Εκστρατεία για τα ελληνικά προϊόντα- τη φέτα, το ελαιόλαδο, το κρασί και τις ελιές - στις Ηνωμένες Πολιτείες ξεκινούν οι εξαγωγείς, δεδομένου ότι οι δυνατότητες που παρέχουν είναι εξαιρετικές. Σε σχετική έρευνα που πραγματοποίησε η εταιρεία Κairos Consumers για λογαριασμό του Πανελληνίου Συνδέσμου Εξαγωγέων (ΠΣΕ) καταγράφονται οι χαμένες ευκαιρίες για εξαγωγές υψηλής προστιθέμενης αξίας, λόγω της έλλειψης σύγχρονων πρακτικών προώθησης και προβολής. Η έρευνα αφορούσε τέσσερα συγκεκριμένα προϊόντα, το τυρί φέτα, το ελαιόλαδο, τις ελιές και το κρασί. Στόχος της έρευνας ήταν να διαπιστώσει τον βαθμό διείσδυσης και αναγνωρισιμότητας των παραδοσιακών ελληνικών προϊόντων στις ΗΠΑ, που αποτελεί αγορά-στόχο για τα ελληνικά προϊόντα, και παράλληλα να καταγράψει καταναλωτικές τάσεις και αποτελεσματικές πρακτικές προώθησης και προβολής τους, με βάση τις ανάγκες και τις απαιτήσεις των αμερικανών καταναλωτών.
Σε δήλωσή της η πρόεδρος του ΠΣΕ κυρία Χριστίνα Σακελλαρίδη σημειώνει ότι «καθίσταται για ακόμη μία φορά σαφές ότι σήμερα απαιτείται στοχευμένη δράση για την κατάκτηση μεριδίων στις διεθνείς αγορές. Η νέα εποχή απαιτεί και νέα εργαλεία προώθησης-προβολής. Τα παλαιά, συμμετοχές σε εκθέσεις και επιχειρηματικές αποστολές, δεν μπορούν να είναι πλέον αποτελεσματικά αν δε συνδυαστούν με σύγχρονες πρακτικές, πιο άμεσες και με επίκεντρο τον τελικό καταναλωτή των ελληνικών προϊόντων».
Σύμφωνα με την έρευνα, υπάρχουν αμερικανικές εταιρείες, π.χ. από το Γουισκόνσιν, που κατορθώνουν να αποσπούν σημαντικά μερίδια στην αγορά της φέτας, εκμεταλλευόμενες μάλιστα ορισμένα χαρακτηριστικά ελληνοκεντρικά στοιχεία στην προώθηση-προβολή, ενώ παράλληλα οι αμερικανοί καταναλωτές δείχνουν να μη γνωρίζουν το ελληνικό κρασί. Θετικές είναι οι προοπτικές για τις ελιές και το ελαιόλαδο, όπου σημειώνεται ταύτιση ελληνικής προέλευσης και ποιότητας του προϊόντος, ωστόσο σημειώνεται σημαντική απώλεια προστιθέμενης αξίας, εξαιτίας του ατελέσφορου σε πολλές περιπτώσεις marketing.
Σαφής ένδειξη της αδυναμίας των ελληνικών προϊόντων να κερδίσουν έδαφος στην αμερικανική αγορά αποτελεί η διαπίστωση ότι οι αμερικανοί καταναλωτές αδυνατούν να συνδέσουν την Ελλάδα με συγκεκριμένα προϊόντα. Αντιθέτως, συνδέουν την Ιταλία με τα ζυμαρικά και το ελαιόλαδο, τη Γαλλία με τα τυριά και τα κρασιά και την Ισπανία με τα αλλαντικά και τα προϊόντα κρέατος και το ελαιόλαδο. Μόλις 1 στους 100 ερωτηθέντες- σε αυθόρμητη απάντηση- συνέδεσε την Ελλάδα με ένα συγκεκριμένο προϊόν (ελαιόλαδο). Το 38% των ερωτηθέντων δεν εκφράζει σαφή γνώμη για την Ελλάδα, ενώ το 36% αναφέρει ότι η γνώμη του παραμένει θετική παρά την οικονομική κρίση. Το 20% εκτιμά ότι ενισχύθηκε η θετική του άποψη για την Ελλάδα και το 4% ότι πλέον έχει πιο αρνητική εικόνα για τη χώρα. Εστιάζοντας στα προϊόντα της έρευνας και στην ερώτηση «τι εννοώ όταν σκέφτομαι κάποιο Μade Ιn Greece προϊόν», με επιλογή μεταξύ των προϊόντων της έρευνας, το 60% ανέφερε τη φέτα, το 52% το ελαιόλαδο, το 39% τις ελιές, το 23% το κρασί και το 18% το γιαούρτι.
Αναφορικά με τη γενικότερη εξοικείωση των αμερικανών καταναλωτών με τα ελληνικά προϊόντα, το 42% των ερωτηθέντων αναφέρει ότι «δεν έχω δει ή δεν είμαι σίγουρος αν έχω δει» κάποια από αυτά στα ράφια των αμερικανικών καταστημάτων. Σε αυτούς που απάντησαν θετικά, το 39% αναγνώρισε την ελληνική φέτα, το 37% τις ελληνικές ελιές, το 28% το ελληνικό ελαιόλαδο και μόλις το 11% το ελληνικό κρασί. Σε περίπτωση που έβρισκαν ελληνικά προϊόντα στα ράφια λιανικής πώλησης οι καταναλωτές σε ποσοστό 45% δήλωσαν ότι πολύ πιθανόν θα αγόραζαν ελληνικό ελαιόλαδο, με τις ελιές και τη φέτα να ακολουθούν με ποσοστό 40% και 38% αντιστοίχως. Ελληνικό κρασί θα αγόραζε μόλις το 14% των καταναλωτών, ενώ το 27% των ερωτηθέντων εμφανίζονται από διστακτικοί ως αρνητικοί να αγοράσουν κάποιο ελληνικό προϊόν.
ΠΡΕΖΑ TV
21-10-2010
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου