Τη σκανδαλώδη εύνοια της πολιτείας σε καιρούς οικονομικής κρίσης, υπέρ της ιδιωτικής κοινοπραξίας που κατασκευάζει τον αυτοκινητόδρομο Κορίνθου - Πάτρας σε βάρος του σιδηρόδρομου, κατήγγειλαν χθες οι περιφερειακές κινήσεις των Οικολόγων Πράσινων στη Δυτική Ελλάδα και στην Πελοπόννησο.
Σε κοινή συνέντευξη Τύπου, χθες στην Πάτρα στα γραφεία της ΕΣΗΕΠΗΝ, οι δύο κινήσεις που στηρίζονται από τους Οικολόγους Πράσινους, παρουσίασαν «στοιχεία - φωτιά» που δείχνουν ότι η παράλληλη κατασκευή του αυτοκινητόδρομου και της νέας σιδηροδρομικής γραμμής σχεδιάστηκε και προωθείται με τρόπο που να δίνει στον αυτοκινητόδρομο αθέμιτο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.
Οι καταγγέλλοντες έκαναν λόγο για εκκολαπτόμενο οικονομικό σκάνδαλο απευθείας αναθέσεων και επιπλέον έργων ύψους 200 εκατ. ευρώ στην ιδιωτική κοινοπραξία του αυτοκινητόδρομου Κορίνθου - Πάτρας επισημαίνοντας μεταξύ άλλων ότι:
* Τα 100 χιλιόμετρα της νέας σιδηροδρομικής γραμμής θα χρειαστούν για την κατασκευή τους 9 ολόκληρα χρόνια, ενώ τα 120 χιλιόμετρα του αυτοκινητόδρομου θα είναι έτοιμα σε μια πενταετία. Η σύμβαση με την Ολυμπία Οδό τής δίνει το δικαίωμα να απαιτεί μετατοπίσεις σιδηροδρομικών γραμμών με έξοδα του Δημοσίου ή του ΟΣΕ, ενώ η κατασκευή του οδικού έργου προωθείται με τρόπους που καθυστερούν τα έργα για τη νέα γραμμή.
* Για όλο το διάστημα των έργων ο σιδηρόδρομος δεν θα λειτουργεί ούτε στην παλιά γραμμή (παρ' όλο που η μελέτη κατασκευής προέβλεπε το αντίθετο), ενώ ακόμη και με την ολοκλήρωσή του θα τερματίζει έξω από την Πάτρα και δεν θα έχει σύνδεση με το λιμάνι.
Του ΜΑΚΗ ΝΟΔΑΡΟΥ
ΠΡΕΖΑ TV
3-11-2010
1 σχόλιο:
ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΤΕΤΟΙΑ ΠΡΑΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΧΩΡΑ ΤΗΣ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑΣ?
Δημοσίευση σχολίου