«Στον αέρα» κινδυνεύουν να βρεθούν και άλλες κατηγορίες συμβασιούχων που έχουν στο μεταξύ τακτοποιηθεί με βάση τον νόμο 3051/02, ο οποίος κρίνεται αντισυνταγματικός από το εργατικό τμήμα του Αρείου Πάγου.Πέρα από την εκκρεμή υπόθεση στην πλήρη Ολομέλεια ΑΠ στην επεισοδιακή δίκη που έγινε την περασμένη εβδομάδα, η διαπίστωση της αντισυνταγματικότητας του ν. 3051/02 θα ξαναφέρει αναγκαστικά το θέμα των συμβασιούχων στην Ολομέλεια ΑΠ στο προσεχές μέλλον. Το Β2 τμήμα ΑΠ με δύο αποφάσεις του κρίνει ότι μετά την αναθεώρηση του Συντάγματος του 2001, που απαγόρευσε τις μονιμοποιήσεις, δεν είναι πλέον δυνατή η μετατροπή συμβάσεων από ορισμένου χρόνου σε αορίστου χρόνου, έστω και αν καλύπτονται πάγιες και διαρκείς ανάγκες.
Σύμφωνα με το τμήμα ΑΠ, ο ν. 2839/00 επέτρεψε σε συμβασιούχους που υπηρέτησαν μέχρι τον Απρίλιο του 2000 σε Δημόσιο, ΟΤΑ και ΝΠΔΔ (με συμβάσεις ορισμένου χρόνου ή έργου) να τακτοποιηθούν υπό προϋποθέσεις (συνολική απασχόληση 24 μηνών κ.λπ.) και να καταταγούν σε οργανικές θέσεις με συμβάσεις αορίστου χρόνου.
Η ρύθμιση αυτή κρίθηκε συνταγματικά ανεκτή, εν όψει της μεταβατικής διάταξης του άρθρου 118 του Συντάγματος, που επέτρεψε να εξακολουθήσουν να ισχύουν νομοθετικές ρυθμίσεις για τακτοποίηση της υπηρεσιακής κατάστασης συμβασιούχων, μέχρι να ολοκληρωθούν οι σχετικές διαδικασίες.
Ομως η 2μηνη προθεσμία για υποβολή σχετικών αιτήσεων που όρισε ο ν. 2839/00 παρατάθηκε με τον ν. 3051/02, που επέτρεψε να συνεχιστεί η προθεσμία μέχρι και 2 μήνες μετά την έκδοση του ν. 3051/02.
Ο ΑΠ έκρινε αντισυνταγματική την παράταση αυτή και τον ν. 3051/02, αφού η αρχική προθεσμία έληξε πριν από την αναθεώρηση του Συντάγματος στις 18-4-01.
Παρόμοια γνώμη είχε το Ελεγκτικό Συνέδριο, «μπλοκάροντας» την πληρωμή αρχιτέκτονα που απέφυγε αρχικά να μονιμοποιηθεί με τον ν. 2839/00, ενώ το έκανε λίγο καιρό αργότερα με βάση τον ν. 3051/02.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΑΥΛΩΝΙΤΗΣ
ΠΡΕΖΑ TV
26-1-2011
Σύμφωνα με το τμήμα ΑΠ, ο ν. 2839/00 επέτρεψε σε συμβασιούχους που υπηρέτησαν μέχρι τον Απρίλιο του 2000 σε Δημόσιο, ΟΤΑ και ΝΠΔΔ (με συμβάσεις ορισμένου χρόνου ή έργου) να τακτοποιηθούν υπό προϋποθέσεις (συνολική απασχόληση 24 μηνών κ.λπ.) και να καταταγούν σε οργανικές θέσεις με συμβάσεις αορίστου χρόνου.
Η ρύθμιση αυτή κρίθηκε συνταγματικά ανεκτή, εν όψει της μεταβατικής διάταξης του άρθρου 118 του Συντάγματος, που επέτρεψε να εξακολουθήσουν να ισχύουν νομοθετικές ρυθμίσεις για τακτοποίηση της υπηρεσιακής κατάστασης συμβασιούχων, μέχρι να ολοκληρωθούν οι σχετικές διαδικασίες.
Ομως η 2μηνη προθεσμία για υποβολή σχετικών αιτήσεων που όρισε ο ν. 2839/00 παρατάθηκε με τον ν. 3051/02, που επέτρεψε να συνεχιστεί η προθεσμία μέχρι και 2 μήνες μετά την έκδοση του ν. 3051/02.
Ο ΑΠ έκρινε αντισυνταγματική την παράταση αυτή και τον ν. 3051/02, αφού η αρχική προθεσμία έληξε πριν από την αναθεώρηση του Συντάγματος στις 18-4-01.
Παρόμοια γνώμη είχε το Ελεγκτικό Συνέδριο, «μπλοκάροντας» την πληρωμή αρχιτέκτονα που απέφυγε αρχικά να μονιμοποιηθεί με τον ν. 2839/00, ενώ το έκανε λίγο καιρό αργότερα με βάση τον ν. 3051/02.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΑΥΛΩΝΙΤΗΣ
ΠΡΕΖΑ TV
26-1-2011
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου