ΚΑΙ Η ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ
Οι λεωφορειούχοι δηλώνουν ότι δεν θέλουν σε καμία περίπτωση να αφήσουν τα παιδιά στον δρόμο, δυστυχώς όμως, λένε, η ανοχή προς την πολιτεία τελείωσε οριστικά. Το οξύμωρο είναι ότι, ενώ τα συναρμόδια υπουργεία έλυσαν προ ημερών το πρόβλημα της μεταφοράς στον νομό Μαγνησίας και στην περιοχή της ανατολικής Αττικής, υπογράφοντας σύμβαση, άφησαν στο έλεος τον νομό Θεσσαλονίκης.
Η παρέμβαση του περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας Παναγιώτη Ψωμιάδη και του συμβούλου Μίμη Φωτόπουλου (πρώην αντινομάρχη Παιδείας) ήταν άμεση, πιέζοντας τους λεωφορειούχους να μεταφέρουν χθες και προχθές τα παιδιά. Ωστόσο οι τελευταίοι τους ανακοίνωσαν ότι, αν τα υπουργεία δεν τους αποστείλουν εγγράφως ότι θα υπογραφεί σύμβαση, ώστε να έχουν τη δέσμευση ότι θα πληρωθούν για το έργο, τότε τερματίζουν τα μαθητικά δρομολόγια.
Οι εκπρόσωποι της Ομοσπονδίας Τουριστικών Πρακτόρων Μακεδονίας - Θράκης συναντήθηκαν χθες το πρωί με τον γενικό γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας - Θράκης Θ. Σώκο, ο οποίος τους διαβεβαίωσε ότι η κυβέρνηση θα λύσει το θέμα και ότι μέχρι χθες βράδυ επρόκειτο να τους αποσταλεί σχετική εγκύκλιος. “Καλές οι δεσμεύσεις και οι προθέσεις, αλλά εμείς πλέον δεν πιστεύουμε κανέναν. Ήδη μας χρωστούν περίπου 5 εκατ. ευρώ για το 2010, τα οποία είναι άγνωστο πότε θα τα πάρουμε. Αυτή τη φορά όμως, αν δεν μας στείλουν γραπτώς τη εγκύκλιο που να λέει ότι η σύμβαση παρατείνεται, εμείς αποχωρούμε και ας βρουν τρόπο πώς θα πάνε τα παιδιά που ζουν σε απομακρυσμένες περιοχές στα σχολεία”, ανέφερε ο πρόεδρος της ομοσπονδίας Θανάσης Γκαγκαμάνης. Όσο γιατί δεν λύνεται το πρόβλημα στη Θεσσαλονίκη, οι πράκτορες δεν έχουν απάντηση, αφού το πρόβλημα δεν διαφέρει έναντι των άλλων περιοχών στη χώρα, όπου όμως λύθηκε. “Δεν ξέρω γιατί μας τιμωρούν, αλλά δεν πήραμε απάντηση γιατί η Θεσσαλονίκη είναι πάντα ξεχασμένη”, σημείωσε ο πρόεδρος.
Σε απόγνωση οι γονείς
Αυτήν τη στιγμή μεταφέρονται καθημερινά σε διάφορα σχολεία, από όπου δεν περνά αστικό λεωφορείο ή ΚΤΕΛ, περίπου 10.000-11.000 παιδιά από όλο τον νομό Θεσσαλονίκης. Συγκεκριμένα εξυπηρετούνται μαθητές 30 και πλέον παλιών δήμων, μεταξύ αυτών και αρκετών εντός πολεοδομικού συγκροτήματος, όπως η Τριανδρία, οι Συκιές κτλ. Ωστόσο, όπως λέει ο πρόεδρος του Συνδέσμου Τουριστικών Πρακτόρων Μιχάλης Πετζίκογλου, υπάρχουν και περιοχές στον νομό που δεν είναι προσβάσιμες, όπως τα περισσότερα χωριά δήμων της επαρχίας Λαγκαδά, Κορώνειας, Σοχού, Αρέθουσας, Καλλινδοίων, καθώς επίσης και περιοχές κοντά στην Ασπροβάλτα, τη λίμνη του Αγίου Βασιλείου και τα Βασιλικά. “Αν το πρόβλημα δεν λυθεί, οι γονείς πρώτα και κύρια θα βρεθούν σε απόγνωση, γιατί αφενός εργάζονται, αφετέρου δεν θα αφήσουν τα παιδιά ηλικίας 7 και 8 χρόνων να μετακινηθούν με την αστική συγκοινωνία, όπου αυτή υπάρχει”, υπογράμμισε ο ίδιος.
Να σημειωθεί ότι ο διαγωνισμός που έγινε για την ανάθεση του έργου από την πρώην νομαρχία κηρύχθηκε άγονος λόγω του μαθηματικού τύπου, βάσει του οποίου η επιδότηση των δρομολογίων ήταν πολύ μικρή (μόλις 40 ευρώ ανά δρομολόγιο), όταν μόνο οδηγός στοιχίζει ημερησίως στους πράκτορες περίπου 80 ευρώ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου