Μία διαφορετική διάσταση για το μπλακ άουτ που σημειώθηκε το πρωί της Κυριακής στα τηλεπικοινωνιακά συστήματα της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας δίνουν οι ηλεκτρονικοί μηχανικοί, οι οποίοι απευθύνουν σαφείς αιχμές στους συναδέλφους τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας.
Σύμφωνα με τους μηχανικούς, στην ευθύνη των οποίων περιλαμβάνεται και η συντήρηση των τηλεπικοινωνιακών συστημάτων, υπήρξε μεν ένα πρόβλημα στο κεντρικό σύστημα, όμως «τα εφεδρικά συστήματα που έχουν προβλεφθεί γι' αυτόν τον σκοπό λειτούργησαν χωρίς κανένα πρόβλημα... Η δε επικοινωνία με τα αεροδρόμια αποκαταστάθηκε σε 5 λεπτά», όπως αναφέρουν σε ανακοίνωση της ένωσής τους. «Οσα συστήματα και να υπάρχουν δεν αρκούν όταν οι χρήστες τους δεν είναι σε θέση να τα χρησιμοποιήσουν αποτελεσματικά αλλά μόνον ως άλλοθι για να εξυπηρετηθούν δικά τους συντεχνιακά συμφέροντα», προσθέτουν. Αναφερόμενος στα απρόοπτα της Κυριακής, ο Θ. Καλογερόπουλος, πρόεδρος της ένωσης των ηλεκτρονικών μηχανικών, τονίζει πως «τα εφεδρικά συστήματα τέθηκαν αμέσως σε λειτουργία όπως και προβλέπεται», αλλά θέτει θέματα ελλείψεων στον αριθμό των ελεγκτών. «Απαιτείται μεγαλύτερος αριθμός χρηστών για τη διαχείριση των εφεδρικών συστημάτων σε σύγκριση με ό,τι συμβαίνει με το κεντρικό» και ίσως αυτό να συνέβαλε στη διόγκωση του προβλήματος. Επισημαίνει πως «από τις δικές μας καταγραφές το 97,3% των προβλημάτων στα συστήματα της ΥΠΑ οφείλεται σε εξωγενείς παράγοντες», όπως για παράδειγμα βλάβες στο δίκτυο του ΟΤΕ που προκαλούνται ακόμα και από... τρακτέρ.
Από την πλευρά τους, οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας επιμένουν πως υπάρχουν διαρκώς προβλήματα στις υποδομές της ΥΠΑ και φροντίζουν να απαντήσουν (και) στους συναδέλφους τους. «Οποιοσδήποτε υποστηρίζει ότι θα μπορούσε το σύστημα εναέριας κυκλοφορίας να λειτουργήσει με το εφεδρικό σύστημα είναι παντελώς άσχετος με τις παραμέτρους ασφαλείας που η Ευρ. Επιτροπή έχει θεσπίσει...», σημειώνει η ένωση των ελεγκτών, προσθέτοντας ότι θα μειώσει κατά 30% τη χωρητικότητα του εναέριου χώρου μέχρι να διευκρινιστούν τα αίτια των δυσλειτουργιών στον εξοπλισμό της ΥΠΑ. Τυχόν υλοποίηση αυτής της απόφασης ενδέχεται να προκαλέσει καθυστερήσεις μικρής έκτασης στην εκτέλεση των πτήσεων. Για το περιστατικό της Κυριακής, που είχε αποτέλεσμα να σταματήσουν οι απογειώσεις από τα ελληνικά αεροδρόμια για περίπου 2 ώρες και να προκληθεί ντόμινο καθυστερήσεων στην πλειονότητα των προγραμματισμένων πτήσεων, βρίσκεται σε εξέλιξη έρευνα της ΥΠΑ.
ΠΡΕΖΑ TV
24-8-2010
1 σχόλιο:
Kαλησπέρα,
Καταρχήν θέλω να σας πω ότι δυστηχώς οι δημοσιογράφοι σε αυτήν την χώρα γράφουν ότι
νάναι!!!
Στο άρθρο:
http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&ct=1&artId=350001&dt=24%2F08%2F2010
ο/η δημοσιογράφος αναφέρει ότι ο πρόεδρος των ηλεκτρονικών είπε τα εξής:
1)ότι αν χάσεις το κύριο σύστημα με ένα κουμπί γυρνάς στο εφεδρικό και
2)απλά δεν έχεις το στίγμα από το radar και ότι πρέπει οι ελεγκτές να κάνουν μια
αγγαρεία παραπάνω, να ζητάνε δηλαδή αναφορά θέσης.
Όσων αφορά το 1) σαν ΗΜΑΕΚ (Ηλεκτρονικός Μηχανικός Ασφαλείας Εναερίου Κυκλοφορίας)
στην ΥΠΑ (Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας) σας εγγυάμαι ότι είναι σωστό. Όσων όμως αφορά
το 2) δυστηχώς ο/η δημοσιογράφος είτε δεν κατάλαβε καν τι της είπε όποιος και αν το
είπε, είτε διάβασε κάπου ότι έγραψε και επιπλέον το έγραψε και λάθος!!!!
Σας ενημερώνω λοιπόν πως την Κυριακή που πέρασε δεν υπήρχε κανένα πρόβλημα με τα radar
που υπάρχουν στην Ελλάδα αλλά ούτε υπήρχε και μπλακ αουτ στις επικοινωνίες!!!
Το σύστημα επικοινωνιών που έπεσε είναι το σύστημα το οποίο στην ουσία
διαχειρίζεται/διανέμει όλες τις επικοινωνίες στο Ελληνικό FIR:
* εδάφους-εδάφους (π.χ. αεροδρομίου με αεροδρόμιο ή Ελεγκτή Εναέριας Κυκλοφορίας με
αεροδρόμιο ή γενικότερα συνδρομιτή του (τηλεφωνικού) κέντρου με έναν άλλο συνδρομιτή)
* εδάφους -αέρος (συνήθως Ελεγκτή Εναέριας Κυκλοφορίας με πιλότο αεροσκάφους).
Οι επικοινωνίες εδάφους-εδάφους έπεσαν και επανήλθαν μέσα σε 5 λεπτά καθώς οι
συνάδελφοι Ηλεκτρονικοί Μηχανικοί ακολουθόντας υποχρεωτικές συγκεκριμένες διαδικασίες
για τέτοιου είδους φαινόμενα, ενεργοποίησαν το υπάρχον εφεδρικό σύστημα επικοινωνιών.
Αυτή η διαδικασία απαιτεί χειροκίνιτη μεταγωγή απο το ένα σύστημα στο άλλο.
Οι επικοινωνίες εδάφους-αέρος έπεσαν αλλά το σύστημα που έπεσε είναι έτσι οργανωμένο
ώστε σε τέτοιου είδους έκτακτη ανάγκη οι επικοινωνίες με τα αεροσκάφη να μην
επηρεάζονται καθόλου, καθώς το εφεδρικό σύστημα έιναι μόνιμα σε λειτουργεία παράλληλα
με το κυρίως σύστημα το οποίο και έπεσε. Επιπλέων το σύστημα επικοινωνιών αν και 10
χρονών αποτελείται απο το κύριο σύστημα, το εφεδρικό, το έξτρα εφεδρικό και το last
resort σύστημα ώστε να εξασφαλίζει 100% επικοινωνία μεταξύ ενός ελεγκτή εναέριας
κυκλοφορίας και του πιλότου αεροσκάφους. Όλα τα συστήματα με την σειρά που τα ανέφερα
παραπάνω έχουν όλο και μικρότερες δυνατότητες.
Το εφεδρικό όμως σύστημα καλύπτει σχεδόν 100% το Ελληνικό FIR και με άαλλα λόγια
μπορεί να λειτουργεί στην θέση του κυρίως συστήματος χωρίς κανένα πρόβλημα. Η διαφορά
είναι στο ότι το εφεδρικό σύστημα διαθέτει λιγότερα κανάλια επικοινωνίας μεταξυ
ελεγκτή και πιλότου.
Αν παρακολουθήσετε το δελτίο ειδήσεων του ΣΚΑΙ και συγκεκριμένα από το 18 λεπτο και
μετά ο πρόεδρος της Ένωσης Η/ΚΩΝ ΜΗΧ/ΚΩΝ της ΥΠΑ το εξηγεί ακόμα καλύετρα:
http://www.skai.gr/player/TV/?mmid=204139
Με άλλα λόγια δυστηχώς οι Ελεγκτές Εναέριας Κυκλοφορίας εσκεμμένα δημιούργησαν όλον
αυτό τον πανικό για συντεχνιακούς λόγους.
Προσεχώς το Υπουργείο Μεταφορών περνάει ένα νομοσχέδιο που επηρεάζει την ΥΠΑ σε όλους
τους τομείς διοικητικά/οικονομικά/εργασιακά κτλ.
Καλό θα ήταν σε τέτοιες περιπτώσεις να μιλούν οι ειδικοί επι του θέματος (Ηλεκτρονικοί
Μηχανικοί Εναέριας Κυκλοφορίας)και όχι οι άσχετοι (π.χ Ελεγκτές Εναέριας Κυκλοφορίας,
άλλοι εργαζόμενοι της ΥΠΑ εκτός των
Ηλεκτρονικών Μηχανικών Εναέριας Κυκλοφορίας, δημοσιογράφοι κτλ.)
Δημοσίευση σχολίου