Συνεχίζεται η προκλητική διασπάθιση χρημάτων από το ΕΣΠΑ(Εθνικό Στρατηγικό Πλαίσιο Αναφοράς) στο χώρο της εκπαίδευσης, σε εποχές όπου η λιτότητα για το λαό έχει ξεπεράσει κάθε προηγούμενο, που περικόπτονται ακόμα και οι πιο στοιχειώδεις δαπάνες για τα σχολεία, που δεν πληρώνονται ακόμα και δεδουλευμένα των εκπαιδευτικών, που προετοιμάζονται συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολείων.
Έτσι ενημερωνόμαστε από την ηλεκτρονική σελίδα του επιχειρησιακού προγράμματος ΄΄Εκπαίδευση και δια βίου μάθηση΄΄ (www.edulll.gr) ότι
σχεδόν 200.000 € διατίθενται για διεξαγωγή ερευνών κοινής γνώμης.
Συγκεκριμένα ήδη έχουν προκηρυχθεί τα παρακάτω έργα:
1. Διεξαγωγή έρευνας κοινής γνώμης επί ζητημάτων Ανώτατης Εκπαίδευσης με προϋπολογισμό 59.901 € (28/9/10 - αρ. πρωτ. ανάθεσης 14436 στην εταιρεία MRB HELLAS, )
2. Διεξαγωγή έρευνας κοινής γνώμης επί ζητημάτων Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης με προϋπολογισμό 33.210 € (24/9/10 - αρ. πρωτ. ανάθεσης 14094 στην εταιρεία METRON ANALYSIS, )
3. Διεξαγωγή έρευνας κοινής γνώμης επί ζητημάτων Δια βίου Μάθησης με προϋπολογισμό 40.000 € (07/9/10 - αρ. πρωτ. πρόσκλησης 12358, )
4. Διεξαγωγή έρευνας κοινής γνώμης επί ζητημάτων Λυκείου-Λυκειακής Εκπαίδευσης με προϋπολογισμό 60.000 € (6/10/10 - αρ. πρωτ. πρόσκλησης 1588, )
Και αυτά είναι σε πρώτη φάση μιας και ο προϋπολογισμός της σχετικής κατηγορίας πράξεων «Έρευνες για θέματα παιδείας» που προβλέπει αυτά τα «έργα» φτάνει τα 500.000 € (21/4/10, αρ. πρωτ. πρόσκλησης 5175 και απόφαση 23/4/10, αρ.πρωτ. ένταξης 5589, ).
Επίσης για μια ακόμη αποτύπωση-αξιολόγηση και δημιουργίας ηλεκτρονικής βάσης δεδομένων, αυτή τη φορά για την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση προβλέπεται το ποσό των 1.150.000 € (30/12/10, πρόσκληση με αρ. πρωτ. 27197)
Ήδη περισσότερα από 4.260.000 ευρώ + ΦΠΑ διατίθενται για τη δημοσιότητα (δηλαδή διαφήμιση στα ΜΜΕ) με τρεις προκηρύξεις στις 22-9-2010 (αρ. πρωτ 13575, 13576,13577), 60.000 ευρώ θα διατεθούν για το έργο «καταγραφή βεβαιώσεων, πιστοποιητικών, τίτλων σπουδών καθώς και των εκπαιδευτικών φορέων που τα εκδίδουν σε ηλεκτρονική βάση, …».
Ήδη υπέρογκα ποσά προορίζονται για μια σειρά από συμβούλους του Υπουργείου, όπως για τον σύμβουλο αξιολόγησης προβλέπεται αμοιβή 300.000 € για 2 χρόνια , για το σύμβουλο επικοινωνιακής στρατηγικής 270.000 € για τα πρώτα χρόνια και 180.000 για τα επόμενα, για τον τεχνικό σύμβουλος για την υποστήριξη συγχώνευσης των φορέων του Υπουργείου Παιδείας προβλέπονται 70.000 € για 90 ημέρες, για το συντάκτη του σχεδίου δράσης για την υλοποίηση νέας εθνικής στρατηγικής για τη διά βίου μάθηση προβλέπονται 100.000 € για 70 μέρες, κλπ.
Επίσης με την πράξη «Αποτύπωση της υφιστάμενης κατάστασης στα ΕΠΑΛ - ΕΠΑΣ με την ανάπτυξη και αξιοποίηση εργαλείων ΤΠΕ στο πλαίσιο εφαρμογής των εκπαιδευτικών πολιτικών & παρεμβάσεων του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων» (08/11/2010 με Αρ.Πρωτ. 21975) προβλέπεται η διάθεση 343.150 € για να αποτυπωθεί η υπάρχουσα κατάσταση στη Δευτεροβάθμια Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση.
Επειδή το Υπουργείο Παιδείας έχει τις αναγκαίες υπηρεσίες, έχει ερευνητικά κέντρα, έχει το Κέντρο Εκπαιδευτικής Έρευνας, έχει το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο για να κάνει μελέτες και να προχωρήσει στις όποιες αλλαγές σε συννενόηση πάντα με την εκπαιδευτική κοινότητα.
Επειδή προβλέπεται μεν από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή η διάθεση κονδυλίων για τεχνική βοήθεια και δημοσιότητα του προγράμματος, το ύψος όμως της οποίας καθορίζεται από τα εθνικές αρχές.
Επειδή η περικοπή των κονδυλίων για την παιδεία αποτελεί αρνητικό ρεκόρ 35ετίας.
Ερωτάται η κυρία Υπουργός,
Θα υπάρξει έστω και τώρα αναπροσανατολισμός της οικονομικής πολιτικής της κυβέρνησης για την παιδεία έτσι ώστε τα χρήματα του ΕΣΠΑ να δοθούν πέρα από την απολύτως αναγκαία έρευνα, για την κάλυψη των πραγματικών αναγκών της; Δηλαδή για την υλικοτεχνική υποδομή των σχολείων, για τις αμοιβές και την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, την αποτροπή των συγχωνεύσεων και καταργήσεων σχολείων, για την ενίσχυση της Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης και της Ενισχυτικής Διδασκαλίας σε όλα τα σχολεία, για την διατήρηση και ενίσχυση των αθλητικών, καλλιτεχνικών και μουσικών σχολείων;
ΠΡΕΖΑ TV
17-1-2011
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου