Σάββατο, Σεπτεμβρίου 11, 2010

ΑΓΟΝΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΟΣΕ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ

Το μοντέλο λειτουργίας των αεροπορικών εταιρειών με εποχικά δρομολόγια και άγονες γραμμές επιχειρεί να εισαγάγει η κυβέρνηση στον σιδηρόδρομο, μ' ένα νομοσχέδιο που καταργεί τις συλλογικές συμβάσεις και ανοίγει τον δρόμο για μετατάξεις προσωπικού, ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και «απαλλαγή» του ΟΣΕ από τα δάνεια, αλλά και το σύνολο της ακίνητης περιουσίας του. (Σύνολο 10 δισ. ευρώ).
Αναλυτικά το νομοσχέδιο προβλέπει: Τον διαχωρισμό του δικτύου σε 4 ζώνες, ανάλογα με την κατάσταση των γραμμών και το εμπορικό ενδιαφέρον για τα δρομολόγια. Η 1η κατηγορία περιλαμβάνει ουσιαστικά τα ολοκληρωμένα τμήματα του δικτύου (όπως ένα μεγάλο μέρος του άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη), στα οποία υπάρχει αυξημένη επιβατική κίνηση. Η 2η κατηγορία περιλαμβάνει το δίκτυο υπό κατασκευή, όπου ταυτόχρονα παρουσιάζεται και έντονη εποχικότητα στην επιβατική κίνηση. Η 3η κατηγορία περιλαμβάνει ενεργό δίκτυο σε κατάσταση αναστολής λειτουργίας και, πρακτικά, περιλαμβάνει τις άγονες γραμμές. Τέλος, η 4η κατηγορία περιλαμβάνει γραμμές σε αχρησία (όπως η παλιά χάραξη των Τεμπών), οι οποίες θα αποδίδονται για άλλες δραστηριότητες. Στην ουσία η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα ζητά από τον ΟΣΕ χωρητικότητα στις γραμμές, ανάλογα με τη ζήτηση και την περίοδο του έτους, καταβάλλοντας τις προβλεπόμενες χρεώσεις, όπως δηλαδή συμβαίνει σήμερα στις αερομεταφορές. Τις ίδιες υποχρεώσεις θα πρέπει να τηρεί και οποιαδήποτε άλλη εταιρεία επιθυμεί να διενεργήσει σιδηροδρομικές μεταφορές στην Ελλάδα.

* Τη συγχώνευση του ΟΣΕ με τον Εθνικό Διαχειριστή Σιδηροδρομικής Υποδομής. Τόσο για τον νέο ΟΣΕ όσο και για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ (την εταιρεία λειτουργίας του δικτύου) προβλέπονται διαδικασίες-εξπρές για τη μετάταξη του πλεονάζοντος προσωπικού, που, βάσει και όσων παρουσιάστηκαν χθες στο υπουργικό συμβούλιο, υπολογίζεται σε 2.300 άτομα. Σημειώνεται πως από τη στιγμή που οι προβλεπόμενες διατάξεις ψηφιστούν από τη Βουλή, θα αρχίσει να μετρά χρόνος 45 ημερών για την ολοκλήρωση των μετατάξεων.
* Τη διαγραφή του χρέους της ΤΡΑΙΝΟΣΕ προς τον ΟΣΕ, αλλά και των υποχρεώσεων του ΟΣΕ προς το Δημόσιο και προς τρίτους. Συνολικά, το Δημόσιο αναλαμβάνει για λογαριασμό του ΟΣΕ την αποπληρωμή υποχρεώσεων συνολικού ύψους 10 δισ. ευρώ.
* Την εκχώρηση του μεγαλύτερου μέρους της ακίνητης περιουσίας του ΟΣΕ στο Δημόσιο. Η ΓΑΙΑΟΣΕ, θυγατρική σήμερα του ΟΣΕ, θα λειτουργεί ως ο διαχειριστής των ακινήτων και στο νομοσχέδιο προβλέπεται πως είναι δυνατή η απόσχιση της εταιρείας από τον Οργανισμό και η απευθείας υπαγωγή της στο Δημόσιο.
* Την κατάργηση όλων των εν ισχύι συλλογικών συμβάσεων και την επαναδιαπραγμάτευσή τους μεταξύ εταιρειών και εργαζομένων. Αν οι δύο πλευρές δεν καταλήγουν σε συμφωνία, η κυβέρνηση θα ρυθμίζει τις συλλογικές συμβάσεις με νόμο.
* Την απελευθέρωση του κομίστρου από την 1.1.2011. Κάθε χρόνο η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα λαμβάνει από το Δημόσιο επιχορήγηση 50 εκατ. ευρώ για τα δρομολόγια στις άγονες γραμμές, ενώ και η Τοπική Αυτοδιοίκηση θα μπορεί να ζητά δρομολόγια καταβάλλοντας το ανάλογο αντιστάθμισμα.

Του ΝΙΚΟΥ ΜΟΥΜΟΥΡΗ

ΠΡΕΖΑ TV
11-9-2010

Δεν υπάρχουν σχόλια: