Με μειωμένο κατά 10%-12% τον τζίρο των θερινών εκπτώσεων προκαλείται έντονη ανησυχία στο εμπόριο για το τι μέλλει γενέσθαι τους τελευταίους μήνες του χρόνου, αφού η ασθενική ζήτηση και η αντίστοιχη καταναλωτική εμπιστοσύνη δεν αναμένεται να βελτιωθούν το επόμενο διάστημα. Η μόνη θετική εξέλιξη είναι η μικρότερη πτώση των λιανικών πωλήσεων τόσο έναντι της αντίστοιχης περυσινής περιόδου όσο και από το διάστημα πριν από την έναρξη των εκπτώσεων.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου (ΕΣΕΕ), παρατηρείται αισθητά μικρότερη πτώση σε σύγκριση με πέρυσι στις πωλήσεις του λιανεμπορίου και ιδιαίτερα στις κατηγορίες ένδυσης, υπόδησης, εποχικών ειδών, οικιακής χρήσης, δώρων, χαρτικών, ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών, καθώς επίσης παιδικών και βρεφικών ειδών, παιχνιδιών, καλλυντικών και φαρμακευτικών προϊόντων. Ταυτόχρονα η πλειονότητα των εμπόρων σε ολόκληρη την ελληνική αγορά είναι και εφέτος δυσαρεστημένη με τις πωλήσεις, αλλά τουλάχιστον η δυσαρέσκεια απαλύνεται, δεδομένου ότι η μείωση του τζίρου κυμαινόταν πέρυσι σε τιμές άνω του 20%. Επίσης όλο και περισσότεροι καταναλωτές αποφεύγουν να χρησιμοποιούν πιστωτικές κάρτες. Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΣΕΕ, η χρήση των πιστωτικών καρτών είναι μειωμένη μόνο στο 10% των αγορών. Οπως επισημαίνεται, τούτο οφείλεται στην υπερχρέωση των καρτών των καταναλωτών και φυσικά στις υψηλές χρεώσεις τους.
Ολες οι εμπορικές επιχειρήσεις το τελευταίο διάστημα έχουν επηρεαστεί καθοριστικά από την καθίζηση της εγχώριας ζήτησης, λόγω της κακής διάθεσης των καταναλωτών που οφείλεται κυρίως στη μείωση των εισοδημάτων τους, στην αύξηση της φορολογίας και στην εντεινόμενη αβεβαιότητα. Αλλά και οι προσφορές που προηγήθηκαν των εκπτώσεων δεν φαίνεται να αύξησαν τον τζίρο των επιχειρήσεων ούτε τόνωσαν την αγορά.
Ενδεικτικό στοιχείο της εξαιρετικά άσχημης κατάστασης που επικρατεί στο ελληνικό εμπόριο είναι το γεγονός ότι στο δίμηνο που προηγήθηκε των εκπτώσεων, δηλαδή από τις 15 Μαΐου ως τις 15 Ιουλίου, η μείωση των πωλήσεων ήταν μεγαλύτερη από 23%.
Αναλυτικότερα το πρώτο δεκαπενθήμερο των εκπτώσεων στην ένδυση - υπόδηση τα πρώτα στοιχεία δείχνουν μείωση τζίρου κατά 12%, στα καταστήματα οικιακού εξοπλισμού, λευκών ειδών και επίπλων κατά 11%, στα καταστήματα παιδικών, βρεφικών ειδών και παιχνιδιών η μείωση των πωλήσεων είναι 6%, στα καλλυντικά είναι 8%, στα καταστήματα ηλεκτρικών και ηλεκτρολογικών ειδών είναι 20%, στην αγορά των βιβλίων, χαρτικών, ειδών δώρου και εποχικών είναι 6%. Τα πολυκαταστήματα επίσης παρουσιάζουν μια σημαντική μείωση των πωλήσεών τους στα επίπεδα του 14%, ο κλάδος των αυτοκινήτων συνεχίζει με πτώση που ξεπερνά το 25%, ενώ τα μεγάλα καταστήματα τροφίμων επίσης εμφανίζουν μείωση κατά 4%.
Οπως επισημαίνεται από την ΕΣΕΕ, ο αριθμός των εμπόρων οι οποίοι δηλώνουν δυσαρεστημένοι από την αγοραστική κίνηση στις θερινές εκπτώσεις όχι μόνο δεν μειώθηκε αλλά διπλασιάστηκε και, παρά τα εντυπωσιακά ποσοστά από το ξεκίνημα των πρώτων ημερών των θερινών εκπτώσεων και τις χαμηλότερες περίπου κατά 7% τελικές τιμές, δεν αποφεύχθηκε και εφέτος η πτώση των πωλήσεων. Οι καταναλωτές παραμένουν από διστακτικοί ως και φοβισμένοι, ενώ τα καταστήματα του κέντρου των πόλεων αν και είχαν αρχικά μεγαλύτερη επισκεψιμότητα, εμφανίζουν ωστόσο λιγότερες πωλήσεις.
ΠΡΕΖΑ TV
7-10-2010
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου