«Μικρή βελτίωση σε σύγκριση με πέρυσι εμφανίζει η κίνηση στο λιανεμπόριο, όπως δείχνουν τα στοιχεία του πρώτου δεκαπενθημέρου των φετινών θερινών εκπτώσεων. Τα πρόσημα όμως των πωλήσεων παραμένουν αρνητικά», επισημαίνεται στην ανακοίνωση της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου.
Οι πωλήσεις στο λιανεμπόριο είχαν αισθητά μικρότερη πτώση σε σύγκριση με πέρυσι ιδιαίτερα στις κατηγορίες ένδυσης, υπόδησης, εποχιακών ειδών, οικιακής χρήσης, δώρων, χαρτικών, ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών, καθώς επίσης παιδικών και βρεφικών ειδών, παιχνιδιών, καλλυντικών και φαρμακευτικών προϊόντων.
Η πλειονότητα των εμπόρων σε όλη την Ελλάδα παραμένουν και φέτος δυσαρεστημένοι από τις πωλήσεις κατά την περίοδο των θερινών εκπτώσεων, αλλά τουλάχιστον, όπως προκύπτει από τα στοιχεία της ΕΣΕΕ, η μείωση του τζίρου τις πρώτες δεκαπέντε ημέρες κυμαίνεται κατά μέσο όρο στο 10% με 12%, ενώ πέρυσι ο μέσος όρος ξεπερνούσε το 20%.
Η χρήση των πιστωτικών καρτών είναι για την φετινή θερινή περίοδο δραστικά μειωμένη, αφού υποχώρησε στο 10% των αγορών, γεγονός που εκτιμάται ότι οφείλεται στην υπερχρέωση των καρτών των καταναλωτών και φυσικά λόγω των υψηλών χρεώσεων.
Οι αγορές αποκλειστικά με μετρητά αυξήθηκαν και παρά τα εντυπωσιακά ποσοστά από το ξεκίνημα των θερινών εκπτώσεων και τις χαμηλότερες περίπου κατά 7% τελικές εκπτωτικές τιμές δεν αποφεύχθηκε και φέτος το καλοκαίρι η πτώση των πωλήσεων.
''Όλες οι εμπορικές επιχειρήσεις το τελευταίο διάστημα έχουν επηρεαστεί καθοριστικά από την καθίζηση της εγχώριας ζήτησης, λόγω της κακής διάθεσης των καταναλωτών που οφείλεται κυρίως στη μείωση των εισοδημάτων τους, στην αύξηση της φορολογίας και στην εντεινόμενη αβεβαιότητα. Παράλληλα, οι προσφορές που προηγήθηκαν των εκπτώσεων φαίνεται να επιβεβαιώνουν την άποψη ότι δεν βοήθησαν στην αύξηση του τζίρου των επιχειρήσεων, ούτε στην τόνωση της αγοράς. Το γεγονός αυτό, καθιστά ξεκάθαρο ότι η πλειονότητα των εμπόρων είναι αντίθετοι με τη διενέργεια προσφορών πριν από την περίοδο των εκπτώσεων'' σημειώνει η ΕΣΕΕ.
Σημειώνεται δε ότι, ενώ η πτώση των λιανικών πωλήσεων που καταγράφηκε το δίμηνο προ των εκπτώσεων ξεπέρασε το -23%, κατά το πρώτο δεκαπενθήμερο οι πωλήσεις παρουσιάζονται βελτιωμένες αλλά εξακολουθούν να διατηρούν αρνητικό πρόσημο και υπενθυμίζεται ότι πέρυσι την αντίστοιχη περίοδο των εκπτώσεων η μείωση κυμαινόταν αρχικά στο -14,5% για να κλείσει τελικά πάνω από -20%.
Αναλυτικά, το πρώτο δεκαπενθήμερο των εκπτώσεων στην ένδυση - υπόδηση τα πρώτα στοιχεία δείχνουν μείωση τζίρου -12%, στον οικιακό εξοπλισμό, λευκά είδη και έπιπλα -11%, στα παιδικά βρεφικά και παιχνίδια -6%, στα καλλυντικά -φαρμακευτικά -8%, στα ηλεκτρικά - ηλεκτρολογικά -20%, στα βιβλία - χαρτικά - δώρα και εποχιακά -6%.
Τα πολυκαταστήματα, επίσης, παρουσιάζουν σημαντική μείωση των πωλήσεων τους στα επίπεδα του -14%, η πτώση στον κλάδο των αυτοκινήτων ξεπερνά το -25%, ενώ τα μεγάλα καταστήματα τροφίμων επίσης εμφανίζουν μείωση κατά - 4%.
ΠΡΕΖΑ TV
6-8-2010
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου