Παρασκευή, Αυγούστου 20, 2010

ΧΕΙΡΟΤΕΡΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ, ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΗ ΤΗΛΕΘΕΑΣΗ

Οσοι υποστήριζαν ότι η τηλεόραση απειλείται από το Ιντερνετ μάλλον θα διαψευστούν. Οντως μπορεί το Διαδίκτυο να έχει μεγάλη επιρροή στην καθημερινότητα κυρίως των νέων ανθρώπων, δύσκολα όμως μπορούν να βγάλουν από τη ζωή τους την αγαπημένη τους συσκευή, αυτήν της τηλεόρασης.

Οπως μαρτυρούν στοιχεία έρευνας που δημοσίευσε η βρετανική ραδιοτηλεοπτική αρχή Ofcom, οι τηλεθεατές της χώρας αφιέρωναν το 2009 τρεις ώρες και 45 λεπτά ημερησίως για να παρακολουθούν τα αγαπημένα τους προγράμματα. Σε σύγκριση με το 2004 παρατηρήθηκε αύξηση 3%, με τους τηλεθεατές να δείχνουν την προτίμησή τους στα τάλεντ σόου «Χ-Factor», «Britain's got talent» και «Doctor Who» αλλά και σε όλες τις παραγωγές όπου εμφανίζεται ο Σάιμον Κόουελ με το καυστικό του χιούμορ και την αυστηρή κριτική του.

Ενα στοιχείο που συνεχίζει να χαρίζει στην τηλεόραση προβάδισμα σε σχέση με το Ιντερνετ είναι η είσοδός της στην ψηφιακή εποχή. Το πρώτο τετράμηνο του 2010, το 92% των νοικοκυριών προμηθεύτηκαν νέες τηλεοράσεις ή αποκωδικοποιητή για να παρακολουθούν ψηφιακή τηλεόραση.

Η εικόνα της τηλεόρασής τους έγινε σαφέστατα πιο καθαρή και οι τηλεθεατές απέκτησαν μεγαλύτερη πρόσβαση σε περισσότερα κανάλια, κάτι που σημαίνει -όπως λέει ο Ρίτσαρντ Μπρουτόν, επικεφαλής της εταιρείας Screen Digest- περισσότερες ώρες μπροστά στην τηλεόραση αλλά και περισσότερους τηλεθεατές.

Ο εκπρόσωπος της Ofcom, Τζέιμς Θίκετ, επισήμανε πως η τηλεόραση παίζει βασικό ρόλο στην καθημερινότητα των πολιτών: «Να φανταστείτε ότι από τότε που μπήκαμε στην ψηφιακή τηλεόραση παρακολουθούμε τηλεοπτικές παραγωγές περισσότερο από κάθε άλλη φορά τα τελευταία πέντε χρόνια».

Επίσης αυτό που οδήγησε την τηλεόραση στην κορυφή της προτίμησης των τηλεθεατών είναι το DVR, συσκευή καταγραφής προγραμμάτων που μεταδίδει η τηλεόραση και ο τηλεθεατής μπορεί να τα παρακολουθήσει ανά πάσα στιγμή κι όποτε εκείνος θέλει, προσπερνώντας ακόμη και τα διαφημιστικά σποτ. Το 15% των τηλεθεατών στη Βρετανία παρακολουθεί τηλεόραση μέσω του DVR. Γεγονός που έφερε μεγάλο ποσοστό τηλεθεατών στο καθιστικό τους όπου και βρίσκεται η κεντρική τηλεόραση του σπιτιού.

Στο δημοσίευμα της «Guardian» γίνεται ιδιαίτερη αναφορά στους τηλεθεατές ηλικίας άνω των 65 ετών, οι οποίοι όπως και να το κάνουμε δεν υπάρχει περίπτωση να ξεκινήσουν σε αυτή την ηλικία να σερφάρουν στο Ιντερνετ. Σύμφωνα με τις μετρήσεις, ένας τηλεθεατής άνω των 65 ετών παρακολουθεί ημερησίως πέντε ώρες και 14 λεπτά. Αυτό, όμως, που κάνει μεγάλη εντύπωση είναι ότι αν και αφιερώνουν τόσες ώρες μπροστά στην οθόνη το 53% δηλώνει ότι τα προγράμματα της τηλεόρασης κάθε χρόνο όλο και χειροτερεύουν.

Κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει ότι υπάρχουν πολλοί χρήστες του Ιντερνετ οι οποίοι δεν χάνουν ευκαιρία να επισκέπτονται το Facebook και το Twitter. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι δεν μπορούν συγχρόνως να παρακολουθούν και τηλεόραση. Σύμφωνα με την έρευνα, όταν κάποιος σερφάρει στο Ιντερνετ δεν σημαίνει ότι σταματάει να παρακολουθεί και τηλεόραση. Αρα η τηλεόραση δεν σβήνει ποτέ, κι όχι μόνον αυτό: έχει παρατηρηθεί μεγάλη αύξηση στην ανάρτηση σχολίων στα Facebook και Twitter την ίδια ώρα που μεταδίδονται δημοφιλή προγράμματα, γεγονός που οδηγεί κι άλλους πολίτες μπροστά στη μικρή οθόνη.

Το σίγουρο είναι ότι από αυτή την έρευνα θα επωφεληθούν οι διαφημιστικές εταιρείες, οι υπεύθυνοι των οποίων είχαν σηκώσει τα χέρια ψηλά κι έκαναν δυσχερέστερο το έργο των υπευθύνων των τηλεοπτικών παραγωγών.

Μ. ΠΕΤΡΟΥΤΣΟΥ / Σ. ΜΑΝΙΑΤΗΣ / Δ. ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ

ΠΡΕΖΑ TV
20-8-2010

Δεν υπάρχουν σχόλια: