Πόλεμος συνδικαλιστικών συμφερόντων ξέσπασε χθες με αφορμή τη βλάβη στο σύστημα επικοινωνίας του Κέντρου Ελέγχου Περιοχής Αθηνών (ΚΕΠΑΘ), που έγινε η αιτία να ταλαιπωρηθούν προχθές χιλιάδες επιβάτες τακτικών δρομολογίων καθώς και πτήσεων τσάρτερ.
Στο επίκεντρο της διαμάχης βρέθηκαν οι κλάδοι των ηλεκτρονικών της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) και των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, αποκαλύπτοντας έτσι και μέρος της αθέατης πλευράς των συμφερόντων που «κρύβονται» πίσω από τις κατά καιρούς κινητοποιήσεις στον χώρο των αεροδρομίων.
Οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας, που στα τέλη του περασμένου Ιουλίου είχαν προχωρήσει σε «λευκή απεργία», ταλαιπωρώντας εν μέσω θέρους χιλιάδες επιβάτες σε όλα τα ελληνικά αεροδρόμια, τώρα απειλούν να επαναλάβουν τις κινητοποιήσεις τους αυτές, με αφορμή το μπλακάουτ στις τηλεπικοινωνίες των αεροδρομίων που σημειώθηκε την Κυριακή!
Το τελευταίο διάστημα οι ελεγκτές βρίσκονται σε ανοιχτή ρήξη και με το υπουργείο Υποδομών, λόγω των αλλαγών που ετοιμάζει στη δομή και λειτουργία της ΥΠΑ.
Οι κινητοποιήσεις τους τον περασμένο μήνα είχαν και πάλι ως επίκεντρο τον εκσυγχρονισμό των «ξεπερασμένων συστημάτων αεροναυτιλίας», ωστόσο κυβερνητικές πηγές ανέφεραν ότι πίσω από αυτές κρύβονταν οικονομικά αιτήματα των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας και ειδικότερα η διεκδίκηση μεριδίου από τα τέλη υπερπτήσεων αεροσκαφών που ανέρχονται ετησίως σε περίπου 80 εκατ. ευρώ!
Απέναντι από τους ελεγκτές βρίσκεται ο κλάδος των ηλεκτρονικών της ΥΠΑ, που θεωρεί ότι η προχθεσινή στάση και ο «θόρυβος» των αεροελεγκτών με αφορμή τη βλάβη στο Κέντρο Ελέγχου (προκλήθηκε από βραχυκύκλωμα στο σύστημα επικοινωνιών) ήταν «αδικαιολόγητη» και «άκρως συντεχνιακή», δεδομένου ότι αυτό καθαυτό το συμβάν δεν δικαιολογούσε το δίωρο μπλακάουτ στα αεροδρόμια. Οι ηλεκτρονικοί αφήνουν να εννοηθεί ότι η «διόγκωση του συμβάντος» έγινε μόνο και μόνο για να δικαιολογηθούν οι προηγούμενες κινητοποιήσεις των ελεγκτών.
«Ως υπεύθυνοι για τα συστήματα αυτά και επαγγελματίες που χρόνια προσφέρουμε υπηρεσίες στην αεροναυτιλία, οφείλουμε να μην επιτρέπουμε να δημιουργούνται εντυπώσεις με δηλώσεις αναρμοδίων στα θέματα των συστημάτων αυτών», λέει χαρακτηριστικά ο πρόεδρος των ηλεκτρονικών της ΥΠΑ κ. Θ. Καλογερόπουλος και προσθέτει: «Η διαθεσιμότητα των συστημάτων της ΥΠΑ εξασφαλίζεται με την παρουσία εφεδρειών πολλών επιπέδων. Η βλάβη που συνέβη την Κυριακή ήταν στο κύριο σύστημα. Τα εφεδρικά συστήματα που έχουν προβλεφθεί γι΄ αυτόν τον σκοπό λειτούργησαν προχθές όπως πάντα, χωρίς κανένα πρόβλημα, καλύπτοντας με συχνότητες όλο τον εναέριο χώρο. Η επικοινωνία με τα αεροδρόμια αποκαταστάθηκε σε 5 λεπτά»!
Ο κ. Καλογερόπουλος βάλλει ευθέως κατά των ελεγκτών, επισημαίνοντας ότι «ο θόρυβος και ο πανικός που δημιουργήθηκε, αποδεικνύει και πάλι ότι όσα συστήματα και να υπάρχουν δεν αρκούν, όταν οι χρήστες τους δεν είναι σε θέση να τα χρησιμοποιήσουν αποτελεσματικά, αλλά μόνον ως άλλοθι για να εξυπηρετηθούν δικά τους συντεχνιακά συμφέροντα».
Στις κατηγορίες αυτές ο πρόεδρος της Ενωσης Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας, Αγγελος Σωτηρόπουλος, απαντά ότι «οποιοσδήποτε υποστηρίζει ότι θα μπορούσε το σύστημα Εναέριας Κυκλοφορίας να λειτουργήσει με το εφεδρικό σύστημα επικοινωνιών, είναι παντελώς άσχετος με τις παραμέτρους ασφαλείας που η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει θεσπίσει για την ομαλή και ασφαλή διαχείριση της κυκλοφορίας».
Ο ίδιος απορρίπτει τα «περί συντεχνιακών αντιδράσεων».
Υποστηρίζει ότι «τα εφεδρικά συστήματα επικοινωνιών είναι περιορισμένης εμβέλειας και χωροκάλυψης, και χρησιμοποιούνται για μικρό χρονικό διάστημα, μέχρις ότου αποκατασταθεί το κύριο σύστημα, δηλαδή για διάστημα 5-10 λεπτών».
ΠΡΕΖΑ TV
24-8-2010
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου