«Φρένο» στην υπερβολική ταχύτητα με την ευρεία χρήση ηλεκτρονικών συστημάτων, ραντάρ και καμερών προτίθεται να βάλει το υπουργείο Υποδομών, όπου ήδη μελετώνται αντίστοιχα συστήματα του εξωτερικού.Ηδη σχεδιάζεται να δημιουργηθεί και στην Ελλάδα αυτόματο σύστημα διαχείρισης και επιβολής προστίμων, «πιλότο» για το οποίο θα αποτελέσει το αντίστοιχο της γαλλικής πόλης Λιλ όπου και εδρεύει το Εθνικό Κέντρο Διαχείρισης Προστίμων.
Προηγουμένως θα μελετηθεί ο τρόπος εφαρμογής του, ώστε να μην τίθεται ζήτημα παραβίασης προσωπικών δεδομένων.
400 κάμερες σε δρόμους καρμανιόλες
Τα... «ηλεκτρονικά μάτια», τα οποία αρχικώς θα εφαρμοστούν με τις υφιστάμενες κάμερες, θα «συλλαμβάνουν» τους γρήγορους οδηγούς με στόχο τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας, καθώς έχει αποδειχτεί ότι η υπερβολική ταχύτητα είναι άμεσα συνυφασμένη με την πρόκληση τροχαίων ατυχημάτων και μάλιστα θανατηφόρων.
Το σύστημα στην Ελλάδα πρόκειται να διευρυνθεί σταδιακά και να χρησιμοποιεί 400 κάμερες, οι οποίες θα τοποθετηθούν σε σημεία-καρμανιόλες, που θα υποδειχτούν από σχετικές μελέτες τόσο στο εθνικό όσο και στο τοπικό οδικό δίκτυο.
Αυτά τα σημεία θα προκύψουν από την ανάλυση των τροχαίων ατυχημάτων, ενώ για τη λειτουργία του συστήματος ενδέχεται να υπάρξει συνεργασία με τον Θάλαμο Επιχειρήσεων Παρακολούθησης και Ελέγχου της Κυκλοφορίας.
Οι αντίστοιχες μελέτες θα επαναλαμβάνονται μία φορά τον χρόνο, με στόχο οι κάμερες να μετακινούνται και να ελέγχουν κάθε φορά τα πλέον επικίνδυνα σημεία του οδικού δικτύου.
Για την εφαρμογή του συστήματος εξετάζονται μοντέλα Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα, ώστε να υπάρχει συνεργασία του Εθνικού Κέντρου Διαχείρισης Προστίμων με ιδιωτικές εταιρείες που θα αναλάβουν την εκτύπωση και την αποστολή των κλήσεων στους παραβάτες.
Σύμφωνα με πληροφορίες, αυτό το μοντέλο θα δώσει οικονομική αυτοτέλεια στο σύστημα εξαιτίας των εισπραττόμενων προστίμων, αφού ακόμα κι αν τα ποσά δεν είναι ιδιαίτερα μεγάλα, η λειτουργία του θα είναι συνεχής.
Στόχος είναι η δραστική μείωση των τροχαίων, καθώς με το συγκεκριμένο σύστημα θα υπάρχει αποτελεσματική, έγκαιρη και έγκυρη επιβολή κυρώσεων για τους παραβάτες, χωρίς σε αυτό να υπεισέρχεται ο ανθρώπινος παράγοντας με εξαίρεση την πιστοποίηση της παράβασης, ενώ στον σχεδιασμό εντάσσεται η σταδιακή διεύρυνσή του σε όλο το οδικό δίκτυο.
Η αρχική χρήση των καμερών θα αφορά τα όρια ταχύτητας, ενώ στη συνέχεια ενδέχεται να διευρυνθεί και σε άλλες παραβάσεις, όπως η παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη, η οποία ήδη εφαρμόζεται στη Γαλλία.
Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, η εφαρμογή παρόμοιου συστήματος στην Ελλάδα μπορεί να συμβάλει:
* Στην ταχύτατη ολοκλήρωση της διαδικασίας και επιβολής των ποινών.
* Στην εξοικονόμηση αστυνομικών, οι οποίοι θα μπορέσουν να χρησιμοποιηθούν σε άλλους τροχονομικούς ελέγχους.
* Στη συνεχή κάλυψη του συνόλου των διαπραττόμενων παραβάσεων των ορίων ταχύτητας στο οδικό δίκτυο που καλύπτουν, αντί του μικρού αριθμού δειγματοληπτικών ελέγχων που πραγματοποιούνται από τους τροχονόμους.
* Στη δραστική μείωση των τροχαίων ατυχημάτων, καθώς η συνεχής λειτουργία του θα αποτρέπει τους οδηγούς να παραβιάζουν τα όρια ταχύτητας.
Μαρία Λιλιοπούλου
ΠΡΕΖΑ TV
10-8-2010
1 σχόλιο:
re de gamieste, na balete tis kameres stous 3exylwnmenous patous sas AXRHSTOI
Δημοσίευση σχολίου