Παρασκευή, Δεκεμβρίου 24, 2010

ΣΤΡΑΤΟΣ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΑΠΕΡΓΩΝ ΣΤΗΝ ΙΣΠΑΝΙΑ

Είναι η πρώτη φορά μετά το θάνατο του δικτάτορα Φράνκο το 1975, που η Ισπανία βρίσκεται σε κατάσταση συναγερμού, με το στρατό να αναλαμβάνει τον πλήρη έλεγχο της εναέριας κυκλοφορίας της.

Μια απόφαση που έλαβε πριν από 15 περίπου μέρες η σοσιαλιστική κυβέρνηση του Λουίς Ροντρίγκες Θαπατέρο ως απάντηση στη «μαζική ίωση» που έπληξε τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας στις αρχές του Δεκέμβρη, που απείχαν μαζικά από τη δουλειά τους εκείνη τη μέρα.

Μια ιδιότυπη απεργία που προκάλεσε αναστάτωση και χάος σε όλα τα αεροδρόμια της χώρας, καθώς ακυρώθηκαν όλες οι προγραμματισμένες πτήσεις και 330 χιλιάδες ταξιδιώτες έμειναν για ώρες εγκλωβισμένοι.

Κι ενώ η κινητοποίηση του στρατού, έξι μόλις ώρες μετά την έναρξη της «απεργίας», θεωρήθηκε κίνηση ανάγκης, λίγες μέρες αργότερα η κυβέρνηση ανακοίνωσε ότι σκοπεύει να παρατείνει την παρουσία του στρατού στα αεροδρόμια της Ισπανίας για τουλάχιστον δύο μήνες.

Η κεντροδεξιά εφημερίδα «El Mundo» υποστήριξε ότι η κυβέρνηση Θαπατέρο σκοπεύει στο διάστημα αυτό να εκπαιδεύσει περίπου 190 στρατιωτικούς αξιωματικούς, προκειμένου να αναλάβουν τις θέσεις των ελεγκτών κυκλοφορίας που θα απολυθούν.

Ο ισπανός υπουργός Ανάπτυξης Χοσέ Μπλάνκο αποκάλυψε ότι έχουν ξεκινήσει ήδη 440 πειθαρχικές διαδικασίες εναντίον όσων απείχαν από τις θέσεις τους στις 3 Δεκεμβρίου, αφήνοντας ανοικτό το ενδεχόμενο ακόμη και μαζικών απολύσεων.

Στο μεταξύ, ο στρατός έχει αναλάβει τη λειτουργία των πύργων ελέγχου και τη φρούρηση των αεροδρομίων, μια εικόνα που είναι ήδη ορατή, καθώς περισσότεροι από δυο χιλιάδες αστυνομικοί περιπολούν καθημερινά στα μεγαλύτερα ισπανικά αεροδρόμια.

Πολιτικοί αναλυτές υποστηρίζουν ότι η κυβέρνηση Θαπατέρο θέλησε να κάνει σαφές από την αρχή ότι δεν θα ανεχτεί παρόμοιες κινητοποιήσεις και από άλλες επαγγελματικές ομάδες εξαιτίας των σκληρών μέτρων λιτότητας που έχει ανακοινώσει.

«Δεν θα επιτρέψουμε την επανάληψη μιας τέτοιας κατάστασης. Η απεργία ήταν εξαιρετικά σοβαρή και προκάλεσε καταστροφικές συνέπειες», υποστήριξε ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Αλφρέντο Πέρες Ρουμπαλκάμπα, αναφερόμενος στα εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ που κόστισε η απεργία.

Υπολογίζεται ότι το κόστος για τις αεροπορικές εταιρείες έφτασε τα 60-80 εκατομμύρια ευρώ, ενώ στο σύνολο του τουριστικού τομέα ανήλθε στο 11% του ΑΕΠ.

Η απόφαση πάντως της κυβέρνησης να δείξει το σκληρό της πρόσωπο στους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας συνδέεται άμεσα με τους μεγάλους μισθούς που λαμβάνουν σε μια δύσκολα οικονομικά εποχή, όταν η Ισπανία έχει ένα από τα μεγαλύτερα ποσοστά ανέργων στην Ε.Ε.

Σύμφωνα με το υπουργείο Μεταφορών, ο μέσος μισθός 2.300 ελεγκτών φτάνει τις 300 χιλιάδες ευρώ το χρόνο, ενώ 848 απ' αυτούς αμείβονται με 360-600 χιλιάδες ετησίως.

Της ΓΙΟΥΛΑΣ ΖΑΧΙΩΤΗ zahioti@enet.gr

ΠΡΕΖΑ TV
24-12-2010

Δεν υπάρχουν σχόλια: