Παρακάμπτοντας -εξαιτίας του ομιχλώδους τοπίου που επικρατεί αυτή τη στιγμή λόγω του «Καλλικράτη» στην αυτοδιοίκηση- την προηγούμενη διαδικασία, που προέβλεπε εισηγήσεις των δημοτικών επιτροπών παιδείας και της νομαρχίας για τις καταργήσεις, συγχωνεύσεις και ιδρύσεις σχολείων, το υπουργείο Παιδείας ζήτησε μέσω των περιφερειών στοιχεία από τους διευθυντές εκπαίδευσης για τις σχολικές μονάδες. Όχι όμως για όλες αλλά για όσες λειτουργούν με λιγότερους από 150 μαθητές. Τα στοιχεία, που απέστειλαν τελικά οι διευθύνσεις, σχετίζονται με τον αριθμό των μαθητών και εκπαιδευτικών, τη γεωγραφική θέση των σχολείων και πόσο απέχουν από γειτονικά σχολεία, εάν εξυπηρετούνται από συγκοινωνίες κ.ά. «Είναι μία καθαρά εγκεφαλική διαδικασία. Δεν μιλήσαμε με κανέναν. Είδαμε απλώς τα νούμερα και καταγράψαμε τις κραυγαλέες περιπτώσεις», τόνισε στη «Θ» διευθυντής εκπαίδευσης.
Οι εν λόγω εισηγήσεις τους, όπως ισχυρίζονται, έχουν άτυπο χαρακτήρα, γι' αυτό και έγιναν εν αγνοία της εκπαιδευτικής κοινότητας και των τοπικών κοινωνιών. Θεωρούν ότι όλα μπορούν να ανατραπούν και το υπουργείο Παιδείας να ακολουθήσει άλλη διαδικασία μέχρι το Φεβρουάριο-Μάρτιο. Πληροφορίες πάντως αναφέρουν πως η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας αναμένεται να προχωρήσει σε σύσταση ειδικής ομάδας για την πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, η οποία θα κινηθεί εκτός των θεσμοθετημένων φορέων, για να υλοποιήσει το σχέδιο της κυβέρνησης για τις διοικητικές αλλαγές στην παιδεία.
Βέβαια αξίζει να σημειωθεί ότι τον Ιούλιο ολοκληρώνεται και η θητεία των νυν διευθυντών σχολείων. Για να προκηρυχτούν οι θέσεις, πρέπει να είναι ξεκάθαρα το νέο σχολικό τοπίο και το οργανόγραμμα των διοικητικών υπηρεσιών της εκπαίδευσης (ήδη το υπουργείο έχει προαναγγείλει ότι στις προθέσεις του είναι μεταξύ άλλων η συγχώνευση διευθύνσεων και γραφείων εκπαίδευσης).
Τέλος στα ολιγομελή τμήματα
Γενικότερος στόχος του υπουργείου Παιδείας, όπως διαφαίνεται, είναι να εξοικονομήσει διδακτικό προσωπικό, ακόμη και να μη χρειαστεί δηλαδή -εάν είναι δυνατόν- να κάνει ούτε μία πρόσληψη τη νέα χρονιά. «Να ξέρετε πως ό,τι κάνουμε το κάνουμε, γιατί τιμάμε τα χρήματα του έλληνα φορολογούμενου. Είχαμε σε πολλές περιπτώσεις διάχυτο προσωπικό, το οποίο δεν παρήγαγε. Αυτό το προσωπικό προσπαθούμε να συμμαζέψουμε», σχολίασε προϊστάμενος εκπαίδευσης.
Για το θέμα των επιχειρούμενων καταργήσεων και συγχωνεύσεων σχολικών μονάδων έστειλε επιστολή στην υπουργό Παιδείας και η ΟΛΜΕ. Σε ένδειξη διαμαρτυρίας καλεί τις ΕΛΜΕ να οργανώσουν συγκεντρώσεις στις 14 Ιανουαρίου σε όλες τις περιφερειακές διευθύνσεις εκπαίδευσης αλλά και κοινές συσκέψεις και πρωτοβουλίες μαζί με τους συλλόγους, τις ενώσεις, τις ομοσπονδίες γονέων και τις μαθητικές κοινότητες. Την ίδια ώρα η Συντονιστική Επιτροπή Διοριστέων-Αδιόριστων Εκπαιδευτικών προγραμματίζει για τις 5 Ιανουαρίου, στις 11 το πρωί, συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο υπουργείο Παιδείας, για να αποτραπεί το σχέδιο για μηδενικές προσλήψεις.
Επιπλέον ερωτηματικά προκύπτουν και για τις νέες αρμοδιότητες των δήμων, που αφορούν την εκπαίδευση, όπως η μεταφορά μαθητών και οι σχολικές επιτροπές. Προς το παρόν το θέμα της μεταφοράς για τη Θεσσαλονίκη είναι λυμένο, αφού θα ισχύσει το ίδιο καθεστώς έως το τέλος του σχολικού έτους. Για τις σχολικές επιτροπές εκτιμάται ότι τις εργασίες θα διεκπεραιώνουν οι υπάρχουσες επιτροπές, μέχρις ότου λειτουργήσουν οι καινούργιες, που θα είναι διευρυμένες. Πάντως οι εκπαιδευτικοί εκφράζουν τις επιφυλάξεις τους, καθώς, όπως υποστηρίζουν, πολλά ταμεία σχολείων είναι ήδη άδεια και υπάρχει κίνδυνος να μην υπάρχουν λεφτά για θέρμανση.
Σχολικές μονάδες στο κόκκινο
Οι διευθυντές εκπαίδευσης της Θεσσαλονίκης πρότειναν σύμφωνα με πληροφορίες το κλείσιμο πολλών νηπιαγωγείων (σ.σ. εκτιμάται περίπου 30), κυρίως των δυτικών επαρχιακών περιοχών, ενώ άγνωστο είναι το μέλλον των προνηπίων στη δημόσια εκπαίδευση, καθώς φήμες αναφέρουν πως από τη νέα χρονιά δεν θα γίνονται δεκτά. Προς συγχώνευση ή κλείσιμο θα οδηγηθούν και πολλά σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην επαρχία, όπως στον Ασκό, την Ξυλούπολη και το ΕΠΑΣ Κουφαλίων. Από την άλλη το κέντρο της πόλης εξαιτίας της μετακίνησης πολλών οικογενειών προς τα ανατολικά έχει αδειάσει, με αποτέλεσμα αρκετά σχολεία τόσο της πρωτοβάθμιας όσο και της δευτεροβάθμιας να λειτουργούν με μικρό αριθμό μαθητών και να κινδυνεύουν με κλείσιμο.
Της Φιλομήλας Δημολαΐδου
ΠΡΕΖΑ TV
27-12-2010
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου