Παρασκευή, Σεπτεμβρίου 10, 2010

Η ΑΔΙΑΛΛΑΞΙΑ ΤΗΣ ΒΟΥΛΓΑΡΙΑΣ ΑΛΛΑΞΕ ΤΑ ΣΧΕΔΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΕΤΡΕΛΑΙΑΓΩΓΟ

Η ρωσική εταιρεία «ΤρανσΝέφτ» προτιμά το σχέδιο του αγωγού Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη, από το τουρκικό σχέδιο του πετρελαιαγωγού Σαμψούντα-Τζεϊχάν που προέκυψε μόνο λόγω της αδιαλλαξίας της Βουλγαρίας δήλωσε ο εκπρόσωπος της «ΤρανσΝέφτ», Ίγκορ Ντιόμιν, στο ραδιοφωνικό σταθμό «Φωνή της Ρωσίας».

Ο κ. Ντιόμιν εκτίμησε πως το σχέδιο συμφέρει τη Βουλγαρία, επειδή τα τέλη διέλευσης, ύψους 30 εκ. ευρώ στην πρώτη φάση και 50 εκ. ευρώ στη συνέχεια, θα αποτελούσαν μια αξιόλογη συνεισφορά στο ΑΕΠ της Βουλγαρίας, το οποίο εκτιμάται σε 30 δισ. ευρώ.

“Αφού, λοιπόν, οι Βούλγαροι φρέναραν τη συμμετοχή τους στο σχέδιο του πετρελαιαγωγού Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη, η Τουρκία πρότεινε να κατασκευαστεί ο αγωγός Σαμψούντα-Τζεϊχάν. Να σας μιλήσω με ειλικρίνεια, το τουρκικό σχέδιο προέκυψε μόνο λόγω της αδιαλλαξίας της Βουλγαρίας, η οποία απολαμβάνει τεράστια οικονομικά οφέλη μόνο χάρη στη γεωγραφική της θέση. Το τουρκικό σχέδιο μας αρέσει λιγότερο", τόνισε ο εκπρόσωπος της "ΤρανσΝεφτ".

Σύμφωνα με τον κ. Ντιόμιν, η ρωσική εταιρεία ενδιαφέρεται για το σχέδιο του αγωγού Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη επειδή πρόκειται για ένα σχέδιο πλήρως μελετημένο και τεκμηριωμένο. Σημαντικός παράγοντας είναι και το μήκος του αγωγού, που είναι επίσης μικρότερο στην περίπτωση της Βουλγαρίας. "Εάν όμως οι Βούλγαροι δείξουν αδιαλλαξία, θα πάμε στους Τούρκους", είπε χαρακτηριστικά ο κ. Ντιόμιν.

Αναφέρθηκε ακόμη στην πρόσφατη δήλωση του Ρώσου πρωθυπουργού, Βλαντιμίρ Πούτιν, ότι το σχέδιο του αγωγού Σαμψούντα-Τζεϊχάν είναι πλήρως υλοποιήσιμο και τόνισε ότι η βουλγαρική πλευρά θα πρέπει να λάβει υπόψη της και αυτή την πραγματικότητα.

Ο εκπρόσωπος Τύπου της "ΤρανσΝέφτ" συνέδεσε την καθυστέρηση του έργου με την αλλαγή της βουλγαρικής ηγεσίας, σημειώνοντας ότι "οι δεξιοί ανήλθαν στην εξουσία, σε μεγάλο βαθμό, κυρίως λόγω της αντιρωσικής ρητορικής τους αλλά, με το πέρασμα του χρόνου, τα οικονομικά συμφέροντα επικράτησαν έναντι των πολιτικών και η νέα κυβέρνηση ενέκρινε την κατασκευή δύο αντιδραστήρων στον πυρηνικό σταθμό στο Μπελένε, ενώ η στάση της για το Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη παραμένει ασαφής".

Αναφορικά με την Ελλάδα ο κ. Ντιόμιν τόνισε ότι η χώρα δεν έχει καμία αμφιβολία για το δικό της όφελος από τη συμμετοχή της στο σχέδιο, ενώ οι Βούλγαροι διστάζουν. “Λένε ότι έχουν φόβους σχετικά με το περιβάλλον, λόγω της κατασκευής του τερματικού σταθμού στο Μπουργκάς, αλλά εκεί ήδη λειτουργεί διυλιστήριο, οπότε ο καινούργιος τερματικός σταθμός δεν θα επιβαρύνει πολύ το περιβάλλον. Προτιθέμεθα να δείξουμε στους Βουλγάρους συναδέλφους μας πώς λειτουργούν παρόμοιες υποδομές της 'ΤρανσΝέφτ', που είναι ο τερματικός σταθμός του αγωγού Ανατολική Σιβηρία- Ειρηνικός Ωκεανός στο Κόζμινο και αυτός στο λιμάνι του Πριμόρσκ στα περίχωρα της Αγίας Πετρούπολης. Μετά την έναρξη της λειτουργίας των εν λόγω τερματικών σταθμών η οικολογική κατάσταση βελτιώθηκε αντί να επιδεινωθεί, επειδή συντηρούμε μια ολόκληρη υπηρεσία περιβαλλοντικής παρακολούθησης, η οποία εντοπίζει ακόμη και την παραμικρή κηλίδα , κάθε διαρροή πετρελαίου κι αμέσως ανιχνεύει από που προκαλείται. Πιστέψτε με, αν αρχίσει η 'ΤρανσΝέφτ' να δραστηριοποιείται στο λιμάνι του Μπουργκάς, το λιμάνι θα γίνει πιο καθαρό”.

Ο εκπρόσωπος Τύπου της "ΤρανσΝέφτ" αναφέρθηκε στην αναγκαιότητα άμεσης κατασκευής αγωγού, που θα παρακάμψει τα στενά του Βοσπόρου και των Δαρδανελίων, επειδή το 2012-2013 θα ολοκληρωθεί η διεύρυνση του αγωγού που συνδέει τα κοιτάσματα του Καζακστάν με το Νοβοροσίσκ (ο Αγωγός της Κασπίας, που κατασκευάζεται από την Κοινοπραξία του Αγωγού της Κασπίας, CPC) και από τη Μαύρη Θάλασσα θα μεταφέρονται 135-140 εκ. τόνοι πετρελαίου ετησίως. Μέσω των Στενών όμως, σύμφωνα με εκτιμήσεις της "ΤρανσΝέφτ", δεν μπορούν να διοχετεύονται περισσότεροι από 110-115 εκ. τόνοι, ετησίως. "Αγωγοί που θα παρακάμπτουν τα Στενά είναι ζωτικής σημασίας και ανταποκρίνονται στην πολιτική της Ε.Ε. για διαφοροποίηση των οδών μεταφοράς ενεργειακών πόρων", δήλωσε ο κ. Ντιόμιν.

ΠΡΕΖΑ TV
10-9-2010

Δεν υπάρχουν σχόλια: