Την ώρα που πολλά εξαγγελθέντα οδικά έργα είναι παγωμένα, στο νομό Θεσσαλονίκης σχεδιάζεται ένας ακόμα δρόμος, για να απόσυμφορηθεί μεγάλο τμήμα της δυτικής πλευράς, όπου καταγράφεται σημαντικό κυκλοφοριακό πρόβλημα.ο έργο, ωστόσο, το οποίο σχεδιάζεται περιμετρικά τεσσάρων δήμων, όχι μόνο δεν έχει εγκεκριμένα κονδύλια και δεν είναι γνωστό από πού θα χρηματοδοτηθεί, αλλά αντιμετωπίζει τον κίνδυνο να μείνει στο… συρτάρι, παρότι θα πληρωθεί αδρά η μελέτη κατασκευής του.
Τα θεμέλια του νέου έργου, που για τη δυτική Θεσσαλονίκη θα αποτελεί μια μικρή περιφερειακή οδό, μήκους 7,5 χιλιομέτρων, φιλοδοξεί να βάλει η νομαρχία με την οικονομική στήριξη των τεσσάρων δήμων από όπου θα περάσει ο δρόμος.
Στην ουσία πρόκειται για ένα μεγάλο έργο, ιδιαίτερα σύνθετο, γιατί απαιτεί χάραξη εξαρχής γύρω από τους δήμους Εχεδώρου, Ευόσμου, Καλλιθέας και Ευκαρπίας, όπου υπάρχουν επεκτάσεις σχεδίου πόλης και βάσει αυτών πρέπει να σχεδιαστεί. Ο νέος οδικός άξονας, σύμφωνα με τα στοιχεία της περιβαλλοντικής μελέτης, χωροθετείται δυτικά και θα αναπτυχθεί παράλληλα των δρόμων της εσωτερικής περιφερειακής και της Εγνατίας οδού σε απόσταση ενός χιλιομέτρου εκατέρωθεν. Σημείο αφετηρίας της οδού είναι ο κόμβος με την οδό Ωραιοκάστρου (500 μέτρα από τη διασταύρωσή της με την οδό Λαγκαδά) και καταλήγει σε κόμβο με την περιαστική οδό Διαβατών και την οδό Εθνικής Αντίστασης, στην περιοχή της ΕΚΟ. Η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων του έργου εγκρίθηκε κατά πλειοψηφία από το νομαρχιακό συμβούλιο Θεσσαλονίκης, όπου καταψηφίστηκε από δύο παρατάξεις της αντιπολίτευσης. Η μείζονα και η ελάσσονα ζήτησαν την αναβολή του, υποστηρίζοντας ότι η διοίκηση της ΝΑΘ δεν αναφέρει πώς θα βρεθούν τα απαιτούμενα κονδύλια, αλλά και γιατί είναι σκόπιμο να γίνει το έργο.
Σύνδεση με οκτώ κόμβους
Σύμφωνα με τα στοιχεία της περιβαλλοντικής μελέτης, η κατασκευή του δρόμου, περιμετρικά των τεσσάρων δήμων, είναι επιβεβλημένη, αφού οι διαδοχικές επεκτάσεις του ρυμοτομικού σχεδίου των δήμων της περιοχής καθιστούν ανεπαρκές το υπάρχον οδικό δίκτυο. Κυρίως για να αντιμετωπιστεί ο κυκλοφοριακός φόρτος, καθώς υπάρχει μεγάλος αριθμός των βιομηχανικών εγκαταστάσεων, όπου προκαλείται κυκλοφοριακό κομφούζιο.
Επίσης στη μελέτη αναφέρεται ότι το έργο δεν εμπίπτει σε καμία προστατευόμενη περιοχή από τη διεθνή σύμβαση Ramsar, ενώ για τη σύνδεσή της με το υφιστάμενο δίκτυο θα κατασκευαστούν οκτώ ισόπεδοι κόμβοι στις θέσεις:
Κόμβος Ωραιοκάστρου (δύο επιλογές).
Κόμβος Θερμαϊκού.
Κόμβος Μακρυγιάννη.
Κόμβος Ολυμπιάδος.
Κόμβος Μαιάνδρου.
Κόμβος Κοιμητηρίων (διεύρυνση τετρασκελούς κόμβου).
Κόμβος σύνδεσης με οικισμό Διαβατών.
Κόμβος Διαβατών.
Υπέρμαχοι οι δήμαρχοι
Οι δήμαρχοι πάντως εμφανίζονται υπέρμαχοι του έργου θεωρώντας ότι μεγάλο τμήμα της δυτικής Θεσσαλονίκης θα αποσυμφορηθεί κυκλοφορικά με τη μικρή περιφερειακή οδό. “Ο δρόμος αυτός, που αποτελεί αίτημα των δήμων, θα δώσει διέξοδο κυκλοφοριακή τόσο προς την ΠΑΘΕ όσο και προς την Εγνατία. Επίσης θα ξεμπλοκάρει την οδό Μοναστηρίου και τη δυτική είσοδο της πόλης”, σημείωσε ο δήμαρχος Εχεδώρου Σπύρος Σταματάκης. Ο ίδιος διευκρίνισε ότι το έργο είναι σημαντικό, αλλά για να… τρέξει θα πρέπει να συμβάλουν οικονομικά και οι δήμοι. Από την πλευρά του ο δήμαρχος Καλλιθέας Δημήτρης Σαραμάντος υπογράμμισε ότι δεν έχει αποσαφηνιστεί η σκοπιμότητα του έργου, αλλά η χάραξή του θα βοηθήσει τις περιοχές επέκτασης που σημειώνουν μεγάλη ανάπτυξη.
Της Φανής Σοβιτσλή
ΠΡΕΖΑ TV
2-9-2010
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου