Χαμηλότερα των αναμενομένων ήταν τα εμπόδια που συνάντησε η κυβέρνηση στα σχέδιά της για τον ΟΣΕ και μετά την υπερψήφιση από τη Βουλή του νομοσχεδίου, την Τετάρτη, ξεκινά διερευνητικές επαφές προς άγραν επενδυτών. Είναι χαρακτηριστικό ότι η ομοσπονδία των σιδηροδρομικών (η ΠΟΣ) ανέστειλε πριν από την ψήφιση του νομοσχεδίου την 24ωρη απεργία που ήταν προγραμματισμένη για σήμερα, με μέλη της να κάνουν λόγο για συνέχιση του αγώνα με άλλα μέσα.
Επειτα και από αυτή την εξέλιξη ο υπουργός Υποδομών Δημ. Ρέππας, ακολουθούμενος από τους επικεφαλής της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και του ΟΣΕ, μετέβη στη Γαλλία για συναντήσεις με στελέχη του εθνικού οργανισμού σιδηροδρόμων (του SNCF) και της Alstom, εταιρείας κατασκευής τρένων.
Πρόκειται στην ουσία για άλλη μια προσπάθεια της Αθήνας να πείσει τους Γάλλους πως αξίζει τον κόπο να δουν -μετά και το νέο νόμο- με πιο ζωηρό ενδιαφέρον το ενδεχόμενο επενδύσεων στον ελληνικό σιδηρόδρομο.
Σημειώνεται πως το φλερτ ξεκίνησε πριν από περίπου 2,5 χρόνια, με μια πρώτη συνεργασία μεταξύ ΟΣΕ και SNCF σε θέματα ασφαλείας, που από ελληνικής πλευράς είχε, τότε, παρουσιαστεί ως πιθανή αρχή μιας ουσιαστικότερης σύμπραξης.
Οι Γάλλοι φέρονται να ενδιαφέρονται για τον προαστιακό της Αθήνας και για μια πιθανή επέκταση του δικτύου του από τα Μεσόγεια προς το Λαύριο.
Μπορεί η κυβέρνηση να βιάζεται, όμως η γαλλική πλευρά δεν δείχνει την ίδια σπουδή και επιφυλάσσεται να ανοίξει τα χαρτιά της, αφού πρώτα μελετήσει όλα τα δεδομένα. Πιθανώς λόγω των ανοιχτών θεμάτων με τη Siemens η ελληνική πλευρά αποφεύγει -τουλάχιστον δημοσίως- να χτυπήσει την πόρτα της Γερμανίας και εκτός της Γαλλίας προσπαθεί να βάλει στο παιχνίδι τους βρετανικούς σιδηροδρόμους.
Στο μεταξύ στο υπουργείο Υποδομών ετοιμάζονται για την τρίτη μεγάλη παρέμβαση, μετά τις οδικές μεταφορές και τον ΟΣΕ, που αφορά τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας. Το σχέδιο για τη μετατροπή του ΟΑΣΑ σε μητροπολιτικό φορέα που θα συντονίζει τη λειτουργία των συγκοινωνιακών εταιρειών αναμένεται να δοθεί στη δημοσιότητα πριν από τα Χριστούγεννα.
Σύμφωνα με πληροφορίες, βέβαιες είναι οι αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων από τις αρχές του 2011, καθώς και σειρά οργανωτικών αλλαγών στη λειτουργία των εταιρειών.
ΠΡΕΖΑ TV
29-10-2010
1 σχόλιο:
ΟΤΑΝ ΣΤΗΝ ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ ΤΟΥΣ ΟΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΣΤΟΝ ΟΣΕ ΨΗΦΙΖΟΥΝ ΚΑΙ ΒΓΑΖΟΥΝ ΤΗΝ ΠΑΣΚΕ ΠΡΩΤΗ ΔΥΝΑΜΗ ΜΕ ΑΠΟΛΥΤΗ ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ ΕΧΟΝΤΑΣ ΗΔΗ ΤΟ ΜΝΗΜΟΝΙΟ ΣΤΗΝ ΠΛΑΤΗ ΤΟΥΣ ΚΑΛΑ ΝΑ ΠΑΘΟΥΝ...
Δημοσίευση σχολίου