Την ακριβώς αντίθετη πορεία από τα διαφημιστικά έσοδα των τηλεοπτικών σταθμών έχει πάρει τους πρώτους περίπου τρεις μήνες της σεζόν η τηλεθέαση.
Μπορεί τα έσοδα από τις διαφημίσεις να ακολουθούν πτωτική πορεία, αλλά ο μέσος χρόνος που καθηλωνόμαστε μπροστά στη μικρή οθόνη μας ολοένα και αυξάνει. Κι αυτό γιατί, όπως φαίνεται, οι δύσκολες οικονομικά συνθήκες που έχουν διαμορφωθεί οδηγούν ολοένα και περισσότερους να αντιμετωπίζουν ως μοναδική διέξοδο το «χαζοκούτι».
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Nielsen Audience Measurement, την περίοδο 1/12 έως και 12/12/2010 καθηλωνόμαστε κατά μέσον όρο μπροστά στη μικρή οθόνη μας πέντε ώρες και πέντε λεπτά καθημερινά. Δηλαδή δέκα λεπτά περισσότερο απ' ό,τι το ίδιο χρονικό διάστημα πέρσι (295 λεπτά).
Την καλύτερη πορεία και αυτή την τηλεοπτική σεζόν κάνει ξεκάθαρα το ΜΕΓΚΑ, που στο συγκεκριμένο χρονικό διάστημα βρίσκεται στην κορυφή με το τηλεμερίδιό του να φτάνει κατά μέσον όρο το 21,6%. Αφήνει μάλιστα αρκετά πίσω (5,1 ποσοστιαίες μονάδες) τον δεύτερο ΑΝΤ1, ο οποίος πάντως καταφέρνει να... ισορροπήσει σε τηλεμερίδιο που αγγίζει το 16,5%. Πολύ πιο πίσω ακολουθεί το... ριαλιτοπρόγραμμα του Alpha με μέσο τηλεμερίδιο 12,5%, ενώ την τέταρτη θέση έχει «καπαρώσει» το Alter με 10,6%. Τα υπόλοιπα κανάλια σημειώνουν μονοψήφια ποσοστά σε τηλεμερίδια, με το Star να πλησιάζει το 10% (9,8% κατά μέσον όρο) και τη ΝΕΤ να έχει πισωπατήσει, με το μερίδιό της να μην ξεπερνά το 7%.
Τα κανάλια που έχουν υποστεί καθίζηση στα διαφημιστικά τους έσοδα ξεκινούν ήδη από το τέλος αυτής της εβδομάδας να κατεβάζουν «προσωρινά ρολά» σε ορισμένα από τα ισχυρά χαρτιά τους -τα οποία και θα ξαναρίξουν στη «μάχη» της τηλεθέασης προς το τέλος Ιανουαρίου-, και ξεκινούν παράλληλα τις γνωστές επαναλήψεις. Και όπως όλα δείχνουν, αυτή την τηλεοπτική σεζόν οι επαναλήψεις θα μας κάνουν παρέα περισσότερο χρονικό διάστημα απ' ό,τι άλλοτε, καθώς τα στελέχη των καναλιών κάνουν τα πάντα για να συμμαζέψουν τα οικονομικά. Το δεύτερο μισό της σεζόν -ξεκινά γύρω στα τέλη Ιανουαρίου με αρχές Φεβρουαρίου-, που άλλες χρονιές άνοιγε και την πόρτα σε νέα «φουρνιά» παραγωγών που τα κανάλια έβαζαν στα προγράμματά τους για να τονώσουν τη «μάχη» της τηλεθέασης, φέτος αναμένεται ιδιαίτερα «φτωχό». Οι τηλεοπτικοί σταθμοί κάνουν «κράτει τις μηχανές» βάζοντας στα «συρτάρια» τους αρκετές παραγωγές, τις οποίες μεταθέτουν πλέον για την επόμενη τηλεοπτική περίοδο (2011-2012) ώστε να μειώσουν τους προϋπολογισμούς τους και να μπαλώσουν τις «τρύπες» που έχουν ανοίξει λόγω των ιδιαίτερα μειωμένων εσόδων.
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Μ. ΠΕΤΡΟΥΤΣΟΥ / Σ. ΜΑΝΙΑΤΗΣ / Δ. ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ
ΠΡΕΖΑ TV
14-12-2010
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου