Σε μαύρη τρύπα έχει εξελιχθεί ο περιφερειακός δρόμος του Βόλου, μια παράκαμψη σχεδόν 20 χιλιομέτρων. Για το μικρομεσαίας τάξης έργο μέχρι στιγμής έχουν δαπανηθεί 100 εκατομμύρια ευρώ, απαιτούνται άλλα 20 και ουδείς γνωρίζει αν και πότε θα ολοκληρωθεί!
Δέκα χρόνια σχεδιασμού και εννέα κατασκευής δεν στάθηκαν αρκετά, ώστε να έχει παραδοθεί στην πόλη του Βόλου το έργο του περιφερειακού δρόμου, που θα βελτίωνε τις κυκλοφοριακές συνθήκες στο κέντρο της πόλης. Η παράκαμψη αποτελεί την οδική είσοδο του ευρύτερου πολεοδομικού συγκροτήματος Βόλου από την εθνική οδό Βόλου-Μικροθηβών. Το έργο εκτείνεται από την περιοχή των Νέων Παγασών μέχρι τον ισόπεδο κόμβο δυτικής εισόδου Αγριάς, μήκους 19,8 χιλιομέτρων.
Ο περιφερειακός άρχισε να κατασκευάζεται το 2001, ύστερα από πολλές περιπέτειες και μελέτες που δεν είχαν προβλέψει ούτε την διάθεση ομβρίων υδάτων, σε κατοικημένες περιοχές. Η πρώτη πίστωση που εγκρίθηκε ήταν της τάξεως των 31 εκατομμυρίων ευρώ και σήμερα το έργο έχει αγγίξει τα 100 εκατομμύρια.
Οι εργασίες πάγωσαν κάποια στιγμή, λόγω της ανασκαφής στην περιοχή Καζανάκι, όπου βρέθηκε ένας σημαντικότατος θολωτός μυκηναϊκός τάφος, και της αναγκαιότητας λήψης των κατάλληλων μέτρων αποκατάστασης και προστασίας του ευρήματος, κατόπιν εντολών της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας.
Το μέλλον του περιφερειακού, στον οποίο έχουν χάσει ουκ ολίγοι νέοι άνθρωποι τη ζωή τους, είναι «θολό», όσο και το παρελθόν του. Η ακριβοπληρωμένη μελέτη του έργου αποδείχτηκε ελλιπέστατη, υπήρξαν εμπλοκές με αφερέγγυες εταιρείες και απαλλοτριώσεις που προκάλεσαν πολλές συζητήσεις γιατί κινήθηκαν σε τιμές Εκάλης. Για τις απαλλοτριώσεις του έχουν δοθεί 40 εκατομμύρια ευρώ και οι υπερβάσεις του αγγίζουν τα 5 εκατομμύρια ευρώ. Εκτιμάται ότι για να ολοκληρωθεί απαιτούνται ακόμη 20 εκατομμύρια ευρώ.
Ενδεικτικό της κατάστασης λ.χ. είναι ότι σε 26 ημέρες θα έπρεπε να παραδοθεί ένα τμήμα του έργου, με ανάδοχο τη ΜΕΛΚΑ Α.Ε. (παράκαμψη από Γορίτσα ώς Αγριά) αλλά αυτό είναι πρακτικά αδύνατον. Μολονότι έχει κατασκευαστεί η αρτηρία, η σήραγγα και η κοιλαδογέφυρα, η ΜΕΛΚΑ έχει «φαλιρίσει» και έχει κλειδώσει το εργοτάξιο, οι εργαζόμενοι διεκδικούν τα δεδουλευμένα στα δικαστήρια και το έργο έχει αναλάβει βολιώτικη εταιρεία με τη μέθοδο της «υποκατάστασης».
ΠΡΕΖΑ TV
5-10-2010
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου