Παρασκευή, Δεκεμβρίου 24, 2010

ΑΥΞΗΣΕΙΣ ΜΕ ΤΟ ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΟ ΣΤΙΣ ΑΣΤΙΚΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ.Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΠΑΕΙ ΝΑ ΑΠΟΤΕΛΕΙΩΣΕΙ ΤΑ ΛΑΪΚΑ ΜΕΣΑ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ

Αυξήσεις κατά 50% στα εισιτήρια των αστικών συγκοινωνιών περιλαμβάνει το σχέδιο αναδιάρθρωσης για τον ΟΑΣΑ που βάζει τέλος στο ενιαίο εισιτήριο, εισάγοντας ένα νέο ζωνικό σύστημα σε όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς.Σύμφωνα με τις υπάρχουσες πληροφορίες, το κόστος του εισιτηρίου από 1 ευρώ που είναι σήμερα θα είναι τουλάχιστον 1,20-1,30 ευρώ για τα μέσα οδικής μεταφοράς (ΕΘΕΛ και ΗΛΠΑΠ) και τουλάχιστον 1,5 ευρώ για τα μέσα σταθερής τροχιάς (τραμ, μετρό, ΗΣΑΠ).

Αυξήσεις της τάξεως του 30% αναμένονται και στις κάρτες απεριορίστων διαδρομών.
Αυξήσεις με το χιλιόμετρο στις αστικές συγκοινωνίες

Αύξηση
Στόχος του υπουργείου Μεταφορών είναι το 2011 τα έσοδα από το μεταφορικό έργο των αστικών συγκοινωνιών να εμφανίσουν αύξηση πάνω από 80 εκατ. ευρώ. Εσοδα τα οποία θα προέλθουν από την αύξηση του κόστους των μετακινήσεων με τα μέσα μαζικής μεταφοράς, αλλά και από την αντιμετώπιση του φαινομένου της «εισιτηριοδιαφυγής».

Η ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών φέρεται να έχει καταλήξει στην καθιέρωση ενός συστήματος ζωνών μετακίνησης, παρά το γεγονός ότι μία ομάδα συγκοινωνιολόγων επιμένει στην εισήγησή της, περί διατήρησης του ενιαίου εισιτηρίου.

Παρόμοιο ζωνικό σύστημα ίσχυε παλαιότερα στον ΗΣΑΠ, όπου το δίκτυο του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου ήταν χωρισμένο σε τρία τμήματα και ανάλογα με τον προορισμό του ο επιβάτης πλήρωνε το σχετικό αντίτιμο. Στόχος του νέου επιχειρησιακού σχεδίου είναι το 2012, το 50% των μετακινήσεων να γίνονται με μέσα μαζικής μεταφοράς, έναντι 30% που είναι σήμερα. Η αύξηση των εισιτηρίων θα τεθεί σε ισχύ από την 1η Ιανουαρίου 2011, ενώ η επιδότηση της τιμής του από το κράτος δεν θα ξεπερνά πλέον το 50%, έναντι 75% σήμερα.

Το σχέδιο που καταρτίζει το υπουργείο καταργεί ουσιαστικά το ενιαίο εισιτήριο αυξάνοντας το κόστος των μετακινήσεων σε 1,2 έως και 1,8 ευρώ, ανάλογα με τη χρήση των μέσων μαζικής μεταφοράς. Το κόστος στα νέα εισιτήρια θα διαφοροποιείται ανάλογα με το μέσο μεταφοράς και με τις διαδρομές.

Διαφυγόντα έσοδα
34 εκ. ευρώ κοστίζουν οι... λαθρεπιβάτες

Μεγάλη πληγή για τις αστικές συγκοινωνίες είναι η εισιτηριοδιαφυγή, η οποία στοιχίζει ετησίως στον ΟΑΣΑ περί τα 34 εκατομμύρια ευρώ. Η λαθρεπιβίβαση φτάνει στα λεωφορεία το 40%, στα τρόλεϊ το 17,5%, ενώ ακολουθεί ο ΗΣΑΠ με 10%, το μετρό με 7% και το τραμ με 7%. Για να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα προωθείται η αντικατάσταση του εισιτηρίου από την «έξυπνη» κάρτα.

Μάλιστα η προκήρυξη των διαγωνισμών θα γίνει από το υπουργείο Ανάπτυξης και όχι από το υπουργείο Υποδομών. Το σχέδιο περιλαμβάνει σταδιακή αντικατάσταση του χάρτινου εισιτηρίου από «έξυπνες κάρτες», οι οποίες θα επιτρέπουν την πραγματοποίηση ενός αριθμού διαδρομών με τα μέσα μαζικής μεταφοράς ανάλογα με την αξία που θα έχει αποθηκευμένη η κάρτα και την πραγματοποίηση απεριορίστου αριθμού διαδρομών για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα (π.χ. ημερήσιο εισιτήριο, εβδομαδιαίο κ.ά.).

ΚΩΣΤΑΣ ΝΑΝΟΣ 
nanos@pegasus.gr



Τελευταία διαδρομή για 1.500 εργαζόμενους

Το έτερο σκέλος του σχεδίου αναδιάρθρωσης των αστικών συγκοινωνιών που αφορά στο εργασιακό προβλέπει μετατάξεις 1.500 εργαζομένων σε δύο στάδια.

Το πρώτο θα πραγματοποιηθεί άμεσα και θα αφορά προσωπικό που απασχολείται ως βοηθητικό ενώ χαρακτηρίζεται και αμείβεται ως παραγωγικό από τους φορείς, καθώς και το πλεονάζον διοικητικό προσωπικό. Το δεύτερο στάδιο των μετατάξεων θα προκύψει μετά τη συγχώνευση των εταιρειών και την εκπόνηση των νέων οργανογραμμάτων τους ως αποτέλεσμα των οικονομιών κλίμακας που θα προκύψουν.

Ο χρονικός ορίζοντας υλοποίησής τους, εντός του 2011. Σύμφωνα με τον υπουργό Μεταφορών κ. Ρέππα, στόχος των διαρθρωτικών μέτρων είναι ο εξορθολογισμός του κόστους λειτουργίας.

Αύξηση 89%
Το συνολικό λειτουργικό αποτέλεσμα από περίπου 309 εκατ. ευρώ που ήταν το 2004 παρουσίασε συνεχόμενη αύξηση κατά περίπου 89% μέχρι και το έτος 2009, οπότε και ανήλθε σε ποσό της τάξης των 584 εκατ. ευρώ. Αντίστοιχα το ύψος των συσσωρευμένων ζημιών παρουσίασε συνολική αύξηση ύψους 148% μέσα στην τελευταία εξαετία. Σημαντικός συντελεστής κόστους είναι το κόστος μισθοδοσίας του προσωπικού, που παρουσίασε σημαντική αύξηση 43% από το 2004 στο 2009. Το μέσο ετήσιο κόστος προσωπικού ανά φορέα και κυμαίνεται από 31.441 (τραμ) έως 86.312 ευρώ (ΗΣΑΠ).

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του υπουργείου, το 2011 το συνολικό έλλειμμα θα μειωθεί από τα 389 εκατ. ευρώ που ήταν το 2010 στα 155 εκατ. ευρώ.

εθνος

ΠΡΕΖΑ TV
24-12-2010

Δεν υπάρχουν σχόλια: