Αγριο μαχαίρι στα σιδηροδρομικά δρομολόγια και αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων που φτάνουν ως και το 68% με τα διαθέσιμα στοιχεία, περιλαμβάνει το επιχειρησιακό σχέδιο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ που μετά από αρκετές παλινωδίες το βράδυ της Τετάρτης δημοσιεύθηκε το πρωί της Πέμπτης στο διαδίκτυο. Καταργούνται ουσιαστικά τα δρομολόγια στο μεγαλύτερο μέρος της Πελοποννήσου και της Κεντρ. Ελλάδας, ενώ μετρημένα στα δάχτυλα του ενός χεριού θα είναι τα δρομολόγια για τη Θράκη.
Στο όνομα των περικοπών και ακολουθώντας πιστά τις επιταγές του μνημονίου για έλεγχο των οικονομικών μεγεθών της εταιρείας, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ περιορίζει δραστικά τα δρομολόγια, αφήνοντας στην ουσία μόνο το τμήμα Αθήνα-Θεσσαλονίκη και τους προαστιακούς των δύο πόλεων. Αναλυτικά διακόπτονται μέχρι νεωτέρας τα δρομολόγια στις γραμμές:
* Αθήνα-Αλεξανδρούπολη
* Θεσσαλονίκη-Φλώρινα
* Λάρισα-Καλαμπάκα
* Πάτρα - Πύργος - Καλαμάτα
* Καλαμάτα - Μεσσήνη - ΤΕΙ
* Κόρινθος - Τρίπολη - Ναύπλιο,η οποία είχε επαναλειτουργήσει μόλις το περασμένο καλοκαίρι μετά από 6 χρόνια διακοπής. Αντί τρένων θα δρομολογηθούν λεωφορεία στη συγκεκριμένη γραμμή.
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ αφήνει μόνο δύο ζεύγη αμαξοστοιχιών για τα δρομολόγια μεταξύ Θεσσαλονίκης και Δικαίων Εβρου.
Πρακτικά, εκτός λειτουργίας τίθενται όλο το μετρικό δίκτυο της Πελοποννήσου. Σημειώνεται πως η γραμμή μέχρι το Κιάτο θα λειτουργεί κανονικά καθώς αποτελεί μέρος του προαστιακού της πρωτεύουσας. Την ίδια τύχη με το δίκτυο της Πελοποννήσου έχουν και οι περιοχές της Θεσσαλίας, που εκτός της Λάρισας μάλλον θα αργήσουν να ξαναδούν τρένο.
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ υπόσχεται τη δρομολόγηση λεωφορείων που θα συνδέσουν τα Ιωάννινα, την Καλαμπάκα, τα Γρεβενά και το Καρπενήσι με τον κεντρικό σιδηροδρομικό άξονα Αθήνας - Θεσσλαονίκης.
Οι περικοπές αφορούν και στο διεθνές δίκτυο, καθώς διακόπονται τα δρομολόγια στις γραμμές:
* Θεσσαλονίκη - Σκόπια - Βελιγράδι
* Θεσσαλονίκη - Σόφια - Βουκουρέστι
* Θεσσαλονίκη - Κωνσταντινούπολη
Ιδιαίτερη αίσθηση προκαλούν οι δρομολογούμενες αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων. Η εταιρεία δεν έδωσε στη δημοσιότητα αναλυτικές πληροφορίες και περιορίζεται μόνο σε δύο ενδεικτικά (σ.σ. αλλά αρκούντως διαφωτιστικά) παραδείγματα.
Συγκεκριμένα για το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη-Καλαμπάκα, που όπως φαίνεται θα γίνεται με τρένο μέχρι τη Λάρισα και από εκεί με λεωφορείο για την Καλαμπάκα, το εισιτήριο θα κοστίζει 15 ευρώ έναντι 8,9 που είναι σήμερα. Πρόκειται για αύξηση 68%, αν και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δείχνει να μη... σοκάρεται από αυτό το ποσοστό, καθώς επισημαίνει πως το εισιτήριο του ΚΤΕΛ για την ίδια διαδρομή (σ.σ. και χωρίς μετεπιβιβάσεις) είναι 17 ευρώ.
Εντυπωσιακές είναι οι αυξήσεις και στο "φιλέτο" του σιδηροδρομικού δικτύου, δηλαδή στον κεντρικό άξονα Αθήνα - Θεσσαλονίκη. Ενα εισιτήριο με το InterCity που καλύπτει την απόσταση μεταξύ των δύο πόλεων σε περίπου 5 ώρες θα κοστίζει 55,2 ευρώ αντί 36,3 ευρώ που είναι σήμερα. Πρόκειται για αύξηση 52%, ωστόσο σύμφωνα και με όσα αναφέρει στη διαδικτυακή του σελίδα το ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης σε αυτή την περίπτωση το εισιτήριο με το τρένο θα είναι ακριβότερο σε σύγκριση με αυτό για το λεωφορείο. Το ΚΤΕΛ δίνει τιμή 39 ευρώ για απλή μετάβαση και 60 ευρώ για εισιτήριο μετ' επιστροφής.
Σημειώνεται πως σύμφωνα με τον νόμο για την ανασυγκρότηση του σιδηροδρόμου που ψηφίστηκε πρόσφατα από τη Βουλή, από 1.1.2011 καταργούνται όλες οι ατέλειες και τα ειδικά εκπτωτικά προγράμματα για συγκεκριμένες κατηγορίες πολιτών (όπως πολύτεκνοι, άτομα με αναπηρία κ.τ.λ.). Για το θέμα η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν κάνει κάποια αναφορά στην ανακοίνωσή της, η οποία ήδη προκαλεί αντιδράσεις.
ΝΙΚΟΣ ΜΟΥΜΟΥΡΗΣ
ΣΥΡΙΖΑ: Να αναθεωρήσει το σχέδιο το υπουργείο Υποδομών
"Με τα μέτρα που λαμβάνει για την επιχείρηση, για τους εργαζόμενους, για τα "ζημιογόνα" δρομολόγια και τα εισιτήρια, υλοποιεί πρωτοφανείς αντικοινωνικούς σχεδιασμούς σε βάρος του ΟΣΕ, των εργαζομένων και των επιβατών που χρησιμοποιούν το τρένο. Τα περί έκπτωσης στην έγκαιρη προπώληση και στο ηλεκτρονικό εισιτήριο είναι "παρηγοριά στον άρρωστο", αφού προηγουμένως έχει καταργηθεί κάθε είδους έκπτωση με κοινωνικά κριτήρια" σχολιάζει η βουλευτής Λάρισας του ΣΥΡΙΖΑ, Ηρώ Διώτη.
"Καλούμε το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων έστω και την τελευταία στιγμή να αναθεωρήσει και να μην εφαρμόσει καμία απόφαση για νέες περικοπές δρομολογίων και ακόμη μεγαλύτερες αυξήσεις, που θα επιβαρύνουν το κοινό που συνειδητά επιλέγει το τρένο ως μέσο μεταφοράς" προσθέτει.
Οικολόγοι-Πράσινοι: Πλήγμα στην οικονομία και το περιβάλλον
"Με τον ακρωτηριασμό του σιδηροδρόμου σε καιρούς κρίσης, ο κ. Παπανδρέου καταφέρνει να συνδυάσει πλήγματα τόσο στην οικονομία όσο και στο περιβάλλον" σχολιάζει ο Γ. Παρασκευόπουλος των Οικολόγων-Πρασίνων και προσθέτει:
"Η κυβέρνησή του και τα οικονομικά συμφέροντα που υπηρετεί, επιχειρούν να γυρίσουν τη χώρα στην εποχή πριν τον Τρικούπη. Όταν ο πρωθυπουργός μιλούσε για προτεραιότητα στο σιδηρόδρομο, αποδεικνύεται ότι εννοούσε προτεραιότητα στο ξήλωμά του. Ας κρίνουν λοιπόν οι πολίτες την αξιοπιστία του... Με προτάσεις αλλά και δυναμικές ενέργειες, θα συνεχίσουμε την προσπάθεια σε πολιτικό και νομικό επίπεδο, σε συνεργασία με τις τοπικές κοινωνίες και όλους όσους αγωνίζονται για βιώσιμες μεταφορές".
ΠΡΕΖΑ TV
23-12-2010
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου