Η κυβέρνηση ανοίγει και πάλι σήμερα το κεφάλαιο του ΟΣΕ, έχοντας πάρει πλέον το πράσινο φως από την τρόικα για το νομοσχέδιο, το οποίο εκπρόσωποί της χαρακτήρισαν «αξιόπιστο». Το νομοσχέδιο για τον σιδηρόδρομο θα πάρει τον δρόμο προς τη Βουλή αυτή την εβδομάδα.
Σήμερα, ο υπουργός Υποδομών Δημήτρης Ρέππας θα το παρουσιάσει στην τελική του μορφή στο Υπουργικό Συμβούλιο. Σε σχέση με το προηγούμενο που παρουσιάστηκε στη Θεσσαλονίκη, έχουν γίνει ήδη δύο αλλαγές, οι οποίες αφορούν τα εργασιακά.
Συγκεκριμένα, προβλέπεται σε πρώτη φάση εθελούσιος χαρακτήρας για τις περίπου 1.350 μετατάξεις των εργαζομένων του ΟΣΕ, καθώς θα δοθεί προτεραιότητα σε όσους θελήσουν μόνοι τους να μετακινηθούν.
Αν ο αριθμός τους δεν είναι επαρκής, θα ακολουθήσουν υποχρεωτικές μετατάξεις, οι οποίες θα στηριχθούν και σε κοινωνικά κριτήρια (ηλικία, οικογενειακή κατάσταση, σπουδές κ.λπ.).
Η δεύτερη αλλαγή η οποία προέκυψε από τη δημόσια διαβούλευση είναι η σαφέστερη διατύπωση για τις αποδοχές των εργαζομένων. Το σχέδιο, το οποίο εγκρίνεται σήμερα, θα αναφέρει σαφώς ότι βασικοί μισθοί και πρωτεύουσες απολαβές των εργαζομένων θα είναι δεσμευτικές με βάση τις ισχύουσες Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας, ενώ οι περικοπές θα αφορούν όλες τις έκτακτες απολαβές (επιδόματα κ.λπ.) με στόχο οι δευτερεύουσες να μην ξεπερνούν το 10%-15% των κύριων αποδοχών.
Υπενθυμίζεται ότι το νομοσχέδιο για τον ΟΣΕ προβλέπει τη μείωση του προσωπικού από τους 6.050 εργαζομένους σε περίπου 3.700 (μέσω συνταξιοδότησης 1.000 ατόμων και μετατάξεων άλλων 1.350), περικοπή των ζημιογόνων δρομολογίων, είσοδο στρατηγικού εταίρου στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ με ποσοστό 49% και παραχώρηση του μάνατζμεντ, απελευθέρωση των κομίστρων και αυξήσεις των εισιτηρίων από τον προσεχή Ιανουάριο.
Για τα δρομολόγια που θα χαρακτηριστούν άγονα, προβλέπεται ετήσια επιδότηση ύψους 50 εκατ. ευρώ.
ΠΡΕΖΑ TV
4-10-2010
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου