Πέμπτη, Αυγούστου 26, 2010

ΓΙΑ ΑΚΟΜΗ ΜΙΑ ΧΡΟΝΙΑ ΣΤΟΝ ΑΕΡΑ ΟΙ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΜΙΑΣ ΚΑΙ Ο ΕΝΑΣ ΠΕΤΑΕΙ ΤΙΣ ΕΥΘΥΝΕΣ ΣΤΟΝ ΑΛΛΟ...

Χάος αναμένεται να επικρατήσει ανήμερα της έναρξης του σχολικού έτους στα σχολεία της περιφέρειας της Θεσσαλονίκης, καθώς οι 11.000 μαθητές που μέχρι την προηγούμενη σεζόν μεταφέρονταν με λεωφορεία που μίσθωνε η νομαρχία θα μείνουν στον δρόμο.Προφανώς θα υποχρεωθούν να μεταβαίνουν στο σχολείο με το ΚΤΕΛ και τον ΟΑΣΘ, αφού η νομαρχία δεν μπορεί πλέον να υλοποιήσει τα μαθητικά δρομολόγια και οι δήμοι δεν έχουν, προς το παρόν, ούτε τα λεφτά ούτε την αρμοδιότητα να αναλάβουν το έργο.
Οι δήμαρχοι της περιφέρειας ζητούν τώρα έκτακτη συνεδρίαση της ΤΕΔΚ, για να θέσουν το ζήτημα και να λάβουν απόφαση πριν από την έναρξη της σχολικής χρονιάς.
Η νομαρχία Θεσσαλονίκης, μετά τον διαγωνισμό για τα μαθητικά δρομολόγια που απέβη άγονος και τις ευθύνες που της καταλόγισαν οι Επιθεωρητές Δημόσιας Διοίκησης για τις σκανδαλώδεις αναθέσεις μισθώσεων τουριστικών λεωφορείων, αναγκάστηκε να πετάξει το μπαλάκι στα υπουργεία Οικονομικών και Παιδείας. Επικαλείται μάλιστα την εναρμόνιση με την κοινή υπουργική απόφαση του 1998, η οποία προβλέπει ότι οι μαθητές περιοχών που καλύπτονται από αστική συγκοινωνία θα μετακινούνται με αυτήν ανεξαρτήτως της απόστασης της στάσης από το σχολείο. “Πλέον η ευθύνη ανήκει στην πολιτεία και συγκεκριμένα στα υπουργεία Οικονομικών και Παιδείας, που θα πρέπει να βρουν τρόπο για τη μεταφορά των μαθητών από τη νέα σχολική χρονιά”, τονίζει ο εντεταλμένος νομαρχιακός σύμβουλος Γιώργος Τσαμασλής.
Και ο αντινομάρχης Παιδείας Μίμης Φωτόπουλος προβληματίζεται για το ζήτημα της μεταφοράς των 11.000 παιδιών από τις 13 Σεπτεμβρίου. Θεωρεί πως θα δημιουργηθεί χάος και ανασφάλεια στους γονείς, καθώς τα δρομολόγια του ΚΤΕΛ και του ΟΑΣΘ δεν συμβαδίζουν με το ωράριο των σχολείων. Επιπλέον, όπως λέει, η συγκοινωνία στην περιφέρεια του νομού είναι πλημμελής, ενώ κανένα από τα οχήματα αυτά δεν διαθέτει ζώνες ασφαλείας, όπως προβλέπει η ΚΥΑ.

Αν τις επόμενες ημέρες δεν βρεθεί λύση, όπως λ.χ. να αναλάβουν οι δήμοι τη μίσθωση των λεωφορείων, τα παιδιά θα υποστούν ταλαιπωρία άνευ προηγουμένου, δεδομένου ότι τα περισσότερα δρομολόγια του ΚΤΕΛ και του ΟΑΣΘ δεν γίνονται τις ώρες που οι μαθητές πρέπει να προσέρχονται και να αναχωρούν από τα σχολεία.
Σημειώνεται ότι η νομαρχία αδυνατεί να υλοποιήσει το έργο μετά και τον τελευταίο διαγωνισμό του περασμένου Μαΐου για τη μίσθωση λεωφορείων εξαιτίας του μαθηματικού τύπου που καθορίζει τις τιμές. Επιπλέον υπάρχει και το πόρισμα των επιθεωρητών δημόσιας διοίκησης που καταλογίζει ευθύνες για απευθείας αναθέσεις σε καρτέλ τουριστικών πρακτόρων.
Μόνη λύση για τη νομαρχία Θεσσαλονίκης ήταν να εναρμονιστεί με τον νόμο του 1998, τον οποίο δεν τήρησε -αναλαμβάνοντας το ρίσκο- προκειμένου να καλύψει με ασφάλεια τη μεταφορά των μαθητών της περιφέρειας. “Είχαμε ζητήσει, ως επιτροπή παιδείας της ΕΝΑΕ, τόσο από τον πρώην υπουργό Παιδείας Άρη Σπηλιωτόπουλο όσο και από τη νυν υπουργό Άννα Διαμαντοπούλου, να αναλάβουν τη μεταφορά των μαθητών οι δήμοι, αλλά δεν έγινε αποδεκτό από κανέναν”, αναφέρει ο αντινομάρχης κ. Φωτόπουλος, διευκρινίζοντας ότι η πολιτεία γνωρίζει ότι οι δήμοι δεν έχουν τη δυνατότητα να υλοποιήσουν το έργο.

Προ των ευθυνών τους έρχονται και οι δήμοι περιφερειακά της πόλης της Θεσσαλονίκης, οι οποίοι διαμηνύουν ότι θα γίνει ο... κακός χαμός αν δεν βρεθεί λύση. Όπως αναφέρει ο δήμαρχος Θέρμης Θεόδωρος Παπαδόπουλος, σήμερα θα αποσταλεί έγγραφο με τις υπογραφές δημάρχων στον πρόεδρο της ΤΕΔΚ Βασίλη Παπαγεωργόπουλο, ζητώντας την έκτακτη σύγκληση του οργάνου, προκειμένου να βρεθεί λύση για τους μαθητές. “Είναι ανήκουστα αυτά που συμβαίνουν, και οι δήμαρχοι πρέπει να ξεσηκωθούν. Από τη Θέρμη, τη Μίκρα και τα Βασιλικά μεταφέρονται καθημερινά στα σχολεία 1.200 παιδιά. Τι θα γίνει σε λίγες ημέρες που ανοίγουν τα σχολεία;” διερωτάται ο δήμαρχος.
Όπως προσθέτει, το έργο της μεταφοράς μαθητών μπορούν να το αναλάβουν οι δήμοι, αλλά μέχρι σήμερα δεν έχουν πάρει ούτε την αρμοδιότητα ούτε τα χρήματα που απαιτούνται. Η σχετική αρμοδιότητα θα μεταβιβαστεί στους δήμους από τη 1 Ιανουαρίου 2011 στο πλαίσιο του σχεδίου “Καλλικράτης”.

Η διοίκηση της Ομοσπονδίας Γονέων και Κηδεμόνων νομού Θεσσαλονίκης υποστηρίζει ότι, έστω την ύστατη ώρα, οι δήμοι μπορούν να αναλάβουν το έργο των μαθητικών δρομολογίων. Ο γενικός γραμματέας της ομοσπονδίας Γιώργος Θώμογλου τονίζει ότι μετά τον άγονο διαγωνισμό και το φρένο στις αναθέσεις, η διοίκηση της νομαρχίας μπορούσε να κατανείμει τα κονδύλια για το έργο στους δήμους. “Ακόμη και τώρα η διοίκηση του κ. Ψωμιάδη μπορεί να πάρει απόφαση νομαρχιακού συμβουλίου να κατανεμηθούν τα λεφτά (περίπου έξι εκατομμύρια ευρώ) στους δήμους, ώστε να τρέξει το έργο άμεσα. Θεωρώ ότι υπάρχει χρόνος για τον διαγωνισμό και μπορεί να γίνει άμεσα”, υπογραμμίζει ο κ. Θώμογλου.
Μοναδική εξαίρεση στη μεταφορά θα γίνει, με αποκλειστική ευθύνη του νομάρχη Θεσσαλονίκης Παναγιώτη Ψωμιάδη, για τους 800-1.000 μαθητές με ειδικές ικανότητες (ΑΜΕΑ), για τους οποίους ο νομάρχης δεσμεύτηκε ότι θα βρει τρόπο ασφαλούς μετακίνησής τους στα σχολεία από τη νέα χρονιά.

Της Φανής Σοβιτσλή

ΠΡΕΖΑ TV
26-8-2010

Δεν υπάρχουν σχόλια: