Τετάρτη, Σεπτεμβρίου 22, 2010

ΑΠΕΙΛΟΥΝ µΕ µΠΛΟΚΑ ΚΑΙ ΚΟΝΤΡΑ ΣΤΟΝ ΝΟµΟ…Η ΒΟΥΛΗ ΨΗΦΙΖΕΙ, ΑΛΛΑ ΟΙ µΕΤΑΦΟΡΕΙΣ ΕΠΙµΕΝΟΥΝ...

Στάση αναµονής µέχρι τα µεσάνυχτα αναµένεται να τηρήσουν κυβέρνηση και µεταφορείς. Αµέσως µετά τη σηµερινή ψήφιση - στο σύνολο - του νοµοσχεδίου για την απελευθέρωση του κλάδου των φορτηγών και βυτιοφόρων Δ.Χ., οι µεταφορείς θα αποφασίσουν για την πορεία των κινητοποιήσεών τους.
Η κυβέρνηση έχει ήδη ανακοινώσει ότι θα λάβει µέτρα για τον απεγκλωβισµό των δρόµων και την οµαλή τροφοδοσία της αγοράς. Η σηµερινή µέρα θεωρείται κρίσιµη και για τα δύο «µέτωπα». Ωστόσο, οι µεταφορείς απειλούν ήδη µε συνέχιση των κινητοποιήσεών τους, καθώς, όπως λένε, «ο αγώνας είναι µονόδροµος, προκειµένου να αποτραπεί η διάλυση ενός ολόκληρου κλάδου». Οι µεταφορείς, που διατηρούν περίπου 850 οχήµατα στα µπλόκα της Αττικής, βρίσκονται από χτες σε καθιστική διαµαρτυρία έξω από τη Βουλή, όπου σκοπεύουν να παραµείνουν µέχρι τη σηµερινή ψήφιση του νοµοσχεδίου.
Την ίδια στιγµή, η κυβέρνηση παραµένει αµετακίνητη στη µεταρρύθµιση, µε τον υπουργό ΥποδοµώνΜεταφορών και Δικτύων, Δηµήτρη Ρέππα, να µην αφήνει πλέον κανένα περιθώριο ικανοποίησης των αιτηµάτων του κλάδου για διεύρυνση της µεταβατικής περιόδου από τα τρία στα πέντε χρόνια και διατήρηση του 35% της αξίας των αδειών µετά τη λήξη τους.

Πάντως, ο κ. Ρέππας, άφησε χτες ανοιχτό παράθυρο για επάνοδο του µέτρου της απόσυρσης, τουλάχιστον για τα γηρασµένα φορτηγά.
«Το υπουργείο Περιβάλλοντος και η κ. Μπιρµπίλη είναι θετική σε µια τέτοια επιλογή» ανέφερε ο κ. Ρέππας και πρόσθεσε: «Η απόσυρση φορτηγών είναι κάτι που πρέπει να αντιµετωπίσουµε για έναν διπλό λόγο, που αφορά αφενός την οδική ασφάλεια και αφετέρου την προστασία του περιβάλλοντος. Δοθέντος ότι ο στόλος των φορτηγών στην Ελλάδα έχει κατά µέσο όρο µεγάλη ηλικία σε σχέση µε ό,τι ισχύει στις άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης».

Οσον αφορά το ενδεχόµενο συνέχισης των κινητοποιήσεων από πλευράς των µεταφορέων, ο υπουργός Υποδοµών ήταν και πάλι χτες κατηγορηµατικός: «Εχουµε υποχρέωση να περιφρουρήσουµε το δηµόσιο συµφέρον, την τροφοδοσία της αγοράς µε καύσιµα, φάρµακα, προϊόντα και αγαθά και θα το κάνουµε µε κάθε τρόπο».
Ηδη, το υπουργείο Υποδοµών, σε περίπτωση συνέχισης των κινητοποιήσεων, έχει έτοιµη και θα καταθέσει αµέσως στη Βουλή τροπολογία για κατάργηση της τριετούς µεταβατικής περιόδου και άµεσο άνοιγµα του επαγγέλµατος. Μέχρι να χορηγηθούν οι νέες άδειες σε φορτηγά και βυτιοφόρα Δ.Χ., θα δοθεί η δυνατότητα στα φορτηγά Ι.Χ. να εκτελούν δροµολόγια δηµοσίων µεταφορών.

Ο κ. Δ. Ρέππας υποστήριξε ότι την παράταση τη ζητούν «όσοι επιδιώκουν να αρχίσει νέος κύκλος συγκρούσεων κάποια άλλη χρονική στιγµή», εξέφρασε την άποψη πως «δεν πρόκειται να δηµιουργηθούν καρτέλ επειδή θα ανοίξει το επάγγελµα» και αντιτάχθηκε στο αίτηµα για τη διατήρηση του 35% της αξίας της άδειας µετά τη µεταβατική περίοδο, τονίζοντας πως «δεν µπορεί να τίθενται τέτοιοι όροι σε όποιους θέλουν να ενταχθούν στο επάγγελµα». Στον αντίποδα η Νέα Δηµοκρατία – η οποία έχει δηλώσει ότι θα ψηφίσει επί της αρχής το σχέδιο νόµου – διά του τέως προέδρου της Βουλής Δηµήτρη Σιούφα, του κοινοβουλευτικού εκπροσώπου Μανώλη Κεφαλογιάννη και του τέως υπουργού Προκόπη Παυλόπουλου, ζήτησε από τον παριστάµενο υπουργό να κάνει αποδεκτά τα αιτήµατα των ιδιοκτητών φορτηγών µεταφοράς εµπορευµάτων. Ανάλογες θέσεις διατύπωσαν ο πρόεδρος του ΛΑΟΣ Γιώργος Καρατζαφέρης και ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Δηµήτρης Παπαδηµούλης, ενώ ο εκπρόσωπος του ΚΚΕ Απόστολος Νάνος ζήτησε την απόσυρση του επίµαχου νοµοσχεδίου.

ΠΡΕΖΑ TV
22-9-2010

Δεν υπάρχουν σχόλια: