Η ισπανική κυβέρνηση ξεκίνησε την διαδικασία ιδιωτικοποίησης των υπηρεσιών ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας σε 13 αεροδρόμια της χώρας, συμπεριλαμβανομένων και εκείνων της Βαλένθια (ανατολικά) και της Σεβίλλης (νότια), με στόχο τη "βελτίωση της ποιότητας των υπηρεσιών των πύργων ελέγχου και την οικονομική τους αποτελεσματικότητα".
Το μέτρο έρχεται μερικές εβδομάδες μετά από μία σκληρή απεργία των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, σε διαμαρτυρία κατά των νέων συνθηκών εργασίας, η οποία παρέλυσε τη χώρα για 24 ώρες και οδήγησε την κυβέρνηση να κηρύξει κατάσταση συναγερμού, για πρώτη φορά στην ιστορία της ισπανικής δημοκρατίας.
Αυτή η κατάσταση συναγερμού, που θέτει τις υπηρεσίες εναέριας κυκλοφορίας υπό στρατιωτικό έλεγχο, παρατάθηκε πρόσφατα μέχρι τις 15 Ιανουαρίου.
Οι αερολιμένες που θα αφορά το μέτρο βρίσκονται σε όλη την επικράτεια: Αλικάντε, Βαλένθια, Σαμπαντέλ, Ίμπιζα, Χερές, Σεβίλλη, Μελίλια, Λανζαρότε, Φουέντεβεντούρα, Λα Πάλμα, Λα Κορούνια, Βίγκο, Κουάτρο Βιέντος, διευκρινίζει το υπουργείο Μεταφορών σε ανακοίνωσή του.
Για την κυβέρνηση, αυτό αφορά μόνο "τους 13 πρώτους αερολιμένες", οι υπόλοιποι, από τους 47 που έχει η χώρα, μπορούν να ακολουθήσουν σύντομα.
Ο Οργανισμός διαχείρισης αερολιμένων Aena έχει τώρα ένα μήνα για να δημοσιεύσει πρόσκληση υποβολής προσφορών, η οποία θα διαρκέσει περίπου επτά μήνες.
"Πρόκειται για την μεγαλύτερη διαρθρωτική μεταρρύθμιση των τελευταίων ετών στον τομέα των αεροδρομίων", ανέφερε το υπουργείο, εκτιμώντας ότι "ο επιβάτης θα είναι ο μεγάλος κερδισμένος αυτής της μεταρρύθμισης γιατί αυτό θα βελτιώσει την ποιότητα των υπηρεσιών" .
"Εξάλλου, η είσοδος στην ισπανική αγορά διάφορων φορέων παροχής υπηρεσιών στους πύργους ελέγχου της Aena θα μειώσει το κόστος των αεροπορικών μεταφορών στην Ισπανία, γεγονός που θα συμβάλει στην αύξηση της ανταγωνιστικότητας των αεροπορικών μεταφορών", προστίθεται στην ανακοίνωση.
"Η ασφάλεια είναι πλήρως εγγυημένη", διαβεβαιώνει το υπουργείο, διότι οι νέες εταιρείες που θα παρέχουν αυτή την υπηρεσία θα είναι πιστοποιημένες".
Σύμφωνα με το υπουργείο ο έλεγχος της εναέριας κυκλοφορίας έχει πλήρως φιλελευθεροποιηθεί στη Βρετανία και τη Σουηδία, και εν μέρει στη Δανία και την Ιταλία.
Η ισπανική κυβέρνηση έχει επίσης ανακοινώσει πρόσφατα την επικείμενη ιδιωτικοποίηση μέχρι και 49% της Aena, ελπίζοντας να βρει νέες πηγές εσόδων για την εξυγίανση των δημόσιων οικονομικών.
ΠΡΕΖΑ TV
29-12-2010
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου