Παρασκευή, Σεπτεμβρίου 10, 2010

ΓΙΑΤΙ ΤΑ ΜΜΕ ΘΥΜΟΥΝΤΑΙ ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΜΟΝΟ ΟΤΑΝ ΓΙΝΕΤΑΙ Η ΔΕΘ;;;ΠΟΣΟ ΥΠΟΚΡΙΤΙΚΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΟΛΟ CONCEPT...;;;;

Διαχρονική πρωταθλήτρια των εξαγγελιών αναδεικνύεται η Θεσσαλονίκη: περισσότερα από πενήντα μεγάλα έργα υποδομών έχουν, ανακοινωθεί από όλες τις κυβερνήσεις μετά τη Μεταπολίτευση, ωστόσο είτε παρέμειναν στα χαρτιά είτε προχωρούν με εξαιρετικά αργούς ρυθμούς και απροσδιόριστο ορίζοντα ολοκλήρωσης. Είναι χαρακτηριστικό ότι το Μετρό της Θεσσαλονίκης, που η κατασκευή του εξαγγέλθηκε πριν από 34 χρόνια και μάλιστα είχε εγγραφεί στον προϋπολογισμό του... 1976, ενδέχεται να ολοκληρωθεί το 2016, ενώ οι κάτοικοι στενάζουν από το κυκλοφοριακό

ΛΙΜΑΝΙ
«ΣΤΟΙΧΕΙΩΜΕΝΟ» έργο χαρακτηρίζουν οι κάτοικοι της Θεσσαλονίκης την επέκταση του 6ου προβλήτα του λιμανιού και την αναβάθμιση των κτιριακών εγκαταστάσεων του ΟΛΘ. Από τα τέλη της δεκαετίας του ΄80, επί κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ, άρχισε να εξαγγέλλεται η επέκταση του προβλήτα που θα αυξήσει σημαντικά τη δυναμικότητα του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων, αλλά μέχρι σήμερα η κατασκευή δεν ολοκληρώθηκε. Τον περασμένο Ιούλιο η πρώην υπουργός Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας Λούκα Κατσέλη υποσχέθηκε έργα στην 6η προβλήτα, συνολικού προϋπολογισμού 220 εκατομμυρίων ευρώ, με κονδύλια από τα αποθεματικά της ΟΛΘ Α.Ε. και από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων χωρίς να αναφερθεί σε χρονοδιάγραμμα.

ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ «ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ»
ΜΕ ΡΥΘΜΟΥΣ χελώνας προχωρά το έργο επέκτασης του διαδρόμου προσ/απογειώσεων σε μήκος ενός χιλιομέτρου στον Θερμαϊκό Κόλπο (η μακέτα σε φωτό δίπλα), σε συνδυασμό με την κατασκευή νέου αεροσταθμού. Τα έργα εξαγγέλθηκαν στα μέσα της δεκαετίας του ΄90, επί πρωθυπουργίας του αείμνηστου Ανδρέα Παπανδρέου, ενώ η προμελέτη υπάρχει από το 2003. Το 2004 η προηγούμενη κυβέρνηση ακύρωσε ουσιαστικά την κατασκευή του με την προοπτική να το εντάξει στο Δ΄ Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης, κάτι που δεν έγινε ποτέ. Η πορεία της κατασκευής περιπλέχτηκε και από τις προσφυγές για παράνομες αμμοληψίες και υποβάθμιση του περιβάλλοντος. Αντιδράσεις υπήρξαν και ανάμεσα σε τοπικά κομματικά στελέχη του ΠΑΣΟΚ που προτείνουν να ματαιωθεί το έργο και να κατασκευαστεί νέο- σύγχρονο αεροδρόμιο στη δυτική πλευρά της Θεσσαλονίκης. Ο αρμόδιος υπουργός κ. Δ. Ρέππας παραδέχθηκε πρόσφατα ότι το έργο, εμφανίζει πολύ μεγάλες καθυστερήσεις, χωρίς να δεσμευτεί πότε θα ολοκληρωθεί.

ΤΟ ΜΕΤΡΟ
ΓΕΦΥΡΙ της Αρτας θυμίζει η ιστορία της κατασκευής του Μετρό της Θεσσαλονίκης, αφού το έργο εξαγγέλθηκε ουσιαστικά πριν από 34 ολόκληρα χρόνια, ξεχάστηκε και τελικά το 1986, επί δημαρχίας Σωτήρη Κούβελα, κατασκευάστηκε υπόγεια σήραγγα, μήκους 900 μέτρων στην οδό Εγνατία. Το 2006 άρχισε η κατασκευή της γραμμής, αλλά το έργο «κόλλησε» και πάλι λόγω προχειρότητας, προσφυγών και γραφειοκρατίας και πρόσφατα οι δύο μετροπόντικες παρέμειναν ακινητοποιημένοι για επτά μήνες. Σύμφωνα με τις εξαγγελίες του 2006, το έργο επρόκειτο να ολοκληρωθεί το 2012, στη συνέχεια μετατέθηκε για το 2014 και ενδέχεται να ολοκληρωθεί το 2016.

ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ
ΤΟ ΠΟΛΥΠΑΘΟ έργο παράκαμψης του ιστορικού κέντρου της πόλης, εξαιτίας των ενστάσεων που είχαν καταθέσει οικολόγοι, κατασκευάστηκε με μεγάλη καθυστέρηση και με φωτεινούς σηματοδότες στους κόμβους, με αποτέλεσμα να αδυνατεί να απορροφήσει τον κυκλοφοριακό φόρτο. Χρειάστηκε να περάσουν περίπου δέκα χρόνια μέχρι να κατασκευαστούν ανισόπεδοι κόμβοι, ωστόσο όχι σε όλο το μήκος του οδικού άξονα. Τα τελευταία έξι χρόνια συζητείται η δημιουργία ανισόπεδων κόμβων και στο τμήμα από τη Σταυρούπολη μέχρι τη Λαχαναγορά. Ωστόσο, μόνο ο κόμβος Κ16 (Λαχαναγορά) έχει ενταχθεί στο ΕΣΠΑ με χρηματοδότηση από το ΠΕΠ Κεντρικής Μακεδονίας και αναμένεται να δημοπρατηθεί εντός του 2011.

ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ
ΤΟ ΕΡΓΟ, το οποίο περιλαμβανόταν στον σχεδιασμό για τη δημιουργία εξωτερικού δακτυλίου της Θεσσαλονίκης, εξαγγέλθηκε το 2007 από τον τότε υπουργό ΠΕΧΩΔΕ Γιώργο Σουφλιά. Ωστόσο, υπήρξαν αντιδράσεις ως προς τη χάραξη, κυρίως από τον Δήμο Θέρμης, δεδομένου ότι ο δρόμος προβλεπόταν να περάσει από περιοχή όπου πρόκειται να γίνει επέκταση του σχεδίου πόλης. Τρία χρόνια αργότερα και ακόμα δεν έχει γίνει νέα χάραξη, ώστε να ξεπεραστούν τα προβλήματα. ΥΠΟΘΑΛΑΣΣΙΑ ΑΡΤΗΡΙΑ
ΣΤΑ ΘΟΛΑ νερά του Θερμαϊκού βούλιαξε η υποθαλάσσια οδική αρτηρία της Θεσσαλονίκης. Το έργο προτάθηκε από τον Οργανισμό Ρυθμιστικού το 1983. Επτά χρόνια αργότερα εντάχθηκε στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, εξαγγέλθηκε πρώτη φορά το 1992 από τον τότε πρωθυπουργό Κώστα Μητσοτάκη, αλλά με την κυβερνητική αλλαγή το 1993 ακυρώθηκαν όλες οι μελέτες και το 1996 άρχισαν να γίνονται νέες. Το 2000 το έργο εντάχθηκε στο Γ΄ ΚΠΣ, στη συνέχεια το 2007 ανατέθηκε η κατασκευή σε ανάδοχο κοινοπραξία και σύμφωνα με τη σύμβαση επρόκειτο να ολοκληρωθεί το 2012.

Μετά τις προσφυγές έπρεπε να γίνει αλλαγή της μελέτης, με αποτέλεσμα να αυξηθεί κατά 50% το κόστος κατασκευής και να ματαιωθεί το έργο. Το χειρότερο όμως είναι ότι η κατασκευάστρια εταιρεία προσέφυγε στα δικαστήρια διεκδικώντας μεγάλα ποσά για τη ματαίωση.

ΘΑΛΑΣΣΙΑ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑ
Η ΣΚΕΨΗ για τη θαλάσσια σύνδεση του κέντρου της Θεσσαλονίκης με την Καλαμαριά και κατ΄ επέκταση την Αγία Τριάδα και τη Μηχανιώνα «γεννήθηκε» στα μέσα της δεκαετίας του ΄80, ενώ η σχετική μελέτη ολοκληρώθηκε το 1989. Η πρώτη πρόσκληση ενδιαφέροντος έγινε το 1996, αλλά κανένας διαγωνισμός δεν καρποφόρησε. Στα τέλη του 2003 έγινε νέα μελέτη με χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης το 2007. Λόγω του υψηλού κόστους του έργου, στον διεθνή διαγωνισμό για τη σύναψη σύμβασης παραχώρησης με ανάδοχο, που προβλεπόταν να ολοκληρωθεί στα μέσα του 2004, δεν υπήρξε ενδιαφέρον.

ΠΑΡΚΙΝΓΚ
ΣΤΗ ΓΕΝΙΚΗ κυκλοφοριακή μελέτη του 2000 προβλεπόταν η δημιουργία χώρων στάθμευσης στο κέντρο και περιφερειακά της πόλης. Το 2001 επί υπουργίας Κώστα Λαλιώτη χωροθετήθηκαν 31 σταθμοί σε διάφορα σημεία του πολεοδομικού συγκροτήματος, οι οποίοι επρόκειτο να κατασκευαστούν σταδιακά. Από το σύνολο των σταθμών κατασκευάστηκαν 5 σε περιφερειακούς δήμους, ενώ στον Δήμο Θεσσαλονίκης ξεκίνησαν οι διαδικασίες μόνο για 4. Ο μόνος σταθμός που έγινε από το ΥΠΕΧΩΔΕ είναι αυτός απέναντι από το Ιπποκράτειο Νοσοκομείο. Η κατασκευή του υπόγειου σταθμού αυτοκινήτων στη συμβολή των οδών Μεγάλου Αλεξάνδρου, Ανθέων και Μαρίας Κάλλας, στο Μέγαρο Μουσικής, πάγωσε, καθώς υπήρχε εμπλοκή με την κατασκευή της υποθαλάσσιας αρτηρίας, ενώ για τα δύο πάρκινγκ στο Πάρκο της Κρήτης και στη συμβολή των οδών Σουλιώτη και Κακαβού οι διαγωνισμοί κρίθηκαν άγονοι εδώ και πολλά χρόνια.

ΠΡΕΖΑ TV
10-9-2010

Δεν υπάρχουν σχόλια: