Προάγγελο παραχώρησης τμημάτων του Λιμένος Βόλου αποτελεί η εγκύκλιος του Υπουργείου Οικονομικών Γ. Παπακωνσταντίνου προς 54 συνολικά ΔΕΚΟ, ανάμεσά τους και περιφερειακά λιμάνια εθνικής σημασίας, τα οποία τα τελευταία χρόνια έχουν μετατραπεί σε Ανώνυμες Εταιρίες και στα οποία ο ένας και μοναδικός μέτοχος σε ποσοστό 100% είναι το Ελληνικό Δημόσιο και ειδικότερα τα συναρμόδια Υπουργεία Οικονομίας και Ναυτιλίας.
Συνολικά οι 54 ΔΕΚΟ, ανάμεσά τους και ο Οργανισμός Λιμένος Βόλου, που μπαίνουν στο στόχαστρο του Υπουργείου Οικονομικών καλούνται να αποστείλουν μέχρι τις:
- 20 Σεπτεμβρίου τα στοιχεία για την οικονομική τους κατάσταση για τη διετία 2009 - 2010
- και μέχρι τις 30 Νοεμβρίου το στρατηγικό και επιχειρησιακό σχέδιο της τριετίας 2011- 2013, βάσει του Εθνικού Γενικού Λογιστικού Σχεδίου.
Στον Οργανισμό Λιμένος Βόλου προχθές Παρασκευή δήλωναν άγνοια για την εγκύκλιο, ενώ από χθες ο Πρόεδρος και ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΒ Γ. Πρίγκος και Δ. Θεοδώρου αντίστοιχα βρίσκονται στα εγκαίνια της Διεθνούς Εκθεσης Θεσσαλονίκης, προκειμένου στο περιθώριο της παρουσίας τους στη συμπρωτεύουσα να έχουν τη δυνατότητα, να ανταλλάξουν απόψεις με τα προεδρεία των άλλων Οργανισμών Λιμένων της χώρας. Ωστόσο ενώ η εγκύκλιος αναμένεται να έλθει μέσα στις επόμενες μέρες, την ίδια στιγμή η διοίκηση του ΟΛΒ επιθυμεί όπως μέσα στη μεθεπόμενη εβδομάδα έχει συνάντηση με το Γενικό Γραμματέα Λιμενικής Πολιτικής του Υπουργείου Γ. Βλάχο. Θέλουμε να έχουμε την πολιτική βούληση του Υπουργείου, προκειμένου να προχωρήσουμε το σχεδιασμό που θα μας υποδειχθεί και με βάση την οποία θα κριθούμε ως διοίκηση, λέει χαρακτηριστικά ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΒ Δ. Θεοδώρου.
Δεν είναι η πρώτη φορά που ανακινείται θέμα ιδιωτικοποίησης για το λιμάνι του Βόλου. Μόνον που τώρα όλα δείχνουν ότι το πολιτικό κλίμα και η οικονομική συγκυρία λειτουργούν καταλυτικά για ένα τέτοιο εγχείρημα με τα συναρμόδια υπουργεία να προωθούν μία τέτοια προοπτική. Η δυσμενής οικονομική συγκυρία σε συνδυασμό με τη σταδιακή εφαρμογή και υλοποίηση της συμφωνίας που υπέγραψε η Ελληνική Κυβέρνηση με τον κινεζικό κολοσσό της Cosco, έχουν δημιουργήσει όλο το απαραίτητο οικονομικοπολιτικό πλαίσιο για τη μεσοπρόθεσμη ιδιωτικοποίηση του λιμένος Βόλου.
Πέρα από την Cosco που θα επιθυμεί εκτός από τον Οργανισμό Λιμένος Βόλου να δημιουργήσει προγεφυρώματα σε δορυφορικά περιφερειακά λιμάνια, όπως αυτά του Βόλου, της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης, ενώ στα συρτάρια του Οργανισμού Λιμένος Βόλου είναι προτάσεις που έχουν κατατεθεί κατά καιρούς είτε από εμπλεκόμενους με το λιμάνι πελάτες και διαμετακομιστές εμπορευμάτων και τα οποία παραμένουν σε εκκρεμότητα, καθώς μέχρι τώρα ουδέποτε έχει εκφραστεί μία ενιαία εθνική πολιτική για τα περιφερειακά λιμάνια.. Την ίδια στιγμή το Υπουργείο Οικονομικών θέλει να μην υπάρχουν ζημιές στις ΔΕΚΟ προκειμένου να είναι ευχερέστερη η μεταβίβασή τους σε ιδιώτες.
Την ίδια στιγμή στον ΟΛΒ αντιλαμβάνονται ότι ο παρωχημένος ηλεκτρομηχανολογικός εξοπλισμός που υπάρχει στο εμπορευματικό λιμάνι του Βόλου δεν μπορεί να αντικατασταθεί με καινούργιο, δεν μπορεί να αποσβεστεί σε ένα εύλογο χρονικό διάστημα, όσο η διακίνηση φορτίων δεν είναι τέτοια που να επιτρέπει τον αναγκαίο εκσυγχρονισμό. Το ίδιο συμβαίνει και με το μεγάλο έργο της τρίτης προβλήτας στην περιοχή της Μπουρμπουλήθρας και το οποίο κρίνεται ότι είναι εξαιρετικά δαπανηρό ακόμη και μέσα από τους πόρους του πολυδιαφημισμένου ΕΣΠΑ, κάτι που ίσως ανοίγει ακόμη περισσότερο το δρόμο για την είσοδο ιδιωτών στο λιμάνι του Βόλου. Το ίδιο ισχύει και για τον οραματικό στόχο που ακούστηκε στη σύσκεψη που είχε η νέα διοίκηση του ΟΛΒ με τους τοπικούς φορείς για το ενδεχόμενο μεταφοράς όλου του εμπορευματικού λιμανιού στην περιοχή του Αλμυρού. Ένα έργο πολυδάπανο που μόνον με ιδιωτικά κεφάλαια και με τις αναγκαίες διασφαλίσεις θα μπορούσε να προχωρήσει.
Εν κατακλείδι όλες οι παραπάνω αλλαγές, σημαντικές για την ανάπτυξη του λιμανιού και της ευρύτερης περιοχής, μόνον σε βάθος χρόνου θα τις δούμε να υλοποιούνται. Ωστόσο στους αμέσως επόμενους μήνες αναμένεται να διαμορφωθεί όλο εκείνο το θεσμικό και οικονομικό πλαίσιο που θα αναδείξει τις επιχειρηματικές κινήσεις των επόμενων ετών.
Συντάκτης: Αντώνης Τσελέντης
ΠΡΕΖΑ TV
12-9-2010
2 σχόλια:
εν τω μεταξύ πρόσφατα με απόφαση δικαστηρίου αποζημιώνεται ο προ 6ετίας απολυμένος(εγκάθετος του Πασόκ) Πρόεδρος του ΟΛΒ με το ποσό των 200.000 ευρώ!
θα επανέλθω με λινκ(όταν το βρω), δεν θυμάμαι που το διάβασα
*υ.γ. καλό παιδί ο Αντώνης
«Βαρίδι» 200.000 ευρώ στον ισολογισμό του Ο.Λ.Β.
http://www.eleftheria.gr/viewarticle.asp?aid=22184&pid=12&CategoryID=12
Δημοσίευση σχολίου