Λαθραίες μεταφορές εμπορευμάτων και πετρελαίου στη Βόρεια Ελλάδα με φορτηγά που φέρουν πινακίδες τρίτων χωρών καταγγέλλουν οι αυτοκινητιστές.
Επαγγελματίες οδηγοί φορτηγών πήγαν χθες στα σύνορα των Ευζώνων προκειμένου να επισημάνουν την παρανομία και να ζητήσουν την άμεση διενέργεια ελέγχων. “Νταλίκες από τη Βουλγαρία και τα Σκόπια εισέρχονται στον ελλαδικό χώρο χωρίς να τηρούν τα νόμιμα δικαιολογητικά για τις μεταφορές και τη συντήρηση των οχημάτων. Χωρίς να έχουν δικαίωμα, εκτελούν μεταφορές εντός της Ελλάδας, στερώντας έσοδα από το κράτος και πλήττοντας το μεταφορικό μας έργο”, περιγράφει στη “Μ” ο Ευάγγελος Πλαστηράκης (φωτ.), πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Συνδικάτων Εργατοϋπαλλήλων Μεταφοράς (ΠΟΣΕΜ).
Οι οδηγοί καταγγέλλουν ότι φορτηγά από τη Βουλγαρία παραλαμβάνουν κοντέινερ με εμπορεύματα από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, με σκοπό, δήθεν, να τα μεταφέρουν στη γειτονική χώρα.
Στη συνέχεια εκτελούν διαδρομή μέχρι τα σύνορα, όπου απλώς αλλάζουν έγγραφα φορτωτικών και, τελικά, μεταφέρουν τα κοντέινερ σε περιοχές της Κεντρικής ή της Νότιας Ελλάδας. Δηλαδή, στην ουσία κάνουν εσωτερική μεταφορά, χωρίς να έχουν τέτοιο δικαίωμα από τον νόμο. Εκτός αυτού, ακόμη και μεταφορικές εταιρείες της Βόρειας Ελλάδας κυκλοφορούν εντός της χώρας φορτηγά με βουλγαρικές πινακίδες, χρησιμοποιώντας οδηγούς που τους δηλώνουν στη γείτονα χώρα, ώστε να καταβάλλουν λιγότερες εισφορές και μισθούς. Μεγάλος αριθμός οδηγών, εξάλλου, εργάζονται ανασφάλιστοι ή κατ’ αποκοπήν, με το δρομολόγιο, δίχως οι εργοδότες τους να αποδίδουν εισφορές στα ασφαλιστικά ταμεία.
Ελλιπείς έλεγχοι
Οι ελλιπείς έλεγχοι, σύμφωνα με την ΠΟΣΕΜ, είναι η αιτία να διακινούνται στη Θεσσαλονίκη και γενικότερα τη Βόρεια Ελλάδα λαθραίες ποσότητες πετρελαίου κίνησης. “Ένα φορτηγό που έρχεται από τα Σκόπια δικαιούται να έχει στο ρεζερβουάρ του 200 λίτρα πετρελαίου. Κάποιοι οδηγοί το γεμίζουν με 800 ή με πάνω από 1.000 λίτρα, ανάλογα με τη χωρητικότητα του ρεζερβουάρ. Το κόστος κάθε λίτρου στη γειτονική χώρα είναι κατά τουλάχιστον 50 λεπτά φθηνότερα. Πουλούν στη χώρα μας το πετρέλαιο κατά 30 λεπτά φθηνότερα, και οι ίδιοι κερδίζουν 20 λεπτά το λίτρο, δηλαδή σε μία ποσότητα 800 λίτρων μπορούν να βγάλουν 160 ευρώ”, περιγράφει ο Μιχάλης Παπαδόπουλος, εκπρόσωπος της ΠΟΣΕΜ, και συμπληρώνει: “Για εμάς, δεν τίθεται μόνο το ζήτημα της φοροδιαφυγής, αλλά και το γεγονός ότι μειώνεται συνεχώς η εργασία των ελλήνων οδηγών φορτηγών, αφού υποκλέπτεται το μεταφορικό έργο. Είναι εκατοντάδες τα φορτηγά με πινακίδες τρίτων χωρών που δουλεύουν στην Ελλάδα”.
Σημειώνεται ότι τα περισσότερα φορτηγά από τα Σκόπια που κινούνται στη Θεσσαλονίκη μεταφέρουν νικέλιο που παραλαμβάνουν από το λιμάνι.
Του Φώτη Κουτσαμπάρη
ΠΡΕΖΑ TV
21-11-2010
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου