Πέμπτη, Οκτωβρίου 28, 2010

ΚΛΙΜΑΚΙΑ...ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΕΡΑΙΩΣΗ ΖΗΤΑΕΙ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΦΟΡΙΕΣ ΤΟ ΥΠ. ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ..ΛΑΔΩΣΤΕ ΤΟΥΣ ΓΙΑΤΙ ΧΑΝΟΜΑΣΤΕ!!!

Σε κατάσταση επιφυλακής βάζει τις εφορίες εγκύκλιος του υπουργείου Οικονομικών για την περαίωση. Ζητάει την συγκρότηση κλιμακίων σε κάθε ΔΟΥ, με προσωπική ευθύνη του προϊσταμένου, τα οποία θα εξυπηρετούν τους πολίτες που έχουν λάθη στα εκκαθαριστικά τους για να ολοκληρώνεται γρηγορότερα η διαδικασία. Η εγκύκλιος κάνει αναφορά και σε ποιες περιπτώσεις δεν υπάρχει πλέον υποχρέωση διαφύλαξης βιβλίων και στοιχείων καθώς και σε όλες τις λεπτομέρειες για την υπαγωγή στη ρύθμιση.

Το κλιμάκιο έμπειρων υπαλλήλων όπως το χαρακτηρίζει, αναλαμβάνει το έργο της ενημέρωσης των επιτηδευματιών που προσέρχονται για πληροφορίες ή για διορθώσεις εκκαθαριστικών έτσι ώστε να επανεκδίδεται το τροποποιημένο Εκκαθαριστικό Σημείωμα στο συντομότερο δυνατό χρόνο.

Ακόμα ο υπουργός Οικονομικών, ζητάει από κάθε εφορία και ελεγκτικό κέντρο να ενημερώσει τηλεφωνικώς ή να στείλει προσκλήσεις στους επιτηδευματίες σε βάρος των οποίων έχουν εκδοθεί καταλογιστικές πράξεις που εκκρεμούν.

Ποιες υποθέσεις υπάγονται στην περαίωση

Στην περαίωση διευκρινίζεται πως μπορούν να υπαχθούν ανέλεγκτες υποθέσεις για τις οποίες δεν έχουν υποβληθεί εκκαθαριστικές δηλώσεις Φ.Π.Α. με την προϋπόθεση όμως μέχρι την 31.8.2010 να έχουν υποβληθεί οι αντίστοιχες δηλώσεις φόρου εισοδήματος των χρήσεων αυτών.

Παράδειγμα

Έστω ότι ατομική επιχείρηση έχει περαιώσει τις διαχειριστικές της περιόδους έως και το 2005 με τακτικό έλεγχο και οι δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος και Φ.Π.Α. της διαχειριστικής περιόδου 2007 έχουν υπαχθεί στις διατάξεις των άρθρων 13 έως 17 του ν. 3296/2004 περί αυτοελέγχου και δεν περιλαμβάνονται στις επιλεχθείσες προς έλεγχο δηλώσεις σύμφωνα με την Α.Υ.Ο.Ο. ΠΟΛ 1035/2009.

Στις διατάξεις του ν. 3888/2010 υπάγονται οι διαχειριστικές περίοδοι 2006, 2008 και 2009, οι οποίες θεωρούνται συνεχόμενες, καθώς η χρήση 2007 δεν θεωρείται εκκρεμής αφού έχει υπαχθεί στις διατάξεις του ν. 3296/2004 και δεν περιλαμβάνεται στις επιλεχθείσες προς έλεγχο δηλώσεις σύμφωνα με την ανωτέρω Α.Υ.Ο.Ο. Η επιχείρηση δύναται να περαιώσει είτε μόνο τη χρήση 2006, είτε μόνο τις χρήσεις 2006 και 2008 είτε και τις τρεις εκκρεμείς χρήσεις 2006, 2008 και 2009.

Παράταση για τις προθεσμίες παραγραφής

Με την εγκύκλιο διευκρινίζεται ότι οι προθεσμίες παραγραφής που λήγουν στις 31.12.2010 παρατείνονται μέχρι την 31.12.2011. Πρόκειται για κάθε είδους προθεσμίες παραγραφής που λήγουν την 31.12.2010, όπως υποθέσεις χρήσεων 2000,2001, 2002, 2003 και 2004,υποθέσεις με πλαστά ή εικονικά ή νοθευμένα φορολογικά στοιχεία, υποθέσεις με κατασχεθέντα ανεπίσημα βιβλία και στοιχεία και υποθέσεις μη υποβολής δήλωσης.

Καταστροφή βιβλίων και στοιχείων

Σε περίπτωση που περαιωθούν όλες ανεξαιρέτως οι υπαγόμενες ανέλεγκτες χρήσεις και οι χρήσεις που αφορούν υποθέσεις του άρθρου 12 καθώς και όλα τα εκκρεμή προσωρινά φύλλα ελέγχου ή οι πράξεις ή οι αποφάσεις επιβολής προστίμου και με την προϋπόθεση ότι θα εξοφληθεί η συνολική οφειλή που προκύπτει "αίρεται η υποχρέωση διαφύλαξης των βιβλίων και στοιχείων κατά το άρθρο 21 του Κ.Β.Σ. για τα βιβλία και τα στοιχεία που αφορούν περαιωθείσες χρήσεις μέχρι και τη χρήση που έληξε την 31.12.2005". Η υποχρέωση διατήρησης των βιβλίων σταματάει να ισχύει από την ημερομηνία εξόφλησης του συνόλου των σχετικών ποσών.

Έστω ότι ατομική επιχείρηση έχει ελεγχθεί με τακτικό έλεγχο έως και τη χρήση 2004 και δεν έχει εξοφλήσει όλες τις οφειλόμενες δόσεις των βεβαιωθέντων βάσει του ελέγχου αυτού ποσών, για τη χρήση 2005 οι δηλώσεις της φορολογίας εισοδήματος και Φ.Π.Α. έχουν υπαχθεί στις διατάξεις των άρθρων 13 έως 17 του ν. 3296/2004 περί αυτοελέγχου, για τη χρήση 2006 οι ίδιες δηλώσεις έχουν επίσης υπαχθεί στις ίδιες διατάξεις και περιλαμβάνονται στις βάσει δείγματος επιλεχθείσες προς έλεγχο δηλώσεις βάσει της με αριθ. 1105941/1845/ΔΕ-Α΄/ΠΟΛ 1130/2007 Α.Υ.Ο.Ο. και για τις χρήσεις 2007, 2008 και 2009 έχει διενεργηθεί προσωρινός έλεγχος στο Φ.Π.Α. και για τις εκδοθείσες βάσει του ελέγχου αυτού πράξεις προσδιορισμού Φ.Π.Α. έχουν ασκηθεί εμπρόθεσμες προσφυγές οι οποίες κατά την 30.9.2010 δεν έχουν συζητηθεί ακόμη ενώπιον του αρμόδιου Διοικητικού Πρωτοδικείου.

Περαιτέρω, έστω ότι η επιχείρηση αποδέχεται το Εκκαθαριστικό Σημείωμα της παραγράφου 1 του άρθρου 9 του ν. 3888/2010 για τις χρήσεις 2006 έως και 2009 (η χρήση 2005 δεν εμπίπτει στη ρύθμιση) και για τις προαναφερόμενες πράξεις Φ.Π.Α. διενεργείται επίλυση της διαφοράς σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 11 του ίδιου νόμου. Στην περίπτωση αυτή, αίρεται η υποχρέωση διαφύλαξης των βιβλίων και στοιχείων, κατά το άρθρο 21 του Κ.Β.Σ., της προαναφερόμενης επιχείρησης όσον αφορά τις χρήσεις μέχρι και τη χρήση 2005, εφόσον εξοφλήσει τις οφειλόμενες δόσεις που προέκυψαν από τον τακτικό έλεγχο καθώς και το σύνολο των οφειλών της που προέκυψαν από την αποδοχή του προαναφερόμενου Εκκαθαριστικού Σημειώματος και την επίλυση των διαφορών που καταλογίστηκαν με τις προαναφερόμενες πράξεις Φ.Π.Α.

Αντίθετα, εάν π.χ. η ως άνω επιχείρηση αποδεχθεί το προαναφερόμενο Εκκαθαριστικό Σημείωμα μόνο για τις χρήσεις 2006 έως 2008 και δεν εξοφλήσει ούτε τις οφειλόμενες δόσεις που προέκυψαν από τον τακτικό έλεγχο ή αποδεχθεί μεν το Εκκαθαριστικό Σημείωμα για όλες τις χρήσεις 2006 έως 2009 και επιλύσει και τις διαφορές των προσωρινών πράξεων Φ.Π.Α. εξοφλώντας το σύνολο της οφειλής αλλά δεν εξοφλήσει τις οφειλόμενες δόσεις που προέκυψαν από τον τακτικό έλεγχο, τότε δεν αίρεται η υποχρέωση διαφύλαξης των βιβλίων και στοιχείων της μέχρι και τη χρήση 2005. Επίσης, αν η ίδια επιχείρηση δεν αποδεχθεί το προαναφερόμενο Εκκαθαριστικό Σημείωμα για όλες ή μερικές από τις χρήσεις 2006 έως 2009 αλλά εξοφλήσει τις οφειλόμενες δόσεις που προέκυψαν από τον τακτικό έλεγχο, τότε αίρεται η υποχρέωση διαφύλαξης των βιβλίων και στοιχείων της μόνο για τις ελεγχθείσες χρήσεις μέχρι και 2004.

Τι συνιστά παράβαση ΚΒΣ ή άλλο επιβαρυντικό στοιχείο που επαυξάνει το φόρο

α) μη τήρηση ή μη διαφύλαξη οποιουδήποτε θεωρημένου Βιβλίου Κ.Β.Σ., είτε βασικού είτε πρόσθετου,

β) μη επίδειξη των θεωρημένων Βιβλίων σε έλεγχο,

γ) ανακριβή τήρηση Βιβλίων ως προς τα έσοδα ή μη καταχώρηση εσόδων,

δ) ανακριβή τήρηση Βιβλίων ως προς τις αγορές και τις δαπάνες ή μη καταχώρηση αγορών και δαπανών,

ε) ανακριβή τήρηση πρόσθετων Βιβλίων ή σε μη καταχώρηση δεδομένων που επηρεάζουν τα έσοδα ή τις αγορές ή τις δαπάνες,

στ) τήρηση Βιβλίων κατώτερης της προβλεπόμενης από τον Κ.Β.Σ. κατηγορίας,

ζ) ανακρίβεια απογραφής ως προς την ποσότητα ή την αξία, η) έκδοση αθεώρητου στοιχείου Κ.Β.Σ. μη καταχωρημένου στα Βιβλία,

θ) μη διαφύλαξη εκδοθέντος ή ληφθέντος φορολογικού στοιχείου,

ι) καταχώρηση στα Βιβλία ανύπαρκτων αγορών ή δαπανών,

ια) έκδοση ή σήμανση στοιχείου από μη νόμιμο φορολογικό μηχανισμό που δεν καταχωρήθηκε στα Βιβλία,

ιβ) μη αναγραφή του είδους των αγαθών,

ιγ) μη σύνταξη Απογραφής ή Ισολογισμού,

ιδ) μη έκδοση ή έκδοση ανακριβούς στοιχείου που προβλέπεται από τον Κ.Β.Σ. ή υπουργική απόφαση χωρίς να προσδιορίζεται η αξία,

ιε) μη λήψη ή λήψη ανακριβούς στοιχείου που προβλέπεται από τον Κ.Β.Σ. ή υπουργική απόφαση χωρίς να προσδιορίζεται η αξία,

ιστ) μη έκδοση ή μη λήψη ή σε έκδοση ή λήψη ανακριβούς στοιχείου, η οποία προκύπτει αναμφισβήτητα από δελτίο πληροφοριών ή άλλο στοιχείο ή έγγραφο, χωρίς να προσδιορίζεται η αξία,

ιζ) έκδοση ή λήψη εικονικού φορολογικού στοιχείου ή νόθευση τέτοιου στοιχείου, η οποία προκύπτει αναμφισβήτητα από δελτίο πληροφοριών ή άλλο στοιχείο ή έγγραφο, χωρίς να προσδιορίζεται η αξία.

Οι παραβάσεις μη επίδειξης και μη διαφύλαξης των βιβλίων και στοιχείων βαρύνουν τη χρήση που διαπιστώνονται ή πιστοποιούνται.

ΠΡΕΖΑ TV
28-10-2010

Δεν υπάρχουν σχόλια: