Ετοιμοι να «κατασπαράξουν» τα εναπομείναντα εργασιακά δικαιώματα των ναυτεργατών είναι οι εφοπλιστές, των οποίων η επιθετικότητα, που τροφοδοτεί η αντιλαϊκή πολιτική, έχει φτάσει πια στο εξωφρενικό σημείο, όπως διαπιστώθηκε χτες, εν μέσω τουριστικής περιόδου που όλα τα πλοία τους είναι εν κινήσει βγάζοντας τρελά κέρδη από τα πανάκριβα εισιτήρια, να αφήνουν απλήρωτους εκατοντάδες ναυτεργάτες! Τη σημαία της επίθεσης του εφοπλιστικού κεφαλαίου έχει σηκώσει η εταιρεία HSW, για την οποία τα σωματεία ΠΕΜΕΝ και ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ με χτεσινή καταγγελία τους αποκαλύπτουν ότι, με απύθμενο θράσος, έβγαλε φιρμάνι προς τα πληρώματα των πλοίων της πως τις δεδουλευμένες αποδοχές του Ιούλη θα τις καταβάλει μετά τις 10 του Αυγούστου! Εναντι, αντί για ολόκληρο το μισθό του Ιούλη, κατέβαλε στο πλήρωμα του επιβατηγού - οχηματαγωγού πλοίου «ΠΗΝΕΛΟΠΗ» και η πλοιοκτήτρια εταιρεία FLANMARE του Μ. Αγούδημου.
Σε ό,τι αφορά στην HSW, οι ναυτεργάτες των πλοίων της - μόνο στα 10 συμβατικά ακτοπλοϊκά πλοία που έχει στο στόλο της υπολογίζονται οι ναυτεργάτες σε πάνω από 700 - θα πάρουν τα λεφτά τους όποτε «καπνίσει» στην εταιρεία, η οποία, λειτουργώντας ως κράτος εν κράτει, έχει πλέον επιδοθεί στο κουρέλιασμα της Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας Ακτοπλοΐας και συνολικά ακόμα και αυτής της, κομμένης στα μέτρα των εφοπλιστών, νομοθεσίας! Είναι χαρακτηριστικό ότι στο άρθρο 10 της ΣΣΕ Ακτοπλοΐας ορίζεται με σαφήνεια: «Η εξόφληση του μισθού και των πάσης φύσεως αποδοχών των ναυτικών γίνεται στο τέλος κάθε ημερολογιακού μηνός». Σε αντίθετη περίπτωση, σύμφωνα με το άρθρο 74 του Κώδικα Ιδιωτικού Ναυτικού Δικαίου, αυτό θεωρείται «βαριά παράβαση» και ο ναυτεργάτης «δικαιούται να προβεί σε καταγγελία της σύμβασης ναυτολόγησής του». Παρ' όλα αυτά δεν έχει κληθεί να λογοδοτήσει πουθενά.
Επιπλέον, η HSW αφήνει απλήρωτους τους ναυτεργάτες, όταν τους αναγκάζει να φτύνουν αίμα δουλεύοντας μέχρι εξάντλησης για να πηγαινοέρχονται ασταμάτητα τα πλοία της, με ό,τι σημαίνει αυτό για την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα. Ενδεικτικό παράδειγμα αποτελεί το πλοίο της «ΝΗΣΟΣ ΜΥΚΟΝΟΣ», όπου έχει επιβεβαιωθεί ότι παραβιάζεται η Διεθνής Σύμβαση 180, που καθορίζει το χρόνο εργασίας και ανάπαυσης των πληρωμάτων. Το πλοίο εκτελεί χωρίς ανάσα απανωτά εξπρές δρομολόγια στη γραμμή Πειραιάς - Σύρος - Μύκονος - Ικαρία - Φούρνοι - Καρλόβασι - Βαθύ Σάμου. Επί έξι μέρες τη βδομάδα (με εξαίρεση την Κυριακή) με το που φτάνει στον Πειραιά, αποβιβάζει, αμέσως επιβιβάζει και αποπλέει!
Η εταιρεία αυτή (πρώην MFD, πλοιοκτήτρια του «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ», το οποίο βρίσκεται από το Σεπτέμβρη του 2000 στον πάτο της θάλασσας της Πάρου στέλνοντας στον τάφο 80 ανθρώπους) αφήνει απλήρωτους τους ναυτεργάτες, όταν, σύμφωνα με τον πρόεδρό της, Κ. Κληρονόμο, εν μέσω κρίσης, κάνει επενδύσεις (αγορές πλοίων κλπ.) ύψους 270 εκατομμυρίων ευρώ. Οταν έχει συμπληρώσει με την παραλαβή και του «ΧΑΪ ΣΠΙΝΤ 6» στις αρχές του Ιούλη στόλο 32 πλοίων (συμβατικών και ταχύπλοων, RO - RO κλπ.), ενώ το 33,4% των μετοχών της ανήκει στον όμιλο ΑΝΕΚ, του οποίου ομίλου τα μεικτά κέρδη το 2009 ήταν 49,5 εκατομμύρια ευρώ!
ΠΡΕΖΑ TV
5-8-2010
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου