Ευθύνες στις τράπεζες για τη μη εφαρμογή του νόμου περί ρύθμισης οφειλών των υπερχρεωμένων νοικοκυριών, αποδίδει η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή του υπουργείου Εργασίας. Όπως υποστηρίζει από τις 3.888 αιτήσεις, οι τράπεζες έχουν απαντήσει στο 3% των περιπτώσεων και θετικά μόνο σε πέντε από αυτές. Όσον αφορά στους συμβιβασμούς μέχρι σήμερα έχει επιτευχθεί ένας!
Από τις 3.888 συνολικές αιτήσεις του Συνηγόρου του Καταναλωτή προς τους πιστωτές έχουν απαντηθεί μόνο 123 (ποσοστό 3,16%) και εξ αυτών δόθηκαν μόνο πέντε θετικές απαντήσεις. Συγκεκριμένα, ο Συνήγορος του Καταναλωτή έχει υποβάλει μέχρι σήμερα αιτήσεις για 1.155 οφειλέτες, ο Τραπεζικός Διαμεσολαβητής για 570 οφειλέτες, η ΕΚΠΟΙΖΩ για 502 οφειλέτες, ενώ εκατοντάδες ή και χιλιάδες είναι οι προτάσεις που έχουν υποβληθεί από λοιπές ενώσεις καταναλωτών (ΚΕΠΚΑ, ΙΝΚΑ κ.α.) καθώς επίσης και από δικηγόρους. Ωστόσο, μέχρι σήμερα έχει επιτευχθεί μόνο ένας συμβιβασμός.
Την απροθυμία και την κωλυσιεργία των τραπεζών να εφαρμόσουν το νόμο για τη ρύθμιση των οφειλών των υπερχρεωμένων νοικοκυριών, επισημαίνει ο υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Βασίλης Κεγκέρογλου. Η πρώτη φάση του νόμου έχει τεθεί σε εφαρμογή από την 1η Σεπτεμβρίου και αφορά την προσπάθεια για επίτευξη εξώδικου συμβιβασμού, απαραίτητου για προσφυγή του οφειλέτη στα δικαστήρια, από την 4η Ιανουαρίου του 2011.
Η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή διαπιστώνει αδράνεια και μη ετοιμότητα των τραπεζών ν’ ανταποκριθούν στους καταναλωτές που έχουν καταθέσει τις αιτήσεις τους για διευθέτηση των οφειλών τους. Μεγάλες τράπεζες όπως η Εθνική και η AlphaBankσυστηματικά δεν απαντούν στις αιτήσεις των οφειλετών. Εκκρεμούν αιτήσεις ακόμα και από τον Σεπτέμβριο. Υπάρχουν τράπεζες, υποστηρίζει το υπουργείο, όπως η Πειραιώς και η Eurobank που ακόμα κι όταν ανταποκρίνονται, το κάνουν για να ζητήσουν πρόσθετα στοιχεία. Άλλες τράπεζες προτείνουν πολύχρονους διακανονισμούς με μικρές δόσεις ή μηνιαίες δόσεις χιλιάδων ευρώ.
ΠΡΕΖΑ TV
16-12-2010
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου