Ηγέφυρα του Ρίου - Αντιρρίου θα μπορούσε να έχει κατασκευαστεί από ανακυκλώσιμα μέταλλα, η Εγνατία οδός γινόταν να είναι πιο «φιλική προς το περιβάλλον», η διέλευση των Τεμπών μπορεί να σχεδιαστεί χωρίς να επηρεάζει το φυσικό τοπίο, ενώ... «δεν έχουμε ιδέα για τις οικολογικές ευαισθησίες του Μετρό Θεσσαλονίκης»!
Είναι μερικές από τις επιστημονικές απόψεις που θα συζητηθούν στο 1ο Διεθνές Συνέδριο Πράσινων Υποδομών, αύριο και μεθαύριο, σε ξενοδοχείο της Θεσσαλονίκης.
«Για πρώτη φορά στην Ελλάδα ένα συνέδριο ασχολείται με τη νέα γενιά πράσινων έργων υποδομής, δηλαδή διανοίξεις τούνελ, κατασκευή δρόμων και γεφυρών, μεγάλα δημόσια έργα, που όμως θα πρέπει να γίνονται με απολύτως οικολογικό τρόπο και να είναι φιλικά ενταγμένα στο φυσικό περιβάλλον. Δυστυχώς, στη χώρα μας δεν έχουμε ακόμη κανένα τέτοιο πρότυπο έργο», εξηγεί στην «Ε» ο καθηγητής και πρόεδρος της Επιτροπής Περιβάλλοντος, του Αλεξάνδρειου ΤΕΙ Θεσσαλονίκης, Φωκίων Βοσνιάκος.
«Θα μπορούσαν να έχουν χρησιμοποιηθεί ανακυκλώσιμα μέταλλα, τα οποία δεν υστερούν σε τίποτε από τα κανονικά, αν και το έργο θα είχε κοστίσει λίγο παραπάνω. Δυστυχώς, στην Ελλάδα δεν διακρινόμαστε για τέτοιου είδους ευαισθησίες», διαπιστώνει.
Το συνέδριο διοργανώνεται από το ΤΕΙ Θεσσαλονίκης, με τη συμμετοχή πολλών Ελλήνων και ξένων επιστημόνων. Μεταξύ των εισηγητών, ο υφυπουργός Υποδομών Γιάννης Μαγκριώτης, ο οποίος θα παρουσιάσει τους άξονες και το πνεύμα του Ενιαίου Στρατηγικού Σχεδίου Υποδομών και Μεταφορών 2010-2020, για την ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης και της ευρύτερης περιοχής.
ΠΡΕΖΑ TV
10-11-2010
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου