Το μαχαίρι στο κόκαλο βάζει στην περίπτωση του ΟΣΕ η κυβέρνηση ξεκινώντας την ερχόμενη εβδομάδα το πιο φιλόδοξο και αποφασιστικό πρόγραμμα εξυγίανσης που έχει εφαρμοστεί ποτέ στους σιδηροδρόμους. Παρ΄ ότι η ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών δηλώνει αποφασισμένη να συγκρουστεί με όποιον θελήσει να ακυρώσει το σχέδιο εξυγίανσης, ωστόσο έχει ήδη αποκλείσει τις λύσεις των απολύσεων αλλά και της εθελούσιας εξόδου του πλεονάζοντος προσωπικού. Μια ακόμη «κόκκινη γραμμή» που έχει θέσει ο υπουργός κ. Δ. Ρέππας είναι ότι δεν θα χάσει κανένας εργαζόμενος ούτε ευρώ από τις τακτικές του αποδοχές. Αντιθέτως όμως έχει εκπονήσει ένα σχέδιο μετατάξεων περίπου 1.200 υπαλλήλων σε άλλες υπηρεσίες του Δημοσίου και έχει ήδη αποφασίσει την περικοπή των δευτερευου- σών απολαβών που έχουν οι εργαζόμενοι στους σιδηροδρόμους και οι οποίες σε ορισμένες περιπτώσεις υπερβαίνουν το 50% των τακτικών αποδοχών τους, που έτσι κι αλλιώς είναι υψηλές.
Η εξαιρετικά υψηλή μισθοδοσία αλλά και τα αποτυχημένα προγράμματα ανάπτυξης του ομίλου του ΟΣΕ είναι οι δύο βασικές αιτίες οι οποίες δημιούργησαν τη «μαύρη τρύπα» των 10,5 δισεκατομμυρίων ευρώ (δηλαδή το 4% του δημόσιου χρέους), που καλείται τώρα να κλείσει η κυβέρνηση εξυγιαίνοντας σε πρώτη φάση τον οργανισμό και καλύπτοντας σε δεύτερη φάση τα τεράστια χρέη του, με τη βοήθεια στρατηγικού επενδυτή που έχει ήδη αρχίσει να αναζητά στο εξωτερικό.
Είναι χαρακτηριστικό ότι ενώ από το 2004 ως σήμερα το προσωπικό μειώθηκε από 8.000 σε 6.800 υπαλλήλους υπήρξε μια αύξηση της μισθοδοσίας κατά περίπου 62% κατά μέσον όρο σε ετήσιο κόστος ανά εργαζόμενο. Αυτό και μόνο αποδεικνύει ότι δεν υπήρξε καλή διαχείριση από την κυβέρνηση Καραμανλή, ιδιαίτερα την περίοδο 2004-2006 που τα ελλείμματα εκτοξεύτηκαν στα ύψη, κυρίως λόγω των σκανδαλωδών προνομίων τα οποία διατήρησε μια μερίδα εργαζομένων.
Οι οριστικές αποφάσεις για την αναδιοργάνωση και την εξυγίανση θα ληφθούν την ερχόμενη εβδομάδα σε συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου, κατά τη διάρκεια της οποίας θα εγκριθεί η εισήγηση του κ. Ρέππα.
Βάσει της εισήγησης αυτής οι βασικοί άξονες εξυγίανσης και ανάπτυξης των σιδηροδρόμων θα προβλέπουν:
* Ρύθμιση του χρέους του ομίλου του ΟΣΕ, που θα μεταφερθεί στο Ελληνικό Δημόσιο, με αντιστάθμισμα την ανταποδοτική αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του ομίλου.
* Οικονομικό εξορθολογισμό του ΟΣΕ και του Εθνικού Διαχειριστή Σιδηροδρομικών Υπηρεσιών, για την επίτευξη οικονομιών κλίμακος σε θέματα εταιρικής διοίκησης. Σύμφωνα με το σχέδιο το Ελληνικό Δημόσιο θα δαπανήσει για τον ΟΣΕ το 2011 το ανώτερο 50 εκατομμύρια ευρώ.
* Μεταβίβαση του αναγκαίου τροχαίου υλικού στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ για τον πλήρη διαχωρισμό των τομέων Υποδομής και Εκμετάλλευσης. * Μείωση των επιτελικών στελεχών κατά 35%, κατάργηση όλων των δευτερευουσών αποδοχών του προσωπικού και δραστική μείωση των κονδυλίων για υπερωρίες και οδοιπορικά.
* Αναθεώρηση και κατάργηση των έργων υποδομής που παρουσιάζουν μειωμένο σιδηροδρομικό ενδιαφέρον.
* Κατάργηση ή περιορισμό των ζημιογόνων δρομολογίων. (Υπολογίζεται ότι κάθε επιβάτης του δρομολογίου Αθήνα-Καλαμάτα κοστίζει στον ΟΣΕ 200 ευρώ!)
* Εκπαίδευση του προσωπικού που θα παραμείνει σε σύγχρονες σιδηροδρομικές ειδικότητες.
* Προώθηση της σύμπραξης δημοσίου και ιδιωτικού τομέα, με συμβάσεις παραχώρησης, συμμετοχή σε εταιρικά σχήματα και αναζήτηση στρατηγικού επενδυτή.
* Καταγραφή και αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του ΟΣΕ και διάθεση των κερδών για τη μείωση του χρέους του.
ΠΡΕΖΑ TV
28-8-2010
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου