Δευτέρα, Οκτωβρίου 18, 2010

«ΒΡΟΧΗ» ΠΕΦΤΟΥΝ ΟΙ ΑΙΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΥΝΟΪΚΟ ΔΙΑΚΑΝΟΝΙΣΜΟ … ΠΟΥ ΝΑ ΒΡΟΥΜΕ ΤΑ ΛΕΦΤΑ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΤΑΠΕΞΕΛΘΟΥΜΕ ΣΕ ΟΛΑ;;;

Ολο και περισσότεροι πολίτες προσέρχονται στα γραφεία της ΕΥΔΑΠ ζητώντας ευνοϊκό διακανονισμό για την πληρωμή των λογαριασμών νερού.
Σύμφωνα με πληροφορίες μέσα από την εταιρεία, από τις αρχές του 2010 έχουν αυξηθεί οι αιτήσεις διακανονισμού, ιδίως για μεγάλους λογαριασμούς, ενώ διαπιστώνεται μία σαφής αυξητική τάση απλήρωτων λογαριασμών.
Επισήμως οι εκπρόσωποι της εταιρείας υποστηρίζουν πως δεν υπάρχει ουσιώδης διαφοροποίηση μεταξύ της σημερινής κατάστασης και αυτής των προηγούμενων ετών σε ό,τι αφορά την πληρωμή των λογαριασμών. Ωστόσο, ασφαλείς πληροφορίες του «Εθνους» κάνουν λόγο για όλο και περισσότερα «κρούσματα» απλήρωτων λογαριασμών. Μαθαίνουμε μάλιστα πως υπηρεσιακοί παράγοντες της ΕΥΔΑΠ εισηγούνται την επανεξέταση της πολιτικής στο θέμα των λογαριασμών, να δοθεί δηλαδή η δυνατότητα να αποπληρωθούν με περισσότερες δόσεις από ό,τι προβλέπεται σήμερα.

Οπως εξηγεί ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Προσωπικού της ΕΥΔΑΠ Βαγγέλης Δημούδης, προβλέπεται συγκεκριμένη διαδικασία για τη διευκόλυνση στην πληρωμή λογαριασμών που εμφανίζονται «φουσκωμένοι» εξαιτίας διαρροής του δικτύου του ακινήτου. Στις περιπτώσεις αυτές ο ενδιαφερόμενος μπορεί να προσφύγει στα περιφερειακά γραφεία της εταιρείας και να ζητήσει διακανονισμό εφόσον προσκομίσει βεβαίωση υδραυλικού για την ύπαρξη της διαρροής. Ειδική επιτροπή της ΕΥΔΑΠ εξετάζει το θέμα και αποφασίζει για τον αριθμό των δόσεων λαμβάνοντας υπόψη κοινωνικά και εισοδηματικά κριτήρια. Επίσης παρέχεται έκπτωση στο ύψος του λογαριασμού.
Η ΕΥΔΑΠ έχει 2 εκατομμύρια συνδέσεις. Η συντριπτική πλειονότητα των πελατών της (γύρω στο 1,5 εκατομμύριο) είναι οι οικιακοί καταναλωτές με τριμηνιαία κατανάλωση γύρω στα 30 ευρώ κατά μέσο όρο. Οι υπόλοιποι πελάτες είναι επαγγελματίες, βιομηχανίες, Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης και το Δημόσιο.
Η ΕΥΔΑΠ δύσκολα κόβει την παροχή νερού. Υπάρχει μία παράδοση αντιμετώπισης των «κακοπληρωτών» με κοινωνικά κριτήρια καθώς το νερό κρίνεται ως αγαθό «εξαιρετικά πρώτης ανάγκης», ενώ οι λογαριασμοί, σε σύγκριση με άλλες ΔΕΚΟ, είναι χαμηλοί. Αυτό όμως έχει ως αποτέλεσμα να συσσωρεύονται δεκάδες χιλιάδες απλήρωτων μικρών λογαριασμών.
Η πολιτική της εταιρείας είναι να προχωρά σε διακοπή της παροχής στην περίπτωση που ο πελάτης δεν έχει πληρώσει 7 (τριμηνιαίους) λογαριασμούς ή λογαριασμό άνω των 200 ευρώ.
Πάντως η οικονομική κρίση έχει χτυπήσει την πόρτα της ΕΥΔΑΠ. Αυτό φαίνεται και από την πτώση της κατανάλωσης. Σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα του α’ εξαμήνου 2010, η (τιμολογημένη) κατανάλωση νερού μειώθηκε κατά 2,3% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2009, φθάνοντας τα 111,4 εκατομμύρια ευρώ έναντι 113,9 εκατομμυρίων ευρώ. Η κατανάλωση μειώθηκε κατά 2,4% (στα 78 εκατομμύρια ευρώ) στους οικιακούς καταναλωτές και κατά 5,1% (8,5 εκατομμύρια ευρώ) σε επαγγελματίες / βιομηχανίες. Αντίθετα, αυξήθηκε στο Δημόσιο και στους ΟΤΑ (κατά 4,1% ή 8,4 εκατομμύρια ευρώ) - αυτοί όμως αποτελούν τους μεγαλύτερους κακοπληρωτές της εταιρείας...

Μανίνα Νικολοπούλου

ΠΡΕΖΑ TV
18-10-2010

Δεν υπάρχουν σχόλια: