
Τους τελευταίους εννέα μήνες 17 καινούργιες μάρκες τσιγάρων, με τιμές από 2,40 ως 2,90 ευρώ, σε συσκευασία πακέτου των 25 τσιγάρων, έχουν βρει τον δρόμο τους για την αγορά. Από τα περίπτερα όμως φαίνεται να «εξοστρακίζονται» πολλές άλλες μάρκες τσιγάρων των οποίων οι τιμές εκτοξεύτηκαν κατακόρυφα και πλέον παρουσιάζουν μικρότερη ζήτηση.
«Στην αγορά κυκλοφορούν 421 διαφορετικά σήματα τσιγάρων και προϊόντων καπνού. Κανένα περίπτερο ή άλλο αντίστοιχο σημείο πώλησης δεν τα διαθέτει όλα. Κατά μέσον όρο τοποθετούνται στα ράφια 180-200 μάρκες. Το τελευταίο διάστημα όμως, και λόγω της χαμηλής ρευστότητας, ο κάθε περιπτερούχος προσαρμόζει τις επιλογές του στις μάρκες εκείνες που με βεβαιότητα θα πουλήσουν άμεσα» επισημαίνει ο κ. Πλακόπουλος. Ετσι εξηγείται επαρκώς και η μερική «εξαφάνιση» σημάτων από τα περίπτερα, που οδηγεί τους πιστούς καταναλωτές τους σε αγώνα δρόμου για την αγορά τους. Πάντως ακόμη και το φαινόμενο της σταθερότητας των καταναλωτών στις μάρκες που καπνίζουν συστηματικά έχει αμβλυνθεί το τελευταίο διάστημα, με αποτέλεσμα να πλήττονται κυρίως πιο ακριβές και γνωστές φίρμες. Το πλήγμα στα δημόσια έσοδα είναι κολοσσιαίο, καθώς ένα μέσης τιμής πακέτο 3,80 ευρώ αποδίδει στο δημόσιο ταμείο 3,18 ευρώ, με όλους τους φορολογικούς συντελεστές να φθάνουν στο 83,7% επί της τελικής τιμής. Αντίστοιχα το κέρδος που απομένει στο περίπτερο ξεκινά από τα 8 λεπτά του ευρώ και φθάνει στις πιο ακριβές μάρκες στα 13 λεπτά, ενώ ό,τι απομένει καταλήγει σε προμηθευτές και καπνοβιομηχανίες.
ΠΡΕΖΑ TV
7-9-2010
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου