Χωρίς ποιοτικά χαρακτηριστικά οι μετακινήσεις των υπαλλήλων. Αρχές του 2011 ανοίγει νέος «γύρος» σε ΔΕΚΟ - Αυτοδιοίκηση. Ενας στους 3 υπαλλήλους της Ο.Α. κατέληξε σε φορέα που τελεί υπό κατάργηση ή συγχώνευση
Σε λερναία ύδρα μοιάζει να εξελίσσεται το εγχείρημα της μετάταξης χιλιάδων υπαλλήλων στο Δημόσιο. Στο καραβάνι του μετακινούμενου προσωπικού προστίθενται όλο και περισσότεροι. Ξεκίνησε με τους 2.500 υπαλλήλους της Ολυμπιακής. Από αυτούς, όπως αποκαλύπτει η «Κ.Ε.», ένας στους τρεις κατέληξε σε φορέα που σήμερα τελεί υπό κατάργηση ή συγχώνευση! Επονται άλλοι 2.500 του ΟΣΕ, για τους οποίους η κυβέρνηση ακόμη δεν γνωρίζει ποια είναι τα κενά για να τους τοποθετήσει. Ο στόχος για μετάταξή τους εντός του μήνα θεωρείται πλέον ανέφικτος. Αγνωστο παραμένει και πόσοι ακόμη θα ακολουθήσουν από τις διάφορες ΔΕΚΟ.
Στην τοπική αυτοδιοίκηση φαίνεται ότι δεν θα αρκεστούν στις μετακινήσεις περίπου 19.000 υπαλλήλων. Ηδη φτάνουν μηνύματα για έναν νέο κύκλο μετατάξεων «υπεράριθμου προσωπικού». Ενδεχομένως και αυτοί να πάρουν το δρόμο προς το Δημόσιο. Με όλα αυτά κινδυνεύουν να παγώσουν δεύτερη συνεχόμενη χρονιά οι προσλήψεις. Αυτό γιατί, εάν τελικά εφαρμοστεί η συνταγή της τρόικας που θέλει τις μετατάξεις στο Δημόσιο να λογίζονται ως νέες προσλήψεις, είναι αμφίβολο εάν θα απομείνουν κάποιες κενές θέσεις για να καλυφθούν μέσω ΑΣΕΠ.
Το ερώτημα, βέβαια, είναι: θα αποκτήσουμε καλύτερες υπηρεσίες; Οι κατ' εξοχήν ειδικοί, στελέχη στη διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού στον ιδιωτικό τομέα, χαρακτηρίζουν την όλη διαδικασία ως πρόχειρη και προεξοφλούν ότι θα είναι και αντιπαραγωγική. Εχουν άδικο; Οι μετατάξεις γίνονται χωρίς κριτήρια αξιολόγησης. Δεν συνοδεύονται από προγράμματα μετεκπαίδευσης ή ανάπτυξης δεξιοτήτων. Οι υπάλληλοι κατανέμονται με βάση το πτυχίο ή το σχολικό απολυτήριο. Αρκούν τέτοια προσόντα για να θρέφουν το τέρας της γραφειοκρατίας.
Οσα δεν έκαναν μέσα σε ένα χρόνο τρέχουν να τα προλάβουν σε 15 εργάσιμες ημέρες! Μέχρι το τέλος του έτους πρέπει να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες μετάταξης τουλάχιστον 4.500 υπαλλήλων από την πρώην Ολυμπιακή, τον ΟΣΕ και τους υπό συγχώνευση φορείς και οργανισμούς του Δημοσίου. Αλλιώς, θα χρεωθούν ως νέες προσλήψεις στο 2011, υπακούοντας στον αυστηρό κανόνα του μνημονίου: μία για κάθε πέντε συνταξιοδοτήσεις.
Με τη γλώσσα των αριθμών υπολογίζεται ότι φέτος θα αποχωρήσουν από το Δημόσιο περίπου 40.000, γεγονός που θα επιτρέψει μόνον 8.000 νέες προσλήψεις ή μετατάξεις. Μέχρι σήμερα έχουν μετακινηθεί μόλις 1.000 από τους 2.500 της πρώην Ολυμπιακής, παρότι η εταιρεία έχει ιδιωτικοποιηθεί εδώ και περισσότερο από έναν χρόνο! Στην κυβέρνηση αισιοδοξούν ότι όλες οι υπόλοιπες θα δημοσιευθούν τις αμέσως επόμενες ημέρες στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης, καθώς οι περισσότερες πλέον είναι στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους.
Το παράδειγμα της Ολυμπιακής αποτελεί κακό προηγούμενο, παραδέχονται κυβερνητικά στελέχη και ρίχνουν τις ευθύνες στο «νόμο της Ν.Δ.». Υπόσχονται ότι οι διαδικασίες για τον ΟΣΕ -αλλά και στις υπόλοιπες ΔΕΚΟ- θα είναι ταχύρυθμες. Μάλλον είναι υπερβολικά αισιόδοξοι.
Στην περίπτωση των υπαλλήλων του σιδηροδρόμου ο προγραμματισμός έχει πάει πίσω τουλάχιστον κατά μία εβδομάδα. Ηδη έπρεπε να έχουν ανακοινωθεί οι κενές θέσεις για να ξεκινήσει η υποβολή των αιτήσεων. Ακόμη, όμως, δεν γνωρίζουν ποιες είναι οι ανάγκες των φορέων: Τα στοιχεία που απέστειλαν στο υπουργείο Εσωτερικών κρίθηκαν στην πλειονότητά τους ανεπαρκή, ενώ ορισμένοι δεν μπήκαν ούτε στον κόπο να απαντήσουν. Επικαλέστηκαν ότι δεν έχουν ολοκληρώσει την καταγραφή των ελλείψεών τους... Ατύπως δόθηκε νέα προθεσμία μέχρι τα μέσα της ερχόμενης εβδομάδας. Ακόμη και χθες αν είχαν συγκεντρώσει όλα τα στοιχεία, δύσκολο να βγουν οι προθεσμίες.
Αν η μάχη με το χρόνο είναι η μία πτυχή του θέματος, η άλλη έχει να κάνει με την απουσία βασικών ποιοτικών χαρακτηριστικών. Οι μετατάξεις στο Δημόσιο επί της ουσίας αντιμετωπίζονται αριθμητικά και ποσοτικά. Πόσο χαμηλά είναι ο πήχης; Λαμβάνεται υπ' όψιν μόνον το εκπαιδευτικό επίπεδο καθενός και τα χρόνια προϋπηρεσίας για να ενταχθούν στο ανάλογο μισθολογικό κλιμάκιο.
Εννοιες, όπως η περιγραφή θέσης, καθηκοντολόγιο, δεξιότητες, εμπειρία εξακολουθούν να είναι άγνωστες για ένα Δημόσιο, που υποτίθεται ότι θέλει να αλλάξει, να αξιοποιήσει το ανθρώπινο δυναμικό και να γίνει παραγωγικό. Ούτε προβλέπεται να περάσουν από κάποια εκπαίδευση προκειμένου να ανταποκριθούν καλύτερα στη νέα τους θέση. «Κάποια στιγμή ίσως σχεδιαστούν προγράμματα μέσω του ΕΣΠΑ», σκέφτονται κάποιοι στην κυβέρνηση. Προφανώς, επί του παρόντος δεν είναι το πρώτο τους μέλημα.
Ετσι, δεν αποτελούν έκπληξη διάφορες τραγελαφικές καταστάσεις που διαμορφώνονται. Περισσότεροι από 200 πιλότοι οδεύουν προς την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), παρότι η ίδια η Υπηρεσία παραδέχεται ότι μόλις το 15% με 20% θα μπορούσε να αξιοποιήσει. Το ίδιο συμβαίνει και με τους μηχανικούς αεροσκαφών, 161 εκ των οποίων τοποθετήθηκαν την περασμένη εβδομάδα, πάλι στην ΥΠΑ. Το παράδοξο είναι ότι την ίδια ώρα η Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία (ΕΑΒ) «αιμορραγεί» λόγω συνταξιοδοτήσεων, θέλει εναγωνίως προσωπικό και δεν μπορεί να πάρει λόγω του παγώματος προσλήψεων. Και δεν προβλέπεται να πάνε μηχανικοί της Ολυμπιακής, αφού αυτό δεν περιελήφθη στον κατάλογο!
Για την ιστορία αναφέρουμε ότι η ΕΑΒ έχει ανεκτέλεστο έργο δεκάδων εκατ. ευρώ σε παραγγελίες ξένων και εγχώριων πελατών και απειλείται να κληθεί να πληρώσει ρήτρες αδυνατώντας να εκτελέσει τα συμβόλαια εντός χρονοδιαγραμμάτων.
Αποκορύφωμα όλων; Από την επεξεργασία των μέχρι σήμερα μετατάξεων από την πρώην Ο.Α. προκύπτει ότι ένας στους τρεις τοποθετήθηκε σε φορέα ή οργανισμό που τελεί υπό κατάργηση ή συγχώνευση! Οπως σε εφορίες στην επαρχία, τον ΗΛΠΑΠ, τον ΗΣΑΠ, την Οργανισμό Εργατικής Κατοικίας, δήμους, κοινότητες και περιφέρειες! Διόλου απίθανο εάν το προσεχές διάστημα βρεθούν να μετακινούνται εκ νέου...
Τι άλλο θα μπορούσε να συμβεί; Διαπιστώθηκε ότι αρκετοί της πρώην Ο.Α. εμφανίστηκαν να επιλέγουν υπό κατάργηση φορείς του υπουργείου Οικονομικών. Είχαν άραγε «εσωτερική πληροφόρηση», όπως κυκλοφορεί; Γιατί με αυτό τον τρόπο οδεύουν απ' ευθείας -αν και ακόμη δεν έχουν εκδοθεί τα σχετικά ΦΕΚ- σε θέσεις του περιζήτητου υπουργείου Οικονομικών! Ερωτηθείς κυβερνητικός αξιωματούχος επιβεβαίωσε το θέμα και ισχυρίστηκε ότι γίνονται προσπάθειες να τους αλλάξουν θέσεις. Ευσεβείς πόθοι; Η νομοθεσία, προς το παρόν, δεν το προβλέπει, οπότε...
ΕΡΕΥΝΑ των ΠΑΣΧΑΛΗ ΚΟΡΩΝΑΙΟΥ - ΣΠΥΡΟΥ ΦΡΕΜΕΝΤΙΤΗ
ΠΡΕΖΑ TV
12-12-2010
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου