Με καθυστέρηση που ξεπερνά τα δύο χρόνια και χωρίς σαφές χρονοδιάγραμμα για την ολοκλήρωση του αυτοκινητόδρομου εξελίσσονται τα έργα κατασκευής στην εθνική οδό Κορίνθου-Πατρών.
Εργοτάξια έχουν αναπτυχθεί σε 12 διαφορετικά σημεία και στην ουσία οι οδηγοί, που από τον Αύγουστο του 2008 πληρώνουν πανάκριβα διόδια, κινούνται εφ' ενός ζυγού στο μεγαλύτερο μέρος των 120 χλμ. της διαδρομής και χωρίς ορατή προοπτική να βγουν από το τούνελ της ταλαιπωρίας.
Το θετικό πάντως είναι ότι λόγω της πτώσης της ταχύτητας των οχημάτων τα τροχαία στο θανατηφόρο «πέταλο» του Κορινθιακού έχουν μειωθεί κατά 42% και οι νεκροί κατά 68% σε σχέση με το 2008.
Την άνοιξη του 2011 προβλέπεται να δοθεί στην κυκλοφορία η σήραγγα των 600 μέτρων στο Δερβένι, αλλά θα κλείσει ο σημερινός δρόμος για να αναβαθμιστεί.
Υπό κατασκευή είναι και άλλες σήραγγες, συνολικού μήκους 16 χλμ., στα Μαύρα Λιθάρια, την Ακράτα, τον Πλάτανο και την Παναγοπούλα. Στις δύο τελευταίες τοποθεσίες τα έργα προχωρούν σε ιδιαίτερα δύσκολες γεωλογικές συνθήκες. Στις περισσότερες περιπτώσεις πάντως δεν θα αποδοθούν στην κυκλοφορία μόλις τελειώσουν, γιατί δεν θα είναι έτοιμο το υπόλοιπο δίκτυο.
Εως τώρα έχουν κατεδαφιστεί 5 από τις συνολικά 100 γέφυρες του υπάρχοντος δρόμου και κατασκευάζονται νέες, ενώ σε 44 σημεία ο αυτοκινητόδρομος συναντά το δίκτυο του ΟΣΕ. Τα σιδηροδρομικά έργα προηγούνται των οδικών, αλλά έχουν σταματήσει από καιρό.
Κατά υπουργείου
Οι ανάδοχοι του έργου απευθύνουν ευθείες βολές στο υπουργείο Υποδομών για αθέτηση των προβλεπόμενων στη σύμβαση του 2007 και σε επιστολή που έστειλαν προ ημερών στον Δημ. Ρέππα υπαινίσσονται ότι ορισμένες από τις τράπεζες που χορηγούν τα δάνεια είναι έτοιμες να αποχωρήσουν ποντάροντας στην ασυνέπεια του Δημοσίου.
Αναφέρονται κυρίως σε καθυστερήσεις στις απαλλοτριώσεις, που παρά την τελευταία επιτάχυνση μόλις έφτασαν το 50%, ενώ έπρεπε να έχουν παραδοθεί στο σύνολό τους ώς τον Αύγουστο του 2009.
Καθυστερήσεις προκαλούν οι αρχαιολογικές ανασκαφές, με πιο χαρακτηριστική στην περιοχή της αρχαίας Κορίνθου, που έχουν ξεπεράσει τη διετία, έναντι έξι μηνών που ορίζει η σύμβαση. Στον Πλάτανο βρέθηκε ναός του 5ου π.Χ. αιώνα και χρειάστηκε να μετατοπιστεί ο δρόμος.
Τραγέλαφος και με τις μετατοπίσεις δικτύων κοινής ωφέλειας. Είναι ενδεικτικό ότι η σύμβαση εντοπίζει μόνον 5 πυλώνες υψηλής τάσης και μόνο στην περιοχή του Δερβενίου είναι 19, ενώ η ΔΕΗ αρνείται να πληρώσει τα 60.000 ευρώ που κοστίζει η κάθε μετατόπιση.
Το Δημόσιο, πάντως, έχει ήδη καταβάλει 243 εκατ. ευρώ, σχεδόν το μισό της προβλεπόμενης κρατικής συμβολής, ενώ ώς τον Σεπτέμβριο τα έσοδα των εργολάβων από τα διόδια ανήλθαν σε 171 εκατ. ευρώ.
Οι εκπρόσωποι της κοινοπραξίας, ξεναγώντας χθες του δημοσιογράφους στα εργοτάξια, υποστήριξαν ότι για κάθε ευρώ που εισπράττουν επενδύουν πέντε και επιβεβαίωσαν ότι διεκδικούν από τον Οκτώβριο διαφυγόντα έσοδα της τάξης των 2 εκατ. ευρώ το μήνα.
Ανέφεραν επίσης ότι τον τελευταίο χρόνο καταγράφεται μείωση της κυκλοφορίας κατά 12%, η μεγαλύτερη στο εθνικό οδικό δίκτυο, προφανώς γιατί οι οδηγοί προτιμούν την παλιά εθνική, για να γλιτώσουν από διόδια και ταλαιπωρία.
Της ΧΑΡΑΣ ΤΖΑΝΑΒΑΡΑ
ΠΡΕΖΑ TV
25-11-2010
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου