Στοιχεία για ανακριβή στατιστικά δεδομένα της ελληνικής οικονομίας από την περίοδο των κυβερνήσεων Σημίτη (2000-2003) έως και τον Οκτώβριο του 2009 περιλαμβάνονται στον φάκελο δικογραφίας που πιθανότατα θα πάρει τον δρόμο για τη Βουλή.
Ο αντεισαγγελέας του Αρείου Πάγου Αθ. Κατσιρώδης, στον οποίο χρεώθηκε η δικογραφία, καλείται με βάση και την εγκύκλιο Λινού να αποφασίσει εάν υπάρχουν επαρκή στοιχεία εις βάρος των αρμόδιων υπουργών Οικονομίας και Οικονομικών, τα οποία να δικαιολογούν την αποστολή του φακέλου στο Κοινοβούλιο για περαιτέρω έρευνα τυχόν ποινικών ευθυνών πολιτικών προσώπων.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις, η εισαγγελία του Αρείου Πάγου διατηρεί την άποψη ότι πρέπει να προηγείται μελέτη και έλεγχος των στοιχείων της δικογραφίας, ώστε να μην αποστέλλονται σωρηδόν στη Βουλή δικογραφίες με καταφανώς αστήρικτα στοιχεία (ιδίως μετά τις διαμαρτυρίες του τότε προέδρου της Βουλής Απ. Κακλαμάνη για δικογραφίες άρσης ασυλίας βουλευτών χωρίς ουσιαστικό λόγο).
Ωστόσο το θέμα δημιουργεί περίεργους συνειρμούς, ιδίως μετά την επίμονη άρνηση του πρώην εισαγγελέα του Αρείου Πάγου Γ. Σανιδά να στείλει στη Βουλή σημαντικές δικογραφίες όπως της Siemens, του Βατοπεδίου, των άγονων γραμμών. Και αυτό παρά τη ρητή αναφορά του νόμου ότι σε περίπτωση αναφοράς ονομάτων υπουργών η δικογραφία αποστέλλεται αμελλητί στη Βουλή.
Στην προκειμένη περίπτωση, η πορεία της επίμαχης δικογραφίας έχει μεγάλο πολιτικό ενδιαφέρον, καθώς εκκρεμεί στη Βουλή η σύσταση εξεταστικής επιτροπής για τη διακυβέρνηση Καραμανλή.
Η δικογραφία σχηματίσθηκε έπειτα από μηνυτήρια αναφορά του προέδρου του ΛΑΟΣ Γ. Καρατζαφέρη, για την οποία διενεργήθηκε προκαταρκτική εξέταση από την 8η πταισματοδίκη. Στο υπόμνημά του ο. Γ. Καρατζαφέρης επικαλείται μεταξύ άλλων και το πόρισμα της επιτροπής που συνέστησε ο υπουργός Οικονομίας για το θέμα.
Στο πόρισμα, που παραδόθηκε στη Βουλή την 1-2-2010, γίνεται αναφορά σε σειρά δυσλειτουργιών όσον αφορά τα στατιστικά στοιχεία όλων των κυβερνήσεων μετά την ένταξή μας στην ΟΝΕ.
Ειδικά για το διάστημα 2000-2003, επισημαίνεται πως, βάσει της αναθεώρησης των δημοσιονομικών στοιχείων του 2004, υπήρξαν ανακριβή στοιχεία που αφορούσαν υπερεκτίμηση πλεονάσματος ασφαλιστικών ταμείων, φορολογικών εσόδων, καθώς και ελλιπή καταγραφή αμυντικών δαπανών.
Ειδικά για τις διαφορές στις εκτιμήσεις του ελλείμματος μεταξύ 2ας και 21ης Οκτωβρίου, δηλαδή πριν και μετά τις εκλογές, γίνεται λόγος για παραποίηση, αφού δεν αντιστοιχούσαν στα στοιχεία που είχαν στείλει στην Εθνική Στατιστική Υπηρεσία, οι διάφοροι φορείς και υπηρεσίες.
Τα στοιχεία της κεντρικής κυβέρνησης στις 2 Οκτωβρίου 2009 δεν ενσωμάτωναν τη μεγάλη επιδείνωση των δημοσιονομικών μεγεθών που είχε συντελεσθεί μεταξύ Ιανουαρίου και τέλη Αυγούστου 2009 και υποδηλώνουν διψήφιο ποσοστό του ΑΕΠ για το έλλειμμα σε ολόκληρο το έτος. Η επιδείνωση αυτή ήταν ορατή από την αρχή του έτους και αντανακλά τόσο στα μηνιαία στοιχεία του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους όσο και στα ταμειακά στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος, αναφέρεται στο πόρισμα.
Συγκεκριμένα δεν είχε καταχωριστεί το έλλειμμα των δημόσιων νοσοκομείων (2,2 δισ. ευρώ), που αφορά τη περίοδο 2005-2009! Την ίδια στιγμή, ενώ ο υφυπουργός Υγείας διαβεβαίωνε στις 14-9-2009 τη Βουλή ότι η οφειλή των νοσκομείων ήταν 5,2 δισ. ευρώ, η EUROSTAT διέθετε άλλη επιστολή με ημερομηνία 15-4-2009, στην οποία η οφειλή μειωνόταν στα 2,2 δισ. ευρώ!
enet.gr
ΠΡΕΖΑ TV
11-7-2010
1 σχόλιο:
IRTHE I ORA SOU PREZA
Άρχισε η σταδιακή παύση πληρωμών
Όλα δείχνουν ότι η αναδιαπραγμάτευση του ελληνικού χρέους όχι μόνο έχει αρχίσει, αλλά βρίσκεται ήδη σε προχωρημένο στάδιο, παρά τις επίσημες διαβεβαιώσεις της κυβέρνησης περί του αντιθέτου. Αυτή η αναδιαπραγμάτευση γίνεται υπό την άμεση εποπτεία του ΔΝΤ και κυρίως της ΕΚΤ, η οποία αγωνίζεται να...
απεξαρτήσει τις βασικές ευρωπαϊκές τράπεζες (κυρίως τις γαλλικές) από το ελληνικό χρέος, έτσι ώστε μια επιμήκυνση του χρόνου εξυπηρέτησης των ομολογιακών δανείων της Ελλάδας να μην επηρεάσει την ήδη εύθραυστη κατάστασή τους.
Η αναδιαπραγμάτευση συνοδεύεται ήδη από μια σταδιακή παύση πληρωμών του ελληνικού Δημοσίου προς προμηθευτές και εργαζόμενους. Με ανακοίνωσή του το Δημόσιο δήλωσε ότι αδυνατεί να εξοφλήσει μετρητοίς τις υποχρεώσεις του προς τους προμηθευτές των νοσοκομείων και προτείνει μια ρύθμιση των χρεών, ύψους 5,36 δισ. ευρώ, με εκδόσεις ομολόγων zero coupon (χωρίς κουπόνι), διάρκειας δύο έως τεσσάρων ετών, ανάλογα με την παλαιότητα των οφειλών (τα χρέη του 2007 θα εξοφληθούν με ομόλογα διετούς διάρκειας, του 2008 με τίτλους τριετούς διάρκειας και του 2009 με ομόλογα τετραετούς διάρκειας).
Δημοσίευση σχολίου