταφοράς εξακολουθούν να παραμένουν γράμμα κενό, αφού εκτός των άλλων απαιτούν και γενναίες χρηματοδοτήσεις!

Πρόκειται για περίπου 15 μεγάλα και μικρότερα συγκοινωνιακά έργα που καθυστερούν έως και 8 χρόνια, με άμεσο αντίκτυπο στις καθημερινές μετακινήσεις των κατοίκων της πρωτεύουσας με τα μέσα μαζικής μεταφοράς.
Οπως ήδη μαρτυρούν τα στοιχεία του ΟΑΣΑ, ο διακηρυγμένος στόχος για εξυπηρέτηση του 50% των καθημερινών μετακινήσεων στην Αττική- υπολογίζονται συνολικά σε 8.000.000- από τις αστικές συγκοινωνίες ουδέποτε επιτεύχθηκε, καθώς το ποσοστό των μετακινήσεων παραμένει κολλημένο περίπου στο 40% (για ορισμένους είναι κάτω και από το 35%).

Σε... αδύναμο κρίκο για τις καθημερινές μετακινήσεις των κατοίκων του Λεκανοπεδίου αναδεικνύονται κυρίως- λόγω των καθυστερήσεων σε διάφορα μέτωπα - τα μπλε λεωφορεία, τα τρόλεϊ, το τραμ και ο προαστιακός σιδηρόδρομος. Ετσι, η χρήση των μέσων μαζικής μεταφοράς σήμερα προκειμένου να μεταβεί κάποιος στη δουλειά του και να επιστρέψει στο σπίτι του εξελίσσεται σε Γολγοθά, καθώς οι κάτοικοι του Λεκανοπεδίου υπολογίζεται ότι χάνουν, κατά μέσο όρο, έως και δύο ώρες την ημέρα για τις μετακινήσεις τους με αυτά! Ο κυριότερος λόγος- πέραν του οξυμμένου προβλήματος του κυκλοφοριακού- για τον οποίο χάνεται πολύτιμος χρόνος στις αστικές συγκοινωνίες είναι ότι οι περισσότεροι από τους μετακινούμενους (σχεδόν το 88%) αναγκάζονται να αλλάζουν δύο ή ακόμα και τρία μέσα, μέχρι να φτάσουν στον προορισμό τους!
Από την άλλη πλευρά, το ανεπαρκές σε πολλές περιπτώσεις δίκτυο των μέσων μαζικής μεταφοράς, οι καθυστερήσεις στην εκτέλεση των δρομολογίων τους, ακόμα και ο τρόπος τιμολόγησης των μετακινήσεων είναι οι κυριότεροι λόγοι που κρατούν τους κατοίκους της Αττικής προσκολλημένους στο αυτοκίνητό τους.

Τα στοιχεία αυτά έφερε στην επιφάνεια η μεγάλη έρευνα του ΟΑΣΑ για τις μετακινήσεις στην Αττική (με περισσότερες από 150.000
συνεντεύξεις) που ολοκληρώθηκε πριν από ενάμιση χρόνο. Στα στοιχεία- ευρήματα της έρευνας αυτής θα στηριχθεί ο Οργανισμός προκειμένου να σχεδιάσει τον νέο συγκοινωνιακό χάρτη της πρωτεύουσας.

Οπως προέκυψε από την έρευνα, οι Αθηναίοι σήμερα μπορεί να θέλουν περισσότερες λεωφορειολωρίδες, να είναι ικανοποιημένοι για τη λειτουργία του μετρό και να «συμπαθούν» το τραμ και τον προαστιακό, όμως... για τις μετακινήσεις τους βασίζονται κυρίως στο Ι.Χ. τους!
Οι κάτοικοι της Αθήνας έχουν όλη την καλή διάθεση να χρησιμοποιήσουν τις αστικές συγκοινωνίες, όμως όσο βλέπουν να αυξάνονται η ταλαιπωρία και οι ουρές στις στάσεις τόσο απομακρύνονται από αυτές. Ετσι, στο τέλος οι περισσότεροι βρίσκονται καθημερινά εγκλωβισμένοι με το Ι.Χ. τους στους δρόμους, που τις ώρες αιχμής μετατρέπονται σε... πάρκινγκ αυτοκινήτων!
Από τα στοιχεία της έρευνας προκύπτει ακόμα ότι οι κάτοικοι του Λεκανοπεδίου είναι πρωταθλητές στη χρήση του Ι.Χ., όχι μόνο για τις μετακινήσεις τους, αλλά ακόμα και για διαδρομές μικρότερες του ενός χιλιομέτρου! Ηδη, οι συγκοινωνιολόγοι επισημαίνουν ότι τα επόμενα χρόνια η κατάσταση στους δρόμους της Αττικής θα είναι αφόρητη, αν δεν ληφθούν μέτρα και δεν αλλάξει γενικότερα η κατάσταση όσον αφορά τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις τους, έως το 2015 οι καθημερινές μετακινήσεις με όλα τα μέσα μεταφοράς θα είναι 10 εκατ., έναντι περίπου 8 εκατ. που είναι σήμερα. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον όμως παρουσιάζει το γεγονός ότι το 2015 μόνο το 40% από τα 10 εκατ. θα αφορούν μετακινήσεις από και προς τον τόπο εργασίας.
Την ίδια στιγμή, όλοι συμφωνούν πως χρειάζεται αναδιοργάνωση του δικτύου των αστικών συγκοινωνιών.
Ακόμα, η δημιουργία πάρκινγκ στην περιφέρεια (Ελληνικό, Γαλάτσι, Φάληρο, Ολυμπιακό Στάδιο), τα οποία θα λειτουργούσαν ως αναχώματα για την είσοδο των Ι.Χ. στο κέντρο και θα διευκόλυναν τους πολίτες να χρησιμοποιήσουν τις αστικές συγκοινωνίες, παραμένει στα χαρτιά.

ΠΡΕΖΑ TV
19-7-2010

Δεν υπάρχουν σχόλια: